آخرین بروزرسانی شنبه 1403/02/08
  1. انتشارات جعفری نوین
  2. دندانپزشکی
  3. دندانپزشکی ترمیمی بایومیمتیک 2 جلدی همراه با قاب
دارای 10% تخفیف

دندانپزشکی ترمیمی بایومیمتیک 2 جلدی همراه با قاب

کد کتاب 186864

کتاب دندانپزشکی ترمیمی بایومیمتیک 2 جلدی همراه با قاب

تعداد صفحه
797
چاپ
رنگی
زبان
فارسی
سال نشر
1401
شابک
9789642376681
قطع
رحلی
مترجم
دکتر محمود وطن پور
نوبت چاپ
اول
نویسنده
پاسکال مانی - یو بلرز

خرید کتاب دندانپزشکی ترمیمی بایومیمتیک 2 جلدی همراه با قاب با 10 درصد تخفیف

کتاب دندانپزشکی ترمیمی بایومیمتیک 2 جلدی همراه با قاب

با پدیدار شدن مفاهیم دندانپزشکی ترمیمی بایومیمتیک (BRD) توانایی بازسازی تمامیت و یکپارچگی بایومکانیکی، ساختاری، و زیبایی دندان‌ها  با بیشترین احترام به ساختارهای بایولوژیک (پالپ و نسوج پریودنتال) فراهم شده است. تکنیک‌های ادهزیو، سنگ بنای BRD را شکل می‌دهند و طرح‌های ترمیمی نوین، عناصر عمده‌ی سازنده‌ی این رویکرد نوظهور، در ترمیم دندان‌ها هستند. تجویز ترمیم‌های باند شونده، بسط پیدا کرده است تا وضعیت‌های تخریب شده و پیشرفته‌تری را مانند، دندان‌های به شدت شکسته شده، شکستگی تاج دندانی و دندان‌های نان وایتال را، در بربگیرد. در نتیجه هم از نظر پزشکی-بایولوژیک  هم از نظر اقتصادی اجتماعی، پیشرفت‌های چشمگیری صورت گرفته است. نسوج دندانی سالم بیشتری میشود حفظ کرد، حیات دندان‌ محفوظ می‌ماند و درمان‌های صورت گرفته از پروتزهای سنتی تهاجمی، ارزان‌تر هستند.

BRD راه‌حل‌های ترمیمی عرضه می‌کند که نیازهای زیبایی و فانکشنال دندان‌های قدامی و خلفی را به طور کامل و متوازن پوشش می‌دهد. طیف وسیعی از تکنیک‌های ترمیمی از مستقیم گرفته تا تکنیک‌های نیمه (غیر) مستقیم و غیر مستقیم در دسترس هستند و هر نیاز ویژه‌ی بیمار را پوشش می دهند. ترکیب کردن سفتی مطلوب، سایش مناسب و خصوصیات سطحی آن‌ها و استحکام بایومکانیکی به دست آمده از باند با کارایی بالا، و سرامیک‌ها و کامپوزیت‌ رزین‌ها‌، تاج دندان را به عنوان کلیتی واحد برای پشتیبانی نیروهای جویدن، توانمند می‌سازد. در همین راستا پدیده‌های بصری ذاتی دندان‌ها و اجزای زنده نمای کامپوزیت رزین‌ها و سرامیک‌ها، این رویکرد ترمیم را به رویکرد غایی در کسب رضایت عمل کننده و بیمار، برای ایجاد زیبایی، تبدیل نموده است.

کتاب دندانپزشکی ترمیمی بایومیمتیک 2 جلدی همراه با قاب

هیجان انگیزترین پیشرفت‌های دندانپزشکی، در دهه گذشته، ظهور کرده‌اند. دندانپزشکی ایمپلنت تحت هدایت روش‌های دیجیتالی، بازسازی هدایت شده‌ی نسوج‌، دندانپزشکی ترمیمی ادهزیو و ترمیم‌های کد/کم عرصه‌های رشد راهبردی تحقیقاتی و همچنین بالینی بوده‌اند. با این حال، بسیاری از پیشرفت‌های مواد دندانی و فناوری‌ها افراط‌هایی را در بازار ایجاد کرده‌اند. هر چه روش‌های درمانی و ابزارهای فنی از نظر تعدادی، رشد می‌یابد، دندانپزشکان و تکنسین‌های دندانی با انتخاب‌های دشوارتری مواجه می‌شوند. به علاوه، تغییر در فناوری، همواره باعث ساده شدن تکنیک‌ها یا باعث پایین آمدن هزینه‌ها نمی‌شود. برای افزایش رفاه بیماران، باید دانش و پیشرفت، با تدابیر و خرد، همراه شود. در این عرصه‌ی سردرگم‌کننده، هیچ کس مخالفتی به نیاز داشتن به جایگزین‌هایی ارزان‌تر، رضایت‌ بخش‌تر و حساب شده‌تر برای درمان‌های متداول نخواهد داشت. پاسخ به این مطالبه از دانش بین رشته‌ای بایومتریال بر می‌آید، دانشی که با عنوان بایومیمتیک خوانده می‌شود. این مفهوم از تحقیقات پزشکی، شامل بررسی روی ساختار و فانکشن فیزیکی کامپوزیت‌های بایولوژیک و طراحی جایگزین‌های جدید و بهبود یافته می‌کند. بایومیمتیک، در دندانپزشکی، اهمیتی فزاینده دارد. معنای اولیه‌ی آن در دندانپزشکی،فرآوری مواد به روشی مشابه با فرآوری شکل گرفته توسط حفره دهان، مثل کلسیفیه شدن پیش‌سازهای یک نسج نرم، است. معنای دوم تقلید کردن و بازیابی بایومکانیک دندان اولیه بواسطه‌ی ترمیم، اشاره می‌کند. این معنا، البته هدف دندانپزشکی ترمیمی است.

با هدف  تقلید از ساختارهای دهانی، رشته‌های تحقیقاتی متعددی در رشته دندانپزشکی شکل گرفته است. با این حال این اصل نو ظهور، عمدتا با هدف تسریع التیام زخم، ترمیم و بازسازی نسوج نرو و سخت، در سطحی مولکولی اعمال شده است. هنگامی که بایومیمتیک را به سطح ساختاری ماکرو گسترش می‌دهیم، می‌تواند کاربردهای خلاقانه‌ای را در دندانپزشکی ترمیمی نشانه برود. بازسازی یا تقلید یکپارچگی بایومکینیکی، ساختاری،و زیبایی دندان‌ها نیروی محرکه‌ی این رویکرد است. لذا هدف این کتاب، طرح معیارهایی جدید برای دندانپزشکی ترمیمی زیبایی بر مبنای بایومیمتیک است. بایومیمتیک در دندانپزشکی ترمیم، با درک ساختار نسوج سخت و توزیع استرس مربوطه در داخل دندان‌های دست نخورده آغاز می‌شود، موضوعی که نقطه‌ی تمرکز فصل آغازین این کتاب است.  این مفاهیم بلافاصله با مروری سیستماتیک بر روی عوامل مرتبط با زیبایی طبیعی دهان، دنبال می‌شوند، چون نیروهای محرکه‌ی دندانپزشکی ترمیمی، نگهداری حیات و محافظت حداکثری از نسوج سخت دست نخورده‌ی دندان است. در فصل‌های بعدی، گزینه‌های درمانی خیلی محافظه‌کارانه شرح داده می‌شود و تدابیری را که می‌توان پیش از درمان‌های سطح بالاتر استفاده کرد، معرفی می‌کند. شرح رویکردهای ترمیمی نیمه(غیر) مستقیم، جلد یک کتاب را به پایان می‌رساهند. تکنیک‌های مذکور را می‌توان هنگامی که تکنیک‌های غیر مستقیم از نظر اجرا، چالش برانگیز هستند (مثلا حجم ترمیم، وسیع باشد و لبه‌های سرویکالی روی عاج قرار بگیرد)، یا هنگامی که هزینه‌های تکنیک غیرمستقیم، قابل توجیه نباشد یا این‌که بیمار از پس هزینه‌ها برنیاید، در نظر گرفت.

بنیان جلد دوم بر کاربرد اصول بایومیمتیک در قالب ترمیم‌های پرسلنی باندشونده‌ی قدامی با کاربرد کامپوزیت رزین‌ها و سرامیک‌ها استوار است. طیف گسترده‌ی موارد تجویز ترمیم‌های پرسلنی باندشونده‌ی غیر مستقیم قدامی، شرح داده شده و با راهنمایی‌های مفصل و ریز به ریز، همراه شده است. رویکرد طرح درمان و تشخیص مناسب، اولین مرحله‌ی هر نمونه‌ای است. درمان‌های پیشنهادی در سراسر کتاب، مرحله به مرحله شرح داده می‌شوند که این شامل تراش دندان، قالبگیری، روش‌های لابراتواری کد/کم مرتبط با ساخت قطعات کامپوزیت رزینی و سرامیکی، و نصب نهایی آن‌ها از طریق سازوکار سمان کردن ادهزیو است. تکنیک‌های کد/کم نیز به عنوان ابزارهای مرتبط، برای تحقق اصول بایومیمتیک گنجانده شده‌اند. جلد دوم کتاب با بحثی درباره‌ی پایش، نگهداری و تعمیر ترمیم‌های باندشونده‌ به اتمام می‌رسد.

کتاب دندانپزشکی ترمیمی بایومیمتیک 2 جلدی همراه با قاب

فصل 1: سردرآوردن از دندان دست نخورده و اصول بایومیمتیک

فصل 2: طراحی طبیعی دهان

فصل 3: گزینه‌های درمانی خیلی محافظه‌کارانه

فصل 4: رویکرد نیمه‌(غیر) مستقیم در دندان‌های خلفی و قدامی

فصل 5: طرح درمان زیبایی و دیدگاه تشخیصی

فصل 6: ترمیم‌های غیر مستقیم پرسلنی باند شونده‌ی قرامی

فصل 7: نگهداری و تکنیک‌های پیشرفته تعمیر

سایر کتابهای مرتبط

پرفروش های دندانپزشکی