آخرین بروزرسانی چهارشنبه 1403/01/29
  1. انتشارات جعفری نوین
  2. دندانپزشکی
  3. خلاصه کتاب
  4. چکیده فیزیولوژی پزشکی گایتون 2021
دارای 10% تخفیف

چکیده فیزیولوژی پزشکی گایتون 2021

کد کتاب 121336

ویرایش چهاردهم

تعداد صفحه
612
چاپ
رنگی
زبان
فارسی
سال نشر
1399
شابک
9786004249775
قطع
پالتویی
مترجم
دکتر احمدرضا نیاورانی
نوبت چاپ
اول
نویسنده
جان ئی هال - مایکل ئی هال

خرید کتاب چکیده فیزیولوژی پزشکی گایتون 2021 با 10 درصد تخفیف

کتاب چکیده فیزیولوژی پزشکی گایتون 2021

فیزیولوژی انسانی نظام روابط میان علوم پایه و طب بالینی است. فیزیولوژی انسانی منسجم است و همه چیز را، از مطالعه مولکول‌ها و اجزای زیر سلولی تا مطالعه دستگاه‌های عضوی و تعامل‌های آن‌ها، در بر می‌گیرد؛ بدین ترتیب است که ما امکان زنده بودن را می‌یابیم. با توجه به این که فیزیولوژی انسانی مقوله‌ای به سرعت در حال گسترش است و حوزه وسیعی را در بر می‌گیرد، انبوه اطلاعات بالقوه قابل استفاده برای طب بالینی ممکن است فراتر از ظرفیت انسان برای مطالعه باشد. بنابریان، یکی از اهداف در نگارش «چکیده فیزیولوژی پزشکی» آن بود که خلاصه‌ای از این انبوه اطلاعات در کتابی گردآوری شود که ضمن امکان حمل آسان و مکرر آن در جیب کت، دربرگیرنده اصول بنیادین فیزیولوژی باشد که برای مطالعه طب لازمند.

این چکیده صرفا به عنوان همراه ویراست چهاردهم فیزیولوژی پزشکی گایتون و هال تهیه شده و نه جایگزین آن. هدف از نگارش این کتاب آن بوده که به مروری خلاصه بر مهمترین وقعیت‌ها و مفاهیم کتاب مادر به کار رود، و لذا به نحوی ارائه شده که درک سریع اصول بنیادین فیزیولوژی را میسر سازد. برخی از مهمترین خصوصیات این چکیده به قرار زیر است:

* طراحی آن به گونه‌ای است که دانشجویانی که مایل به مرور سریع و مؤثر حجم زیادی از مطالب کتاب مادر هستند بتوانند به عنوان راهنما از آن استفاده کنند. عنوان قسمت‌های مختلف صراحتا بیانگر مفهوم اصلی پارگرا‌فها، بسیاری از مفاهیم کلی موجود در کتاب اصلی را به سرعت مرور کند.

* فهرست مندجات کاملا منطبق بر کتاب مادر است و عناوین کلی به صفحات مربوطه در آن کتاب ارجاع داده شده اند. این چکیده به موازات درسنامه فیزیولوژی پزشکی گایتون روزآمد شده است.

* اندازه کتاب در حدی است که در صورت لزوم بتوان آن را به عنوان منبعی فوری از اطلاعات به همراه داشت.

گرچه این چکیده حاوی مهمترین واقعیت‌های ضروری در مطالعه فیزیولوژی است، ولی شامل جزئیات غنابخش مفاهیم فیزیولوژیک با نمونه‌های بالینی فیزیولوژی غیرطبیعی نیست که در کتاب مادر می‌باشند. از این رو توصیه مشود که چکیده توأم با ویراست چهاردهم درسنامه فیزیولوژی پزشکی گایتون مورد استفاده قرار گیرد.

کتاب چکیده فیزیولوژی پزشکی گایتون 2021

دهه‌ها پس از تدوین نخستین ویراست فیزیولوژی پزشکی گایتون و با وجود تحولات عظیم در کلیه علوم پزشکی از جمله فیزیولوژی پزشکی گایتون، این کتاب همچنان در زمره بهترین کتاب دانشجویی در این زمینه است. گرچه ممکن است برخی معتقد باشند فیزیولوژی پزشکی گایتون انباشته از آخرین دستاوردهای علم فیزیولوژی نیست، ولی مطمئنا دربردارنده گلچینی از فرایندهای فیزیولوژیک به زبانی ساده و در عین حال جذاب است. پروفسور جان هال که نزدیک به 3 دهه همکار پروفسور گایتون بود و از ویراست نهم (1996) همکار وی در تألیف کتاب شد، پس از درگذشت پروفسور گایتون در سال 2003، کار تألیف و روزآمدسازی کتاب را به تنهایی به عهده  داشته است. وی همین نقش را به صورتی پررنگ‌تر در تدوین چکیده فیزیولوژی پزشکی گایتون نیز به عهده داشته است. البته از ویراست چهاردهم درسنامه و چکیده، دکتر مایکل هال هم به کمک او آمده تا نفسی تازه به برخی بخش‌های قدیمی‌تر کتاب بدمد.

ویراست چهاردهم چکیده  فیزیولوژی گایتون نه به عنوان جایگزینی برای درسنامه، بلکه به عنوان مکمل آن طراحی شده ، به گونه‌ای که هم برای حصول اشراف نسبی پیش از مطالعه درسنامه مفید است، و هم برای مرور مطالب درسنامه پس از مطالعه آن، به ویژه در زمان آزمون‌ها. اهمیت دیگر چکیده در آن است که مانع از گم شدن نکات مهم و کلی در پیچ و خم تشریح جزئیات می‌شود، یعنی مشکلی که غالبا در مطالعه کتب مفصل با آن مواجهیم. ضمنا برخی از دانشجویان رشته‌های پیراپزشکی که ممکن است فرصت مطالعه درسنامه را به دلیل کمی وقت و تعداد واحد درسی نداشته باشند، شاید با مطالعه این کتاب بتوانند نیازهای خود را تا حدود زیادی مرتفع سازند. کتاب حاضر ششمین برگردان پیاپی فیزیولوژی پزشکی گایتون طی 23 سال است، که نخستین بار از ویراست نهم به علاقمندان ارائه شد.

کتاب چکیده فیزیولوژی پزشکی گایتون 2021

مقدمه فیزیولوژی: سلول و فیزیولوژی عمومی
فیزیولوژی غشاء، عصب و عضله
قلب
گردش خون
کلیه و مایعات بدن
سلول‌های خونی، ایمنی و انعقاد خون
تنفس
فیزیولوژی هوانوردی، فضانوردی و غواصی در اعماق دریا
دستگاه عصبی: 1-اصول کلی و فیزیولوژی ح.اس
دستگاه عصبی: 2-حواس ویژه
دستگاه عصبی: 3-فیزیولوژی حرکتی و انسجامی
فیزیولوژی گوارش
متابولیسم و تنظیم دما
غدد درون‌ریز و تولیدمثل
فیزیولوژی ورزش

سایر کتابهای مرتبط

محصولاتی که کاربران دیگر خریده اند

4%
کد کتاب : 100248

انتشارات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اصفهان

298,000 تومان286,080 تومان
3%
کد کتاب : 100251

انتشارات جهاد دانشگاهی

39,000 تومان37,830 تومان
7%
کد کتاب : 100317

انتشارات ایده نوین

490,000 تومان455,700 تومان
13%
کد کتاب : 103107

انتشارات گروه تالیفی دکتر خلیلی

530,000 تومان461,100 تومان
10%
کد کتاب : 105374

انتشارات تیمورزاده نوین

25,000 تومان22,500 تومان

پرفروش های دندانپزشکی/خلاصه کتاب