آخرین بروزرسانی پنچشنبه 1403/01/30
  1. انتشارات جعفری نوین
  2. علوم پایه
  3. آناتومی/ نوروآناتومی
  4. درسنامه جامع علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی گلبان آناتومی
دارای 15% تخفیف

درسنامه جامع علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی گلبان آناتومی

کد کتاب 155656
تعداد صفحه
136
چاپ
تک رنگ
زبان
فارسی
سال نشر
1399
شابک
9789641504139
قطع
رحلی
نوبت چاپ
اول
نویسنده
رضا شیرازی - بهاره عبدالهی - مهدی روستایی - شکوفه روشن قیاس - تارا اسلامی فارسانی - آناهیتا باباپور - زهرا عقیقی

خرید کتاب درسنامه جامع علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی گلبان آناتومی با 15 درصد تخفیف

کتاب درسنامه جامع علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی گلبان آناتومی

هدف از آموزش رشته پزشکی و دندان‌پزشکی، تربیت متخصصانی است که با برخوداری از دانش لازم و کافی به تشخیص صحیح بیماری‌ها و اختلالات پیش آمده در سلامت افراد نائل بیایند و در مرحله بعد بتوانند با نوع بیماری تشخیص داده شده، اقدامات درمانی منسبی اتخاذ کنند. بر کسی پوشیده نیست که ارائه مناسب مطالب علمی و فرا گرفتن دانش ضروری در هر مرحله از دوره آموزش پزشکی نقش بسزایی در رسیدن به این هدف اصلی دانشجویان پزشکی را دارد.

دانشجویان پس از موفقیت در کنکور سراسری و ورود به دوره پزشکی و دندان‌پزشکی، بلافاصله آموزش خود را در مقطع پایه شروع می‌کنند. در طی این دوره دروس علوم که تشکیل دنده زیربنای پزشکی و دندانپزشکی هستند آموزش داده می‌شوند. با اینکه درس‌های علوم پایه اهمیت بسزائی دارند ولی اکثر دانشجویان برای مطالعه این دروس و آمادگی شرکت در امتحانات پایان ترم با سختی‌های بسیار مواجه می‌شوند. علاوه بر این، در پایان دوره علوم پایه، می‌بایست دانشجویان این دروس را در طی مدت کوتاهی مجددا مطالعه کنند تا پس از موفقیت در آزمون جامع علوم پایه، وارد مرحله بعدی تحصیل خود شوند. گاها دیده شده است که جهت تأکید بر اهمیت دروس علوم پایه در دانشگاه‌ها، حجم بسیار زیادی از مطالب به دانشجویان ارائه می‌شود که غیر ضروری بوده و اهمیت کمتری دارند. از سوی دیگر حجم بالای دروس علوم پایه باعث شده است تا دانشجویان در تشخیص مطالب مهم و ضروری بخصوص تشخیص مطالبی که در آزمون از آ‍‌ن‌ها سؤال مطرح می‌شوند با سردرگمی زیادی روبرو شوند. بنابراین هدف اصی آموزش علوم پایه که تأکید بر روی مطالب اصلی و مهم در مراحل تحصیلی بعدی هست دست به دست فراموشی سپرده می‌شود. حتی این مسئله باعث می‌شود تعدادی از دانشجویان خود را در برابر حجم بالای مطالب درسی عاجز ببینند و بطور کامل از مطالعه مجدد دروس برای آزمون علوم پایه منصرف شوند و فقط با تکیه بر دانش قبلی خود و مرور سوالات سال‌های گذشته وارد آزمون شوند، در نتیجه یا در آزمون موفق نمی‌شوند و نتیجه بسیار ضعیفی به دست می‌آورند و در مرحله بعدی به دلیل دانش اندک در دروس علوم پایه با مشکلات فراوانی روبرو می‌شوند.

علاوه بر مسائلی که ذکر شد، تغییرات گسترده‌ای که در محتوا و نحوه ارائه دروس علوم پایه در دانشگاه‌های علوم پزشکی سرتاسر کشور ایجاد شده و همچنین تغییرات در نحوه برگزری آزمون باعث شده است تا منابع آموزشی موجود در بازار، کارائی خود را از دست بدهند و نتوانند با تغییرات جدید سازگاری مناسبی پیدا کنند. البته در سال‌های اخیر تعدادی کتاب در راستای تغییرات آزمون علوم پایه تألیف و گردآوری شده‌اند که متاسفانه به دلیل اشکالات علمی زیاد در متن کتاب‌ها و خلاصه بودن بیش از حد مطالب، به جای اینکه کمکی به برای دانشجویان باشند بر مشکلات آن‌ها اضافه کرده‌اند. با توجه به شرایط موجود و فقدان یک مجموعه آموزشی مناسب بر آن شدیم تا با همکاری تعدادی از دانشجویان ممتاز پزشکی که مقطع علوم پایه را با موفقیت درخشان سپری کرده‌اند، اثری پدید بیاوریم تا متناسب با نیاز به‌روز دانشجویان، در مدت زمان اندک و مححدود برای مطالعه دروس موفقیت در آزمون علوم پایه به آن‌ها کمکی شایان کند.

در ادامه به برخی از ویژگا‌های شاخص این مجموعه کمک درسی آزمون علوم پایه اشاره شده است:

- تألیف و گردآوری مطالب علمی هر مبحث درسی با توجه به اهمیت علمی بالای آن مبحث که همیشه در آزمون‌های علوم پایه جهت طرح سؤال مورد توجه طراحان آزمون علوم پایه قرار گرفته است.

- نوشتار ساده و روان متن هر مبحث درسی کمک بسیار زیادی به درک مطالب مهم می‌کند.

- ارائه هر مبحث همراه با نمونه سؤال ادوار گذشته آزمون علوم پایه جهت تأکید بر اهمیت مطلب درسی و نشان دادن نحوه مطالعه همان بخش برای آزمون

- ارائه پاسخ نمونه سؤالات سال‌های گذشته جهت کمک به دانشجو در بخاطر سپاری مطلب علمی

- ارائه مطالب علمی به صورت خلاصه همراه با تأکید بر روی نکات مهم که بصورت "نکته" در متن کتاب ارائه شده‌اند.

- فرمول‌بندی مطالب سخت و ارائه آن‌ها در جداول خلاصه

- ارائه تصویر برای مباحث ضروری جهت درک بهتر

کتاب درسنامه جامع علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی گلبان آناتومی

بخش اول: تنه

قفسه سینه

شکم

لگن و پرینه

بخش دوم: آناتومی اندام

اندام فوقانی

اندام تحتانی

بخش سوم: آناتومی سر و گردن

استخوان شناسی

بخش چهارم: نوروآناتومی

سایر کتابهای مرتبط

محصولاتی که کاربران دیگر خریده اند

16%
کد کتاب : 104826

انتشارات شایان نمودار

348,000 تومان292,320 تومان
16%
کد کتاب : 104929

انتشارات شایان نمودار

540,000 تومان453,600 تومان
15%
کد کتاب : 155151

انتشارات Jaypee Brothers Medical Publishers

390,000 تومان331,500 تومان

پرفروش های علوم پایه/آناتومی/ نوروآناتومی

11%
کد کتاب : 100244

انتشارات آرین پژوهش

170,000 تومان151,300 تومان
4%
کد کتاب : 100248

انتشارات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اصفهان

298,000 تومان286,080 تومان
3%
کد کتاب : 100251

انتشارات جهاد دانشگاهی

39,000 تومان37,830 تومان
5%
کد کتاب : 100255

انتشارات حیدری

390,000 تومان370,500 تومان