آخرین بروزرسانی شنبه 1403/02/08
  1. انتشارات جعفری نوین
  2. علوم پزشکی
  3. فارماکولوژی/ داروسازی
  4. پرکاربردترین داروهای ژنریک ایران
دارای 5% تخفیف

پرکاربردترین داروهای ژنریک ایران

کد کتاب 189001
تعداد صفحه
742
چاپ
تک رنگ
زبان
فارسی
سال نشر
1402
شابک
9786004893671
قطع
پالتویی
نوبت چاپ
اول
نویسنده
هاله جعفری - هدیه جعفری

خرید کتاب پرکاربردترین داروهای ژنریک ایران با 5 درصد تخفیف

کتاب پرکاربردترین داروهای ژنریک ایران

در این کتاب تلاش شده است داروها به صورت جامع مورد بحث قرار گیرند و در عین حال آموزش‌ها مراقبت‌ها با بیانی ساده‌تر قابلیت استفاده برای عموم را داشته باشند.
مصرف در حاملگی: گروه‌های کلاسیک داروها بر حسب بی‌خطری آن‌ها در حاملگی بر حسب تقسیم‌بندی FDA عبارتند از: A,B,C,D,X
گروه A: داروهایی که مطالعات بی‌خطر آنها را در حاملگی به اثبات رسانده اند و تحقیقات انجام شده روی زنان حامله خطری را برای جنین آنها به اثبات نرسانده است.
گروه B: داروهایی که شواهدی در مورد خطرناک بودن آنها در انسان وجود ندارد. حتی اگر این داروها روی حیوانات خطری را نشان داده باشند، روی انسان خطری را نشان نداده‌اند. در مواردی هم که مطالعه‌ای در مورد آن‌ها روی انسان انجام نشده باشد، مطالعات حیوانی بی‌خطری آن‌ها را به اثبات رسانده است.
گروه C: داروهایی که نبود خطر در مورد آنها قابل رد کردن نیست. مطالعات انسانی روی این داروها انجام نشده است یا اگر انجام شده، خطر را نشان داده است. در مورد این داروها باید فواید را در برابر مضرات سنجید و بعد آنها را برای خانم‌های باردار تجویز نمود.
گروه D: داروهایی که شواهدی از بروز خطر به دنبال مصرف آن در انسان گزارش شده است. در عین حال در شرایط خاصی منافع استفاده از این داروها به مضرات آن می‌چربد و اگر بیماری خطرناک باشد و داروی کم خطری وجود نداشته باشد بهتر است این داروها مورد استفاده قرار گیرند.
گروه X: در حاملگی به طور کلی منع استفاده دارند و مطالعات انجام شده روی انسان و حیوان نشان دهنده بروز خطراتی جدی است که مانع از مصرف آنها در حاملگی می‌شود و از این رو تحت هیچ شرایطی نباید آنها را برای زنان حامله مصرف کرد.
توجه داشته باشید که مصرف هر دارویی در حاملگی غیر مجاز است و باید منافع دارو همواره در برابر مضرات آن سنجیده شود. داروهای گروه (NR (not rated هنوز جزو این ۵ گروه طبقه بندی نشده‌اند.

جستجوی مرتبط : داروهای ژنریک |

سایر کتابهای مرتبط

10%
کد کتاب : 144466

انتشارات حیدری

350,000 تومان315,000 تومان

پرفروش های علوم پزشکی/فارماکولوژی/ داروسازی

2%
کد کتاب : 100881

انتشارات دانشگاه علوم پزشکی مشهد

240,000 تومان235,200 تومان