آخرین بروزرسانی جمعه 1403/02/14
  1. انتشارات جعفری نوین
  2. پرستاری و مامایی
  3. زنان/ مامایی
  4. درمان بیماری ها و جراحی های شایع زنان
دارای 10% تخفیف

درمان بیماری ها و جراحی های شایع زنان

کد کتاب 132393

بر اساس کتاب‌های ارزش های نسبی
با مقدمه: دکتر رضا عباسی
ویراستار: دکتذر نرجس نوری

تعداد صفحه
198
چاپ
تک رنگ
زبان
فارسی
سال نشر
1400
شابک
9786004249397
قطع
وزیری
نوبت چاپ
اول
نویسنده
مهدیه بشارتی نیا

خرید کتاب درمان بیماری ها و جراحی های شایع زنان با 10 درصد تخفیف

کتاب درمان بیماری‌ها و جراحی‌های شایع زنان

زنان محور سلامت خانواده محسوب می‌شوند و علاوه بر مدیریت سلامت اعضاء خانواده الگوی اصلی آموزش و ترویج شیوه زندگی سالم به نسل بعدی می‌باشند. پیشرفت جامعه در گرو سلامت خانواده‌ها و سلامت خانواده‌ها وابسته به سلامت زنان است. سلامت جامعه زنان به عنوان نیمی از جمعیت و مشارکت آن در تأمین حفظ و ارتقای سلامت خانواده و جامعه دارای اهمیت ویژه‌ای است و دستیابی به توسعه بهداشت جامعه بدون توجه به اهمیت سلامت زنان و در نظر گرفتن نیاز آنها در سیاست‌ها و برنامه‌های سلامت امکان‌پذیر نیست و می‌طلبد به جایگاه سلامت زنان توجه ویژه‌ای گردد درک این مساله که این عبارات تا چه حد درست و صادق‌اند کار سختی نیست کافی است چشمانتان را ببندید و جامعهای را تصور کنید که نیمی از جمعیت آن بانوان و آسیب‌پذیر است. کودکان ضعف را از مادرانشان به ارث برده‌اند معلولیت در خانواده‌ها چیز کمیابی نیست و لاقل نیمی از نیروی اقتصادی جامعه از گردونه فعالیت خارج شد‌ه‌اند یا در حد و اندازه‌های خود نیستند.
مشکلات جسمی و روانی زنان می‌تواند تأثیر مستقیمی بر سلامت همه اعضای خانواده داشته باشد. به طوری که آثار نامطلوب بیماری و مرگ و میر مادر بر سلامت اعضای خانواده غیر قابل چشم‌پوشی است مرگ مادرنه فقط به دلایل مرتبط با حاملگی و زایمان بلکه به دلایل دیگر نیز به همان اندازه برای خانواده فاجعه امیر و در تمامی ابعاد دردناک و جبران ناپذیر است چنانچه اکثر بیماری‌های مزمن زنان به موقع شناسایی و به درستی کنترل شوند میزان آسیب‌زایی آن‌ها به صورت محسوسی کاهش می‌باید تأمین نیازهای سلامتی زنان از اولویت‌های سیستم بهداشتی می‌باشد. منظور از سلامت زمان دستیابی آنان به بالاترین سطح سلامت جسمی روانی و اجتماعی است که رسیدن به این امر خود نیازمند دسترسی به اطلاعات مراقبت‌ها و خدمات بهداشتی درمانی کیفی و متناسب با دوره‌های مختلف زندگی آنان است.
امروزه تغییر سبک زندگی نسبت به گذشته و روش‌های نادرست زندگی از قبیل شستن‌های طولانی، کم تحرکی، استفاده از غداهای ناسالم و مشکلات اعصاب و روان و استرس‌های شدید باعث افزایش بیماری در  زنان می‌گردد. آموزش یکی از معیارهای کلیدی پیشرفت در جهت توانمندسازی زنان می‌باشد و به زنان کمک می کند تا به حیطه توانمندسازی وارد شوند و به سلامت خود چه به صورت فردی و چه جمعیتی بیشتر توجه کنند که بدون تردید مهمترین جنبه حل مشکلات و مسائل حیاتی است و شرطی ضروری برای ایفای نقش‌های اجتماعی است و همه انسان‌ها در صورتی می‌توانند فعالیت‌های کامل داشته باشند که خود را سالم احساس کند و همه جامعه آن‌ها را سالم بداند.
مجموعه حاضر با عنایت به پراکندگی اطلاعات در خصوص بیماری‌ها و جراحی‌های شایع زنان، ناباروری و بارداری و زایمان گردآوری شده است.

کتاب درمان بیماری‌ها و جراحی‌های شایع زنان

اختصارات
طبقه‌بندی FDA مصرف داروها در بارداری
دستگاه تناسلی زنانه
آناتومی لگن
فصل 1: بیماری‌های شایع زنان
فصل 2: اعمال جراحی شایع دستگاه تناسلی
فصل 3: ناباروری
فصل 4: بارداری و زایمان و اختلالات شایع

سایر کتابهای مرتبط

محصولاتی که کاربران دیگر خریده اند

پرفروش های پرستاری و مامایی/زنان/ مامایی

8%
کد کتاب : 101170

انتشارات حیدری

320,000 تومان294,400 تومان