آخرین بروزرسانی سه شنبه 1403/01/28
  1. انتشارات جعفری نوین
  2. علوم پزشکی
  3. نورولوژی
  4. نورولوژی برای آسیب شناس گفتار و زبان
دارای 10% تخفیف

نورولوژی برای آسیب شناس گفتار و زبان

کد کتاب 107709

ویراستار: دکتر محمدجواد صمدی

تعداد صفحه
320
چاپ
تک رنگ
زبان
فارسی
سال نشر
1395
شابک
9786006308197
قطع
رحلی
مترجم
دکتر بهاره رضایی - دکتر محمد رضایی - دکتر سولماز رهبر
نوبت چاپ
دوم
نویسنده
واندا جی. وب - ریچارد کنت آدلر

خرید کتاب نورولوژی برای آسیب شناس گفتار و زبان با 10 درصد تخفیف

کتاب نورولوژی برای آسیب‌شناس گفتار و زبان

نورولوژی علم بررسی تأثیرات بیماری های گوناگون در سیستم عصبی مغز، طناب نخاعی، مخچه و عضلات بر رفتار انسان است نورولوژیست عملکردهای خاص شامل عملکردهای قشری سطوح بالاتر، اعصاب کرانیال و عملکردهای مخچه‌ای حسی و حرکتی را می‌آزماید که همه این‌ها در جهت تعیین محل اختلال در نواحی خاصی از سیستم عصبی صورت می‌گیرند. تعیین محل ضایعات همراه با تاریخچه بالینی از چگونگی شکل‌گیری ضایعه امکان تشخیص دقیق بیماری را فراهم می‌کند. آزمون‌های آزمایشگاهی تصویربرداری مغزی می‌تواند به تأیید تشخیص کمک کند اما می‌بایست این فرایند همیشه با تعیین محل ضایعه و تشخیص بیماری در ارزیابی بالینی نورولوژیک آغاز شود.
در این کتاب دکتر لاو و ادلر بنیاد حقیقی دانش در زمینه سیستم عصبی را در قالب سازماندهی مغز مسیرهای حسی صعودی و مسیرهای حرکتی نزولی، اعصاب کرانیال و عضلات بنیان نهاده‌اند درک و آگاهی از این سیستم‌های آناتومیک آگاهی و طبقه‌بندی سندرم‌های آغازی، آلکسی، دیزارتری و دیسفونی و همچنین تأثیرات مشخص و ویژه بر ارتباط و گفتار انسان را امکان‌پذیر کرده است. در این کتاب به وضوح و دقت به تمامی این موضوعات پرداخته شده است. آسیب‌شناسان گفتار و زبانی که این کتاب را مطالعه می‌کنند، میبایست درک بیشتری نسبت به مکانیسم‌های مغزی مختل در بیماران دچار نقایص گفتاری و زبانی داشته باشند و به موجب آن اطلاعات جامع تری در حیطه اختلالات گفتاری و زبانی کسب نمایند.

شاید مهمترین پیامد این کتاب تعامل نزدیک‌تر میان نورولوژیست‌ها و آسیب‌شناسان گفتار و زبان باشد. نورولوژیست‌ها در مورد روابط آناتومیک مغز و ارتباطات آن آگاهی دارند ولی به نظر می‌رسد قادر نیستند جهت ارزیابی عملکرد مناطق ویژه سیستم عصبی، به بررسی کامل گفتار و زبان بپردازند. تجزیه و تحلیل دقیق عملکردهای گفتار و زبان می‌تواند بخشی از ارزیابی‌های نورولوژیک را تکمیل نماید که به این عملکردها اختصاص داشته و اغلب به طور گذرا انجام می‌گیرد بنابر این آزمون‌های تفصیلی آفازی می‌تواند مکمل ارزیابی نورولوژیست از وضعیت ذهنی بیمار بوده و مشاهده کامل حرکات صورت کام و زبان در حین تولید گفتار نیز ارزیابی نورولوژیست از اعصاب کرانیال را کامل نماید از سوی دیگر، تشخیص نورولوژیست از اختلال بیمار میتواند به آسیب شناس گفتار و زبان در درک ماهیت و پیش آگهی اختلال گفتار و زبان کمک بزرگی نماید.
 کتاب نورولوژی برای آسیب‌شناسان گفتار و زبان، نه تنها جهت مطالعه عملکرد طبیعی سیستم بلکه برای آگاهی از اختلالاتی که در حین رشد تا هنجار و یا ناشی از آسیب یا بیماری ایجاد می‌شوند، ارائه می‌شود.

در وهله اول مخاطب این کتاب دانشجویانی هستند که در رشته آسیب شناسی گفتار و زبان تحصیل می‌کنند. دانشجویانی هم که تمایل دارند وارد تخصص شنوایی‌شناسی شوند، در کلاس‌های مربوط به اورولوژی ارتباطی در انسان ثبت‌نام می‌کنند. گرچه در این کتاب به طور مفصل به سیستم شنوایی پرداخته نشده است اما می‌تواند برای تلاش‌های بعدی مفید باشد. از سوی دیگر، این کتاب به عنوان منبعی برای تخصصی گفتار و شنوایی محسوب می‌شود که در فضای بالینی مشغول به کار هستند و تمایل دارند تا اطلاعات خود را در زمینه نورولوژی به روزکنند و همچنین می تواند برای آن دسته از افرادی که تاکنون آموزش‌های خاصی در زمینه اساس نورولوژی ارتباط و اختلالات آن نگذرانده‌اند، مفید واقع شود.

کتاب نورولوژی برای آسیب‌شناس گفتار و زبان

1 مقدمه‌ای بر ننرولوژی گفتار

2 سازماندهی سیستم عصبی (بخش اول)

3 سازماندهی سیستم عصبی (بخش دوم)

4 عملکرد سیستم عصبی

5 سازماندهی حس عصبی گفتار و شنوایی

6 کنترل حرکتی عصبی گفتار

7 اعصاب کرانیال

8 سندروم‌های بالینی گفتار مربوط به سیستم حرکتی

9 سندروم‌های بالینی گفتار مربوط به کودکان

10 یادگیری و مکانیسم مرکزی زبان

11 اختلالات زبانی بزرگسالان

12 اختلالات زبانی کودکان

سایر کتابهای مرتبط

پرفروش های علوم پزشکی/نورولوژی

2%
کد کتاب : 105172

انتشارات تیمورزاده

395,000 تومان387,100 تومان