آخرین بروزرسانی جمعه 1403/01/31

 

معرفی رشته و کتاب های پوست و مو و زیبایی

 

ما در این مقاله قصد داریم تا به معرفی رشته پوست و مو و زیبایی بپردازیم و اهمیت آن را برای شما شفاف‌سازی کنیم پس اگر شما هم مشتاق هستید تا در این زمینه اطلاعات کسب کنید یا اگر قصد دارید تا برای ادامه تحصیل رشته پوست و مو و زیبایی را انتخاب کنید، حتماً در ادامة این مقاله با ما همراه شوید. یکی از مهم‌ترین دلایل زیبایی ما داشتن پوست و موی زیبا و جذاب است؛ اما بدون مراقب و رسیدگی پوست و موی ما این زیبایی را از دست می‌دهد. در صورت مراقبت نکردن از پوست و موهای خود ممکن است موهای ما خشک و بیمار شوند و پوستی تیره و پر از جوش داشته باشیم.

به دلیل اهمیت بالای مراقبت از پوست و مو امروزه کلینیک‌های مراقبتی پوست و مو و زیبایی زیادی در همه‌جا وجود دارد و در این مکان متخصصان زیبایی پوست و مو سرویس‌ها و خدماتی را برای رسیدگی، زیباسازی و مراقبت از پوست به ما ارائه می‌دهند.

 همچنین در دانشگاه ها رشته تحصیلی پوست و مو و زیبایی وجود دارد که علاقه‌مندان می‌توانند با تحصیل در رشته پوست و مو و زیبایی از پایه این حرفه و تخصص را یاد بگیرند و در آینده از این حرفه کسب درآمد کنند.


معرفی رشته پوست و مو و زیبایی

بدون شک شما قبل انتخاب یک رشته برای ادامه تحصیل درباره آن تحقیق می‌کنید و معیارهایی مانند: میزان درآمد، بازار کار، اعتبار مدرک رشتة موردنظر، دروس آن رشته و نحوه جذب دانشگاه‌ها مد نظرتان است. در این قسمت ما به ‌طور کلی به معرفی رشته پوست و مو و زیبایی خواهیم پرداخت تا شما در انتخاب خود مطمئن‌تر از قبل باشید.


چرا رشته پوست، مو و زیبایی را انتخاب کنیم؟

 

چرا رشته پوست و مو و زیبایی را انتخاب کنیم؟

 

برخی از مزیت‌های این رشته نسبت به رشته‌های دیگر که در زیر به آن اشاره می‌کنیم:

برای ورود به رشته پوست و مو و زیبایی حداقل مدرک موردنیاز دیپلم است و هیچ پیش نیازی لازم نیست.

رشته پوست و مو و زیبایی مسیر شغلی همواری دارد و به ‌آسانی علم ‌اندوزی و کسب تجربه می‌توانید در آن پیشرفت کنید.

شغل پوست و مو و زیبایی جزو مشاغل آسان است و تخصص پوست مو و زیبایی شغلی بدون استرس و سختی کار است و معمولاً محیط‌های کار آرامی دارد.

رسیدگی به پوست و مو و مراقبت از آن جزو نیازهای روزانه همه مردم است، در نتیجه شغل پوست و مو و زیبایی یکی از مشاغلی است که همیشه مخاطب خود را دارد و از بازار کار خوبی نسبت به خیلی از رشته‌های تحصیلی دیگر برخوردار است.

تا این قسمت از معرفی رشته پوست و مو و زیبایی به مزیت‌های این رشته و نحوه ورود به آن پرداختیم و در ادامه قصد داریم تا به مقاطع تحصیلی که برای این رشته، دروس و سرفصل‌های آن بپردازیم. با ما همراه باشید.


مقطع کاردانی رشته پوست و مو و زیبایی

در مقطع کاردانی رشته پوست مو و زیبایی دانشجو با اصول ابتدایی و پایه پوست و مو و زیبایی آشنا می‌شود و آنها را یاد می‌گیرد همان‌طور که گفتیم رشته پوست و مو و زیبایی مسیر شغلی هموار و آسانی دارد و دانشجوی مقطع کاردانی این رشته با گذراندن آموزش‌های تکمیلی به ‌راحتی می‌تواند وارد بازار کار این حرفه شود و در کنار تحصیل به تجربه و سابقه کار خود را افزایش دهد.


مقطع کارشناسی رشته پوست و مو و زیبایی

شما می‌توانید با داشتن مدرک کاردانی رشته پوست و مو و زیبایی جهت ادامه تحصیل به مقطع کارشناسی ناپیوسته رشته پوست و مو و زیبایی بروید و به‌صورت حرفه‌ای‌تر این رشته جذاب را دنبال کنید و به علم خود در این زمینه بهبود ببخشید. با تحصیل در مقطع کارشناسی رشته پوست و مو و زیبایی چیزی فراتر از اصول اولیه مراقبت‌های پوست و مو و زیبایی را یاد خواهید گرفت و دروس شما نیز تخصصی‌تر خواهند شد.


معرفی رشته پوست و مو و زیبایی (دروس و سرفصل ها)

 

معرفی رشته پوست و مو و زیبایی (دروس و سرفصل ها)

 

برای معرفی رشته پوست و مو و زیبایی باید بگوییم دروس این رشته  تئوری و عملی هستند. در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ترین دروس و سرفصل های این رشته می‌پردازیم:

  • آلودگی زدایی محیطی
  • حفاظت و بهداشت فردی
  • تأثیر نور خورشید
  • آموزش جلب رضایت مشتری
  • تفاوت‌های استریلیزه با ضدعفونی
  • آشنایی و پیشگیری از انواع بیماری‌ها
  • بهداشت فردی و نظافت محل کار
  • مهارت های عملی
  • بیماری‌های هپاتیت و ایدز
  • بهسازی محیط و گندزدایی
  • جلوگیری از سرایت بیماری‌ها
  • آناتومی پوست
  • انواع بیماری‌های پوستی
  • انواع پاک‌کننده های پوست
  • پاک کردن و ضدعفونی کردن
  • سرپرستی سالن
  • روان شناسی عمومی
  • مبانی آرایش و پیرایش
  • فیزیولوژي پوست و مو
  • روان شناسی رنگ
  • پوست و رادیکال ها
  • جوان سازي پوست
  • مراقبت پوست
  • مهارت هاي ارتباطی
  • در ادامه به برخی دیگر از سرفصل های رشته پوست و مو و زیبایی اشاره می‌کنیم:
  • شناخت انواع گونه‌های پوست
  • آناتومی پوست
  • انواع محصولات مراقبتی و برندها
  • تکنیک های درست مشاوره
  • روش‌های موفقیت در کسب کار
  • آموزش کار با دستگاه‌های مراقبتی پوست

در این بخش به معرفی رشته پوست و مو و زیبایی همچنین دروس و سرفصل های آن پرداختیم و اما در ادامه کمی دیگر به آینده شغلی و بازار کار این رشته خواهیم پرداخت.


بازار کار رشته پوست و مو و زیبایی

همان‌طور که در بالاتر گفتیم رشته پوست و مو و زیبایی به دلیل نیاز روزمره مردم به مراقبت از پوست و مو خود همیشه مخاطبین خود را دارد و یک نیاز در جامعه به‌حساب می‌آید پس اگر شما در مسیر درستی از این رشته قدم بردارید به‌راحتی می‌توانید از آن درآمد کسب کنید. محیط کار این رشته کلینیک‌های مراقبتی و زیبای و سالن‌های آرایشی است. شما می‌توانید بعد از گذراندن تحصیلات در رشته پوست و مو و زیبایی و یا گذراندن دوره‌های تخصصی این حرفه یک کلینیک مراقبی و زیبایی راه‌اندازی کنید همچنین می‌توانید با حقوقی خوب در یکی از سالن‌ها یا کلینیک‌های مراقبتی پوست و مو مشغول به کار شوید.


دریافت مدرک مربیگری رشته پوست و مو و زیبایی

مدرک مربیگری رشته پوست و مو و زیبایی از طریق همان آموزشگاه‌هایی که دوره آموزشی پوست و مو و زیبایی را گذرانده‌اید به شما داده می‌شود. یکی از مؤسسه‌هایی که مدرک معتبر و قابل ‌قبولی در این زمینه ارائه می‌دهد آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای هستند که مدارک آن‌ها اعتبار بالایی دارد.


شرایط اخذ مدرک مربیگری مراقبت پوست، مو و زیبایی

 

شرایط اخذ مدرک مربیگری مراقبت پوست، مو و زیبایی

 

اگر تمایل به گرفتن این مدارک دارید باید به این نکته توجه داشته باشید که شرایط هنرجویانی که مدرک دیپلم دارند و شرایط هنرجویانی که مدرک فوق ‌دیپلم یا کاردانی دارند با هم متفاوت است که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

شرایط دیپلمه‌ها

افراد دیپلمه که قصد اخذ مدرک مربیگری رشته مراقبت پوست و مو و زیبایی را دارند باید از شرایط زیر برخوردار باشند:

حداقل پنج سال سابقه کاری مرتبط

داشتن کارت بهداشت از وزارت بهداشت الزامی است

مدرک یا گواهینامه فنی و حرفه‌ای مربوط

شرایط فوق‌دیپلم‌ها

افراد دارای مدرک فوق‌دیپلم که قصد اخذ مدرک مربیگری رشته مراقبت پوست و مو و زیبایی را دارند باید از شرایط زیر برخوردار باشند:

حداقل دو سال سابقه کاری مرتبط

داشتن کارت بهداشت از وزارت بهداشت الزامی است

مدرک یا گواهینامه فنی و حرفه‌ای مربوط

تا به این قسمت از مقالة معرفی رشته و کتاب‌های پوست و مو و زیبایی ما به معرفی رشته پوست و مو و زیبایی و دروس و سرفصل‌های آن پرداختیم و شما را با بازار کار رشته پوست و مو و زیبایی در ادامه قصد داریم چند کتاب مفید و مؤثر که باعث بالا رفتن علم شما در زمینه مراقبت از پوست و مو و زیبایی می‌شود را در اختیارتان قرار دهیم.


معرفی کتاب ‌های پوست و مو و زیبایی

1. بیماری‌های پوست تشخیص و درمان هبیف ۲۰۱۸

کتاب بیماری‌های پوست تشخیص و درمان توسط دکتر پروین منصور و دکتر ناهید نیک‌خواه نوشته شده است که بیماری‌های مربوط به پوست و را درمان آنها را به نشان می‌دهد. این کتاب 25 فصل دارد و داروهای مربوط به هر بیماری را به ما معرفی می‌کند.

2. تکنیک‌های اصلی بلفاروپلاستی و جوان‌سازی پری اربیتال

کتاب تکنیک‌های اصلی بلفاروپلاستی و جوان‌سازی پری اربیتال ترجمه و بازنویسی شده توسط دکتر وحید موفقی و دکتر آرزو جوانی است. در این کتاب علاوه بر نکاتی که برای جراحی پلک آورده شده موارد بسیار مهم و تأثیرگذاری هم برای مراقبت و زیبایی نواحی اطراف چشم و پلک‌ها آورده شده است.

 3. دستنامه تشخیص و درمان بیماری‌های پوست مو و زیبایی

کتاب دستنامه تشخیص و درمان بیماری‌های پوست مو و زیبایی نوشته دکتر علی جباری و دکتر مسعود داودی شما را با علائم بیماری‌های پوست و مو آشنا می‌کند. در این کتاب موارد مهم زیادی برای مراقبت از پوست آورده شده است.

 

ما به‌عنوان یک فرد اجتماعی نیاز داریم تا هر روز به وضعیت ظاهر خود رسیدگی کنیم مخصوصاً پوست صورت و موهای ما نشان دهنده وضعیت ماست. با این تفاسیر ما احتیاج داریم تا هر روز به پوست و موی خود رسیدگی کنیم تا ظاهری جذاب و قابل ‌اعتماد داشته باشیم. امروزه رشته‌های تحصیلی جدیدی به‌عنوان رشته پوست و مو و زیبایی در دانشگاه‌ها وجود دارند و علاقه‌مندان به این رشته با توجه به نیاز شدید مردم بلافاصله بعد از اتمام تحصیلات و آموزش‌ها وارد بازار کار می‌شوند. در این مقاله ما به معرفی رشته پوست و مو و زیبایی و معرفی کتاب‌های پوست و مو و زیبایی پرداختیم امیدوارم که این اطلاعات برای شما سودمند بوده باشد و یک ‌قدم به سمت علاقة خود نزدیک‌تر شده باشید.

 

منبع :  فروشگاه تخصصی کتاب پزشکی جعفری