آخرین بروزرسانی سه شنبه 1403/01/28

دانشجویانی که علاقه به رشته‌ های مختلف پزشکی دارند، هنگام راهی شدن به سوی دانشگاه تمام سعی و تلاش خود را دارند که در رشته پزشکی رتبه بالایی را بدست آورند. دانشجویان از زمانی‌ که وارد رشته ‌های پزشکی می ‌شوند، معمولا به ‌دنبال بهترین کتاب‌ های پزشکی هستند که اطلاعات مناسبی را از آن ‌ها دریافت کنند.

لازم به ذکر است که بگوییم کتاب‌ های بسیاری در جهان منتشر شده‌ اند که از کیفیت بالایی برخوردار هستند و بسیار گویا و شفاف تمامی موضوعات را برای دانشجویان شرح داده‌ اند.

هنگام جستجو در اینترنت می ‌توانید با بهترین کتاب ‌های پزشکی جهان آشنا شوید، در واقع با وجود این ‌که تکنولوژی و ارتباطات از پیشرفت زیادی برخوردار هستند، مرحله یادگیری بسیار راحت ‌تر می‌ شود، چرا که شما می‌ توانید هر کتابی را که مدنظر دارید پیدا کنید و به دانلود یا خرید کتاب مدنظر خود بپردازند.

در ادامه مطالب چندین کتاب پزشکی را که از اهمیت بسیاری برخوردار هستند برای شما معرفی خواهیم کرد.

 

کتاب پزشکی  آناتومی گری

یکی از بهترین کتاب‌ های پزشکی جهان آناتومی گری می‌ باشد که در زمینه کالبدشناسی بدن انسان اطلاعاتی را در اختیار دانشجویان قرار خواهد داد. این کتاب توسط گری نوشته ‌شده و به ‌عنوان یکی از بهترین مانع علم کالبدشناسی معرفی می ‌شود و دانشجویان رشته پزشکی از این کتاب نهایت بهره را می برند.

 کتاب آناتومی گری در ۴ جلد که شامل آناتومی تنه، آناتومی اندام، آناتومی سر و گردن و نرو آناتومی  دسته ‌بندی می ‌شود و در اختیار علاقه ‌مندان قرار خواهد گرفت.

فصل اول کتاب آناتومی گری در مورد دستگاه ‌های مختلف بدن که شامل دستگاه لنفاوی، مفاصل پوست و ... را می‌ شود جزئیاتی را ارائه داده‌ است. در جلد دوم کتاب می ‌توان به‌ صورت کامل در مورد مبحث آناتومی اندام مطالعاتی را انجام داد که شامل ۲ قسمت اندام تحتانی و اندام فوقانی می ‌شود.

آناتومی گری سر و گردن اطلاعاتی را در مورد  سینوس ‌ها، اعصاب و ... در اختیار دانشجویان قرار خواهد داد. در کتاب آناتومی گری جلد چهارم می ‌توانید به بررسی آناتومی اعصاب بپردازید با توجه به اطلاعاتی که درون این کتاب وجود دارد می ‌توان گفت که کتاب آناتومی گری یکی از بهترین کتاب‌ های دنیا معرفی می‌ شود.

 

کتاب پزشکی فیزیولوژی

دانشجویان رشته پزشکی یا اساتید معمولا به کتاب ‌های علمی نیاز دارند که بتوانند اطلاعات خود را افزایش دهند. یکی از این کتاب ‌ها، کتاب فیزیولوژی گایتون می ‌باشد که به‌ عنوان پر فروش‌ ترین کتاب‌ های رشته پزشکی آن را معرفی می‌ کند، چرا که هر فردی که در رشته پزشکی به ‌دنبال یاد گرفتن تخصصی باشد در ترم‌ های ابتدایی باید این کتاب را مورد مطالعه قرار دهد.

این کتاب با توجه به این‌ که مباحث فیزیولوژی انسانی را در برمی ‌گیرد برای دانشجویان رشته مامایی و پرستاری هم بسیار سودمند می ‌باشد. لازم به ذکر است که بگوییم کتاب فیزیولوژی گایتون در ۲ بخش مباحث عمومی فیزیولوژی و فیزیولوژی غشا در اختیار مطالعه کنندگان قرار می ‌گیرد که تمامی مباحث را درون آن شرح داده ‌اند.

 

کتاب پزشکی بافت شناسی جان‌ کویرا

یکی از بهترین کتاب پزشکی که در تمامی دانشگاه‌ های دنیا تدریس می‌ شود، کتاب بافت ‌شناسی جان کویرا می ‌باشد که به آن را به ‌عنوان بهترین کتاب ‌های پزشکی جهان معرفی می ‌کنند.

نزدیک به ۵۰ سال از انتشار کتاب بافت شناسی جان کویرا می ‌گذرد که از آن زمان تاکنون از کتاب بافت‌ شناسی جان کویرا به‌ عنوان یکی از بهترین کتاب ‌های پزشکی جهان یاد می ‌شود که اطلاعات مناسبی را در مورد عملکرد بافت ‌های انسانی درون خود جای داده‌ است و مباحث بیولوژی و بافت ‌شناسی را می ‌توان درون این کتاب مطالعه کرد.

 

کتاب معرفی کتاب جنین‌ شناسی لانگمن

 از دیگر کتاب‌ های پزشکی می توان کتاب جنین ‌شناسی لانگمن را نام برد که دانشجویان رشته مامایی و پزشکی می ‌توانند آن را مورد مطالعه قرار دهند. این کتاب در ۲ بخش ابتدایی یعنی دوره رویانی و نحوه تکامل جفت جنین و دور امبریوژنز به چاپ رسیده ‌است.

تصاویر گویا و مناسبی را در این کتاب به کار برده ‌اند که باعث می ‌شود خوانندگان علاقه بیشتری به مطالعه کتاب پیدا کنند. اگر به ‌دنبال خرید پی ‌دی ‌اف کتاب‌ های پزشکی هستید، می‌ توانید به سایت‌ های مختلفی مراجعه نمایید و با بهترین کتاب‌ های پزشکی آشنا شوید و کتاب مورد نیاز خود را سفارش دهید.

 

کتاب بیولوژی کمپبل

کتاب بیولوژی کمپل از ساده ‌ترین و جذاب‌ ترین کتاب ‌هایی می ‌باشد که برای آن از تصاویر خلاقانه‌ ای استفاده کرده اند و به بالا بردن اطلاعات زیست‌ شناسی کمک زیادی می ‌کند. تمامی افرادی که رشته‌ های مرتبط با علوم پایه و زیست‌ شناسی را انتخاب کنند، می ‌تواند در طول دوره تحصیل خود کتاب بیولوژی کمپبل را مورد مطالعه قرار دهند.

 

معرفی کتاب آناتومی و مورفولوژی دندان

علاوه‌ بر رشته‌ های مامایی و پرستاری پزشکانی که در حرفه دندان ‌پزشکی مشغول به تحصیل هستند، می ‌توانند کتاب آناتومی بدن مورفولوژی دندان را مورد مطالعه قرار دهند، چرا که این کتاب مباحث مرفولوژی و آناتومی دندان را به شکلی ساده و کاربردی به دانش ‌آموختگان این رشته یاد می ‌دهد.

 

معرفی کتاب بیماری‌ های زنان برک و نواک

یکی از منابع مهم و ضروری برای دانشجویان و متخصصان زنان که در بیشتر کشورهای جهان آن را تدریس می ‌کنند کتاب نواک می‌ باشد که در مورد طب مکمل، مشکلات آنورکتال، پرولاپس اعضای لگن و ... درون این کتاب اطلاعاتی را قرار داده‌ اند.

دانشجویان رشته متخصص زنان می ‌توانند این کتاب را که یکی از بهترین کتاب‌ های دنیا به شمار می ‌رود، برای بالا رفتن اطلاعات خود خریداری نمایید.

 

کتاب اصول طب داخلی

 کتاب اصول طب داخلی هاریسون که مربوط به مشکلات کبدی و صفراوی می ‌شود برای پزشکانی که در این حوزه فعالیت دارند از کاربرد بسیار زیادی برخوردار است و به‌ عنوان یکی از مهم‌ ترین کتاب ‌های پزشکی جهان از آن یاد می ‌کنند.

در واقع در این کتاب مباحثی چون اختلالات دستگاه گوارشی، بیماری های کبدی و صفراوی، بیماری پانکراس و ... را بطور جامع توضیح داده‌ اند.

 

معرفی کتاب اطلس آناتومی جیبی

یکی از بهترین کتاب علوم پایه پزشکی کتاب اطلس جیبی آناتومی می‌ باشد که جان تی هنسن آن را نوشته است. کتاب اطلس آناتومی مجموعه ‌ای از فلش کارت ‌های آناتومی به شمار می ‌رود که آن را به ‌صورت یک کتاب جیبی ارائه می ‌دهند.

در این کتاب تصاویر با کیفیت و مناسبی را در مورد نکات بالینی به کار برده ‌اند که تمامی مطالب آناتومی موضوعی و مطالب مربوط به پشت نخاع، قفسه‌ سینه، شکم، لگن و ... را درون این کتاب توضیح داده‌ اند.

 

کتاب بیوشیمی استرایر

یک کتاب فوق‌العاده از کتاب‌ های علوم پزشکی پایه، کتاب بیوشیمی استرایر نام دارد که برای تدریس بیوشیمی و تاکید بر روابط فیزیولوژیکی و پزشکی از اهمیت زیادی برخوردار است. در واقع در این کتاب که شامل ۲ جلد می‌ شود ۳۶ فصل را ارائه داده ‌اند که هر کدام به‌ طور کامل در مورد مطالب مربوط به بیوشیمی اطلاعاتی را در اختیار دانشجویان قرار داده ‌است.