آخرین بروزرسانی پنچشنبه 1403/01/30
  1. انتشارات جعفری نوین
  2. روانشناسی
  3. نظریه و کاربست مشاوره گروهی
دارای 5% تخفیف

نظریه و کاربست مشاوره گروهی

کد کتاب 107488

زیر نظر: دکتر بهروز بیرشک

تعداد صفحه
680
چاپ
تک رنگ
زبان
فارسی
سال نشر
1402
شابک
9786227664942
قطع
وزیری
مترجم
دکتر محسن جدیدی
نوبت چاپ
اول
نویسنده
جرالد کوری

خرید کتاب نظریه و کاربست مشاوره گروهی با 5 درصد تخفیف

کتاب نظریه و کاربست مشاوره گروهی

در چهار دهه اخیر علاوه بر مطرح شدن چند نظریه درمانی و مشاوره‌ای، توجه به مشاوره گروهی یا درمان گروهی با استقبال بسیار روبرو بوده است. و بسیاری از افراد تمایل به شرکت در جلسات مشاوره گروهی یا درمان گروهی را نشان داده ‌اند. یکی از مهمترین تفاوت‌های بین درمان گروهی با مشاوره گروهی در اهداف آن‌ها می‌باشد.مشاوره‌های گروهی بر ارتقاء، رشد، افزایش، افزایش خود آگاهی تأکید دارد ولی در درمان گروهی بیشتر به درمان، علاج و بازسازی شخصیت می‌پردازد. روان‌درمانی گروهی فرآیندی است شامل آگاهی از مسائل هشیار یا ناهشیار و گذشته و حال. از این روش برای اصلاح اختلالات رفتاری و خصوصیاتی که مانع کارکرد فرد می‌شود استفاده می‌شود که تغییراتی در ساختار شخصیت یا بعضی مشکلات هیجانی شدید، تعرضات، روان رنوری یا روان پریشی یا بعضی رفتارهای منحرف اجتماعی استفاده می‌شود. در حالی که از مشاوره گروهی علاوه بر مراکز آموزشی، در مؤسسات برای بهبود کارکرد شرکت، روابط بین فردی و جنبه‌های پیشگیرانه استفاده می‌شود. و نیز درمورد مسائل رشدی و مشکلات خانوادگی و روابط بین فردی، مشاوره گروهی کاربرد بسیار مؤثرتری داشته است.

استفاده از مشاوره گروهی در شرکت‌ها و مؤسسات بزرگ، توسط یک رهبر متبحر و کارآزموده موجب کاهش مشکلات ارتباطی، بهبود روحیه مشارکت، همکاری و پیشرفت مؤسسه و سلامت روان در بین کارکنان می‌شود. به همین خاطر، استفاده از این روش توسط مسئولین سازمان‌ها با دعوت از یک متخصص متبحر انجام می‌شود.

کتاب نظریه و کاربست مشاوره گروهی

کتاب حاضر در حقیقت ترجمه ویرایش دهم «نظریه و کاربست گروهی» می‌باشد که در سال 2020 به چاپ رسیده است. ویراست دهم این کتاب با تغییراتی نسبت به ویراست‌های قبلی به جاپ رسیده است.

رویکردی نظری در این کتاب مطرح شده است که به پژوهش‌های جدید در هر رویکرد توجه خاصی شده است که علاوه بر الگوهای نظری و زیر بنائی مشاوره، طوری نگارش شده است که ارتباط بین نظریه و کاربست درمان به خوبی و روشنی بیان شده است. جرالد کوری به رویکردهای اساسی از جمله رویکرد روانکاوی، رویکرد آدلری، رویکرد نمایش روانی، به عنوان نوعی یادگیری تجربی افزوده است که کارایی مشاوره گروهی را به خوبی نشان ‌می‌دهد. همچنین رویکرد وجودی، رویکرد شخص محور، رویگرد گشالت، ر.یکرد تحلیل متقابل، رویکرد شناختی-رفتاری، رویکرد رفتار درمانی عقلانی-هیجانی و همچنین رویکرد نظریه انتخاب و واقعیت درمانی با تغییراتی هر چند مختصر نسبت به چاپ قبلی آورده شده است. همچنین رویکرد راه‌حل محور کوتاه مدت و مصاحبه انگیزشی در مشاوره گروهی نیز آورده شده است.

تلفیق پژوهش با کاربست مشاوره گروهی، وژگی‌ها و فرآیند رویکرد و شواهد مبتنی بر کاربست را مطرح می‌کند که می‌تواند در کارایی و موفقیت کار گروهی مؤثر باشد و به همین خاطر مطالعه دقیق و بکارگیری این روش‌ به کلیه متخصصان بهداشت روان، مشاوران، درمانگران و حتی زوج‌درمانگران و خانواده‌درمانگران توصیه می‌گردد. تمام کسانی که درگیر خدکات انسانی هستند و به نوعی کار با گروه را بر عهده دارند می‌توانند از مطالعه این کتاب بهره لازم را ببرند.

کتاب نظریه و کاربست مشاوره گروهی

بخش 1: دیدگاه کلی: کلیات و مؤلفه‌های بنیادی فرآیند گروه

بخش 2: رویکردهای نظری در مشاوره گروهی

بخش 3: یکپارچه‌نگری و کاربرد آن

سایر کتابهای مرتبط

11%
کد کتاب : 190433

انتشارات ابن سینا

200,000 تومان178,000 تومان
11%
کد کتاب : 189636

انتشارات ابن سینا

120,000 تومان106,800 تومان

محصولاتی که کاربران دیگر خریده اند

2%
کد کتاب : 121197

انتشارات ارجمند

160,000 تومان156,800 تومان

پرفروش های روانشناسی

2%
کد کتاب : 106056

انتشارات ارجمند

190,000 تومان186,200 تومان
2%
کد کتاب : 106060

انتشارات ارجمند

140,000 تومان137,200 تومان