آخرین بروزرسانی شنبه 1403/02/08
  1. انتشارات جعفری نوین
  2. علوم پایه
  3. مدل مدیریت و ارزیابی ارگونومی TEMA
دارای 3% تخفیف

مدل مدیریت و ارزیابی ارگونومی TEMA

کد کتاب 189281

قابل استفاده برای دانشجویان و کارشناسان فعال در حوزه ارگونومی و بهداشت حرفه ای در صنایع و سازمان ها

تعداد صفحه
162
چاپ
تک رنگ
زبان
فارسی
سال نشر
1402
شابک
9786003193246
قطع
وزیری
نوبت چاپ
اول
نویسنده
مجید رضوانی زاده - محسن صادقی یارندی - مصطفی محمد قاسمی

خرید کتاب مدل مدیریت و ارزیابی ارگونومی TEMA با 3 درصد تخفیف

کتاب مدل مدیریت و ارزیابی ارگونومی TEMA

امروزه توجه به اصول ارگونومی با تمرکز بر کلیه ابعاد آن در محیط‌های کاری به منظور ارتقاء سطح سلامت افراد و بهره وری و تعالی سازمان‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. یکی از ابعاد مهم ارگونومی که تاکنون مطالعات و ارزیابی‌های زیادی بر روی آن انجام پذیرفته است، ارگونومی فیزیکی است. مطالعات پیشین مشخص ساخته‌اند که ارزیابی‌های تک بعدی در حوزه ارگونومی (ارگونومی فیزیکی) اثر بخش نبوده و انجام مطالعات اثربخش در این زمینه مستلزم توجه همه جانبه به کلیه ابعاد ارگونومی (فیزیکی، محیطی، شناختی و سازمانی) با رویکردی جامع و با تمرکز بر چرخه‌های بهبود مستمر و مهندسی رزیلنس می‌باشد.
لذا با توجه به اهمیت موضوع مذکور، افزایش میزان شیوع اختلالات ارگونومیکی در صنایع و سازمان‌های مختلف، عدم وجود مدل‌های ارزیابی مشابه در داخل کشور، نقش اساسی و مهم ارگونومی در ارتقاء سطح سلامت کارکنان و افزایش بهره‌وری، "مدل و الگوریتم جامع مدیریت و ارزیابی ارگونومی TEMA" برای اولین بار در کشور در یک صنعت تجهیزات نیروگاهی تدوین و اجرایی شد.

تلاش نویسندگان در کتاب حاضر بر این مبنا بوده است که در کنار ارائه مهمترین و کاربردی‌ترین مبانی موجود در حوزه ارگونومی شغلی، نگاهی ویژه نیز به مبحث مدیریت ارگونومی در محیط کار داشته باشند. لازم به ذکر است که ابزارهای سنجش بیان شده در کتاب حاضر به منظور تحصیل سطوح امتیازی ریسک فاکتورهای ارگونومیک، پیشنهادی بوده و متخصصان میتوانند متناسب با نیاز خود و با استفاده از الگوی مدل مدیریت ارگونومی پیشنهادی (مشتمل بر 8-گام) ابزارها و روشهای خود را انتخاب نمایند.
از جمله مزایای کتاب حاضر می‌توان به تشریح یک مدل مدیریت ارگونومی در محیط کار اشاره نمود. امید است که کتاب حاضر گامی موثر در راستای استقرار مناسب چرخه مدیریت و ارزیابی ارگونومی به منظور کاهش ریسک فاکتورهای ارگونومیک در محیط کار باشد.
مدل TEMA با مشارکت 30 نفر از متخصصان صنعت و اساتید دانشگاهی تدوین گردیده و در شرکت مهندسی و ساخت توربین مپنا (توگا) اجرا و توسعه یافته است.

کتاب مدل مدیریت و ارزیابی ارگونومی TEMA

بخش 1: مقدمه
بخش 2: مروریی بر مطالعات گذشته در زمانه مدیریت ارگونومی در محیط کار
بخش 3: هدف مدل مدیریت و ارزیابی ارگونومی TEMA

سایر کتابهای مرتبط

پرفروش های علوم پایه

10%
کد کتاب : 100579

انتشارات پوران پژوهش

344,000 تومان309,600 تومان
15%
936,000 تومان795,600 تومان