آخرین بروزرسانی پنچشنبه 1403/02/06
  1. انتشارات جعفری نوین
  2. دروس عمومی
  3. آموزش به مادران دارای کودک مبتلا به سرطان خون
دارای 20% تخفیف

آموزش به مادران دارای کودک مبتلا به سرطان خون

کد کتاب 188471
تعداد صفحه
90
چاپ
تک رنگ
زبان
فارسی
سال نشر
1401
شابک
9786227877588
قطع
رقعی
نوبت چاپ
اول
نویسنده
مجتبی عبدالحسین پور

خرید کتاب آموزش به مادران دارای کودک مبتلا به سرطان خون با 20 درصد تخفیف

کتاب آموزش به مادران دارای کودک مبتلا به سرطان خون

*مقدمه: آموزش به بیمار باعث بهبود کیفیت زندگی می‌شود که این مطالعه با هدف مقایسه تاثیر آموزش مجازی و گروهی به مادران بر کیفیت زندگی کودکان مبتلا به لوسمی انجام شد.
*مواد و روشها: این مداخله بر روی ۶۸ مادر دارای کودک مبتلا به لوسمی مراجعه کننده به بیمارستان امیرکبیر و کلینیک امام رضا(ع) که واجد شرایط شرکت در مطالعه را داشتند انجام شد نمونه‌ها بصورت تصادفی در دو گروه مجازی و گروهی قرار گرفتند. قبل از آموزش و یک ماه بعد از آموزش پرسش‌نامه کیفیت زندگی توسط مادران تکمیل شد. در گروه آموزش مجازی با استفاده از شبکه اجتماعی پیام رسان سروش محتوای آموزشی بصورت جداگانه در قسمت پیام خصوصی ارسال شد. در گروه آموزش گروهی نیز‌ نمونه‌ها در سه گروه ۳ تا ۱۲ نفره تقسیم شده و برای هر کدام از گروه‌ها در محل اتاق آموزش بیمارستان طی ۳ نوبت ۱ تا ۱/۵ ساعت به فاصله یک هفته آموزش‌های لازم ارائه شد. در تحلیل داده‌ها از نرم افزار SPSS16 استفاده شده برای تحلیل داده‌ها از آمار توصیفی (فراوانی، درصد فراوانی، میانگین و انحراف معیار) و برای تعیین معنی داری از آمار استنباطی (تی مستقل، تی وابسته، من ویتنی، کای اسکوئر و آزمون دقیق فیشر) استفاده شد.
*نتایج: میانگین نمره کیفیت زندگی کودکان قبل از مداخله در آموزش گروهی ۷۰/۷۵۳ و در آموزش مجازی ۶۹/۰۶۶ بوده است که با یکدیگر اختلاف آماری معنادار نداشتند (0/120=p). برای کنترل اثر مخدوش کنندگی از تی وابسته قبل و بعد استفاده شد. میانگین نمره کیفیت زندگی بعد از مداخله در آموزش گروهی ۷۵/۷۹۲ و در آموزش مجازی ۷۷/۱۹۲ بود که نتایج آزمون تی تست مستقل نشان داد که در مقایسه بین دو گروه، میانگین نمره کیفیت زندگی گروه آموزش مجازی نسبت به گروه آموزش گروهی پس از مداخله برتری آماری معنادار داشت (0/036=p). در مقایسه کیفیت زندگی هر گروه قبل از مداخله با بعد از آن نیز تفاوت آماری معنادار مشاهده شد (p = 0/0).
* نتیجه گیری: با توجه به یافته‌های این مطالعه می‌توان نتیجه گرفت که روش آموزش مجازی نسبت به آموزش گروهی در بهبود کیفیت زندگی کودکان مبتلا به لوسمی مؤثر می‌باشد. در خصوص کیفیت زندگی هر دو گروه قبل از مداخله تفاوت آماری معنادار مشاهده نشد (P = 0/120). در مقایسه بین دو گروه، میانگین نمره کیفیت زندگی گروه آموزش مجازی نسبت به گروه آموزش گروهی پس از مداخله برتری آماری معنادار داشت (P = 0/36). در مقایسه کیفیت زندگی هر گروه قبل از مداخله با بعد از آن نیز تفاوت آماری معنادار مشاهده شد (0/00=P).

کتاب آموزش به مادران دارای کودک مبتلا به سرطان خون

فصل 1: مقدمه
فصل 2: دانستنی‌های مروری بر متن
فصل 3: مواد و روش‌ها
فصل 4: نتایج و یافته‌ها
فصل 5: بحش و نتیجه‌گیری

جستجوی مرتبط : سرطان خون |

سایر کتابهای مرتبط

11%
کد کتاب : 121983

انتشارات شهرآب

98,000 تومان87,220 تومان

پرفروش های دروس عمومی

12%
کد کتاب : 103300

انتشارات جعفری

189,800 تومان167,024 تومان