آخرین بروزرسانی چهارشنبه 1403/02/05

امتحان MCCEE آزمونی است که به صورت کامپیوتری در مدت زمان 4 ساعت برای تاییدیه پزشکی در کشور کانادا سالانه برگزار می شود. آزمون MCCEE در بیش از 70 کشور دنیا برگزار می شود. این ازمون دارای 175 سوال 5 گزینه ای در زمینه های سلامت کودکان، سلامت مادران، سلامت بزرگسالان، سلامت روان، سلامت جامعه، اخلاق مطرح می شود هم چنین باید بدانید از دروس علوم پایه در صورت ضرورت سوالاتی پرسیده می شود و تسلط به آنها لازم است. این آزمون نهایتا 5 بار در سال مجاز به برگزاری می باشد.

تفاوت MCCEE و آزمون MCAT از مواردی است که داوطلبین باید بدانند و به آن توجه نمایند، آزمون MCAT برای ورود به دانشکده های پزشکی دانشگاه کانادا می باشد در حالیکه آزمون MCCEE برای تاییدیه تحصیلی و طبابت فرد است.

 

 


همانطور که در ابتدای توضیحات مطرح شد این آزمون دارای 175 سوال بوده و از این تعداد 150 سوال دارای امتیاز می باشد و مابقی سوالات امتیازی ندارد و این تعداد سوال بدون امتیاز هم مابین سوالات دیگر پخش شده و داوطلب حین پاسخ دادن به سوالات آزمون متوجه این موضوع که کدام سوال فاقد امتیاز است نخواهد شد و این سوالات صرفا برای سنجش استانداردهای کیفی آزمون می باشد.

آزمون MCCEE به دو زبان انگلیسی و فارسی برگزار می شود. این آزمون فاقد نمره ی منفی بوده و داوطلبین از این لحاظ می توانند با خیال راحت به سوالات پاسخ دهند ولی باید دقت نمود که هر سوال ضریب مربوط به خود را دارد. داوطلبین با شرکت در این آزمون و موفقیت در آن بعد از گذشت 20 ماه از تحصیل در پزشکی کانادا فارغ التحصیل می شوند.

به عنوان مبحث پایانی بحث لازم دانستیم برای کمک به داوطلب برای رهایی از سردرگمی در منابع کلان و متعدد موجود در برخی از فروشگاه ها که صرفا هدفی جز فروش کتاب ها و محصولات خود ندارند و بی توجه به زمان داوطلب که اصلی ترین مولفه ی او برای شروع در این مسیر می باشد اقدام به تبلیغ می نمایند، به منبع مورد نیاز برای موفقیت در این آزمون در مدت زمان کوتاه تر بپردازیم، طبق بررسی و پرس و جوهای انجام شده از داوطلبین سال های گذشته به جرئت می توان گفت بهترین منبع که با آن می توان در زمان هم صرفه جویی نمود و نسبتنا در مدت کوتاه تری به موفقیت دست یافت ، کتاب Toronto Notes 2022 می باشد.کتاب تورنتو نوت تمامی مباحث پزشکی را در بر گرفته است و با داشتن این کتاب داوطلب خلاصه ای از هر چیزی که در پزشکی مورد بحث واقع شده است می تواند در اختیار داشته باشد.

در مجموع می توان گفت کتاب های تورنتو نوت 2022 کتاب هایی است که به صورت فشرده در مسیر آماده سازیداوطلب برای آزمون پزشکی کانادا تا به امروز بسیار مورد استفاده قرار گرفته و همانطور که بیان شد با توجه به حجم بالای منابع مختلف و تمایل به خواندن مطالب در مدت زمان کمتر از جانب دانشجویان براساس زمانی که دارند ترجیح می دهند از کتاب های Toronto Notes 2022 استفاده کنندو پس از اتمام مطالعه ی کتاب تورنتو نوت به مرور مطالب خوانده شده در این کتاب بپردازند و مطالب قبلی را تثبیت کنند چرا که همه ی ما از دوران پیش از دانشگاه به یاد داریم که مرور مکرر مطالب و خوانده ها مهم ترین راه موفقیت در آزمون های مختلف و تثبیت آن در ذهن می باشد، تا اینکه بخواهیم سراغ منابع مختلف و متعدد برویم و حتی موفق به اتمام آن هم نشویم!

لازم به ذکر است که کتاب های تورنتو نوت 2022 تمامی مطالب ازمون های سال های گذشته را به صورت فشرده و کامل دارا می باشد و بخشی از علت ویرایش هرساله ی این کتاب هم همین مسئله است تا آن را برای داوطلبین به روز کنند.

اگر بخواهیم به صورت خلاصه به چینش مطالب در نسخه ی سی و هشتم کتاب Toronto Notes 2022 بپردازیم به این صورت است که در ابتدا به مخفف ها و اختصارات رایج مورد استفاده در پزشکی و هم چنین تبدیل واحدهای آزمایشگاهی پرداخته شده است. هم چنین در ویرایش اخر این کتاب بخش Practice Exam Question  افزوده شده است.

 

مرتبط  : نمایشگاه کتاب پزشکی 

 

به طور کلی ویرایش جدید کتاب تورنتو نوت شامل بخش های بیهوشی ، قلب و عروق، جراحی قلب، فارماکولوژی بالینی، پوست شناسی، فوریت های پزشکی ،غدد درون ریزف پزشکی خانواده، گوارش، جراحی عمومی، قفسه سینه، طب سالمندان، زنان و زایمان، هماتولوزی، بیماری های عفونی، ژنتیک پزشکی، تصویر برداری پزشکیف نفرولوژی، عصب شناسی، جراحی مغزو اعصاب را پوشش می دهد.