آخرین بروزرسانی جمعه 1403/01/31
  1. انتشارات جعفری نوین
  2. علوم پایه
  3. آسیب شناسی/ بافت شناسی
  4. درسنامه روان درمانی پویشی برای آسیب شخصیت سطح بالا
دارای 10% تخفیف

درسنامه روان درمانی پویشی برای آسیب شخصیت سطح بالا

کد کتاب 107632

همراه با مصاحبه ساختار یافته شخصیت

و نسخه تجدیدنظر شده

ویراستار علمی: دکتر شیما شکیبا

ویراستار ادبی: دکتر سپیده باطبی

تعداد صفحه
476
چاپ
تک رنگ
زبان
فارسی
سال نشر
1398
شابک
9786004086103
قطع
وزیری
مترجم
دکتر فائزه السادات اجاق - دکتر شیرزاد بابائی - دکتر سپیده باطبی - دکتر شیما شکیبا - دکتر زهرا غمخوارفرد
نوبت چاپ
اول
نویسنده
ایو کالیگور - اتو اف. کرنبرگ - جان اف. کلارکین

خرید کتاب درسنامه روان درمانی پویشی برای آسیب شخصیت سطح بالا با 10 درصد تخفیف

کتاب درسنامه روان‌درمانی پویشی برای آسیب شخصیت سطح بالا

کتاب حاضر رویکرد تشخیصی-درمانی خاصی با عنوان "روان درمانی پویی برای آسیب شخصیت سطح بالا" ارائه می‌دهد. این سبک درمانی جهت درمان انعطاف ناپذیری‌های شخصیت و ویژگی‌های وابسته به آن تدوین و به منظور تغییر کارکردهای ناسازگارانه شخصیت در روابط بین فردی و ارتقاء دائمی کیفیت زندگی طیف وسیعی از بیماران این سطح از آسیب شخصیتی معرفی شده است. نویسندگان این کتاب در ابتدا توضیح جامعی از آسیب شخصیت سطح بالا معرفی رو پس از آن دورنمایی از درمان، اهداف، تکنیک‌ها و تاکتیک‌ها ارائه نموده‌اند. علاوه بر این سراسر کتاب به تفصیل به فرآیند جلسات درمانی و ارائه نمونه‌های واقعی از چنین بیمارانی می‌پردازد که امکان یادگیری سبک درمانی مذکور را دوچندان می‌نماید.

درسنامه جامع "روان‌درمانی پویشی برای آسیب شخصیت سطح بالا" برای طیف وسیعی از درمانگران بالینی آشنا به اصول روان‌درمانی‌های تحلیلی مانند روانشناس‌‌های بالینی، روانپزشکان، سایر روانشناس‌ها و مشاوران کاربرد آموزشی چشمگیری دارد.

این کتاب به سه بخش تقسیم شده است. بعد از بخش معرفی، قسمت اول کتاب مدل نظری ما از شخصیت و آسیب شناسی شخصیت را پوشش می‌دهد. ما با معرفی کامل نظریه آغاز می‌کنیم، به این دلیل که درک عمیقی از مدل آسیب‌شناسی شخصیت و عملکرد روانشناختی اگر چه ضروری نیست، اما ارزش فوق‌العاده‌ای در یادگیری انجام درمانی دارد که در این مجال توضیح می‌دهیم.

بخش دوم کتاب توضیح عمیقی از درمان ارائه می‌کند. این بخش را با یک مرور کلی شامل معرفی عناصر اساسی DPHP و مدل خودمان از چگونگی کارکرد این درمان معرفی می‌کنیم. در ادامه استراتژی‌های DPHP که کلیت درمان را سازماندهی می‌کنند و چهارچوب درمانی، که شامل مراحل و تکنیک‌های این روان‌درمانی می‌شود را در فصل‌های بعد توضیح خواهیم داد. در دو فصل پایانی این بخش، تکنیک‌های اختصاصی این درمان را پوشش می‌دهیم-تکنیک‌هایی که درمانگر لحظه‌به‌لحظه در جلسه استفاده می‌کند و تاکتیک‌هایی که درمانگر را در رابطه با تصمیم‌گیری درباره زمان و چگونگی مداخله در پیش می‌گیرد.

در بخش سوم و آخر کتاب ارزیابی و موقعیت‌های خاص را پوشش می‌دهیم. اگر چه درمان با ارزیابی آغاز می‌شود، اما ما تصمیم گرفتیم که بخش ارزیابی را در انتهای کتاب قرار دهیم، به این دلیل که تصمیم‌گیری منطقی درباره ارزیابی و برنامه درمانی بیمار به فهم روشنی از آسیب‌شناسی شخصیت و درمان روانشناختی بستگی دارد. پس از پوشش دهی ارزیابی بیمار، به بحث درباره مسائل خاصی که مربوط به مراحل مختلف درمان است، بازمی‌گردیم. ما این بخش را با فصلی درباره ترکیب DPHP با درمان دارویی و انواع دیگر درمان‌ها پایان می‌دهیم.

کتاب درسنامه روان‌درمانی پویشی برای آسیب شخصیت سطح بالا

کتاب حاضر، نوع خاصی از درمان روان‌پویشی آسیب شاسی شخصیت را معرفی می‌کند، که آن را روان درمانی پویشی آسیب شخصیت سطح بالا (DPHP) نامیده‌ایم. این درمان مبتنی بر نظریه روابط ابژه معاصر است، درمانی که بر روش‌هایی تمرکز می‌کند که در آن زندگی روانشناختی سوژه براساس الگوهای روابط درونی شده سازماندهی می‌یابد، که روابط ابژه درونی نامیده می‌شوند. در این درمان، الگوهای روابط درونی شده بیمار را کشف نموده و سرانجام با توجه به نقش آن‌ها در روابط کنونی بیمار،آن‌ها را اصلاح می‌کنیم. برای خوانندگانی که با نظیه روابط ابژه نسبتا ناآشنا هستند، در ابتدا سه بخش از کتاب راهنمای حاضر را به معرفی نظریه‌ای اختصاص می‌دهیم که اساس این درمان است.

مدل درمانی مکه در این کتاب توصیف شده دستاورد روان‌درمانی متمرکز بر انتقال (TFP) است. TFP یک درمان روان‌پویشی برای اختلال شخصیت مرزی است، که در انستیتو اختلالات شخصیت دانشکده پزشکی سانفورد ویل کورنل تدوین و مورد آزمون قرار گرفته است. TFP در میان درمان‌های پویشی بلندمدت از آن رو غیرمعمول است که 1) TFPبرای درمان نوع خاصی از آسیب‌شناسی روانی تدوین شده ، 2) تکنیک‌های TFP در یک راهنمای درمانی به وضوح توضیح داده شده و 3) TFP به صورت آزمایشی مورد پژوهش قرار گرفته است.

هنگام آموزش TFP برای آسیب شخصیت سطح بالا مواجه بودیم. کتاب حاضر در نظر دارد شکاف موجود را پر نموده و به عنوان نسخه همراه راهنمای TFP به کار رود. در مجموع، کتاب حاضر همراه با راهنمای TFP توصیف جامعی از رویکرد نظریه روابط ابژه برای درمان بیماران مبتلا به اختلالات شخصیت را فراهم می‌آورد که در واقع نوعی یکپارچه شخصیت نیز تلقی می‌شود.

کتاب حاضر برای دانشجویان روان‌درمانی و متخصصان بالینی نگاشته شده است. اگرچه تا جایی که مقدور بوده درمان را به وضوح و به ویژه با حساسیت توصیف نموده‌ایم اما هیچ تردیدی وجود ندارو که لازم است کتاب‌هایی از این دست برای تاثیرگذاری بهتر تا حدودی پیچیده نیز باشند. به منظور بهره‌مندی افرادی که در ابتدای راه یدگیری روان‌درمانی پویشی هستند، در ابتدا به وضوح و با دقت نظریه پایه و همچنین عناصر اساسی DPHP را توضیح خواهیم داد. علاوه بر این با توضیح اهداف، استراتژی‌ها و تاکتیک‌های DPHP، به خوانندگان کمک خواهیم نمود منطق دیدگاه تخصصی این درمان را درک کنند. از این رو، توصیف خود را از درمان با موارد بالینی مشروح توضیح خواهیم داد. برای بالینگران مجرب نیز، ترکیب دیدگاهای روان‌پویشی معاصر آسیب‌شناسی شخصیت و روان‌درمانی را به صورت یکپارچه و تا اندازه‌ای مبتکرانه فراهم نموده‌ایم. انتظار ما این است بالینگران موارد مذکور را به طور کامل خواهند خواند و دیدگاهی که در این مجال توصیف نموده‌ایم را به روش خودشان با سبک درمانی، تجارب بالینی و جمعیت بیمارشان به کار خواهند برد.

برای آن دسته از خوانندگانی که می‌خواهند این موضوع را در عمق بیشتری دنبال کنند نیز گزیده‌ای از متون پیشنهادی را در انتهای هر بخش ارائه کرده‌ایم. علاوه بر این، هر جا که ممکن بوده مطالبی را آورده‌ایم که موضوعی که در فصل قبل آمده را بسط دهد و تاجایی که مقدور بتشد از دشواری و پیچیدگی کافی برخورداربوده و به فهم بهتر موضوع کمک نماید.

کتاب درسنامه روان‌درمانی پویشی برای آسیب شخصیت سطح بالا

فصل 1: مقدمه و بررسی اجمالی

فصل 2: رویکردی روان پویشی به آسیب‌شناسی شخصیت

فصل 3: روابط ابژه درونی، سازمان یافتگی روانی و تجابه ذهنی در آسیب شخصیت

فصل 4: ارکان اساسی DPHP

فصل 5: استراتژی‌های DPHP و شرایط درمانی

فصل 6: تکنیک‌های DPHP، بخش اول: گوش دادن به بیمار

فصل 7: تکنیک‌های DPHP، بخش دوم: مداخله

فصل 8: تاکتیک‌های DPHP

فصل 9: ارزیابی بیمار و برنامه‌ریزی درمانی افتراقی

فصل 10: مراحل درمان

فصل 11: ترکیب DPHP با مدیریت دارویی و سایر اشکال درمانی

فصل 12: توصیه‌های نهایی

پیوست 1: مصاحبه ساختاریافته سازمان یافتگی شخصیت (STIPO)

پیوست 2: مصاحبه ساختاریافته سازمان یافتگی شخصیت-فرم تجدیدنظر یافته (STIPO-R)

پیوست 3: واژه‌یاب

سایر کتابهای مرتبط

10%
کد کتاب : 189103

انتشارات رویان پژوه

1,480,000 تومان1,332,000 تومان
10%
کد کتاب : 107605

انتشارات رویان پژوه

260,000 تومان234,000 تومان
10%
کد کتاب : 107603

انتشارات رویان پژوه

360,000 تومان324,000 تومان

محصولاتی که کاربران دیگر خریده اند

2%
کد کتاب : 121329

انتشارات ارجمند

115,000 تومان112,700 تومان
2%
کد کتاب : 121363

انتشارات ارجمند

130,000 تومان127,400 تومان

پرفروش های علوم پایه/آسیب شناسی/ بافت شناسی

7%
کد کتاب : 100317

انتشارات ایده نوین

490,000 تومان455,700 تومان
11%
کد کتاب : 100331

انتشارات آرین پژوهش

300,000 تومان267,000 تومان
21%
کد کتاب : 101376

انتشارات حیدری

250,000 تومان197,500 تومان
کد کتاب : 101448

انتشارات آرین پژوهش

295,000 تومان