آخرین بروزرسانی جمعه 1403/01/31

 

فهرست مطالب:

ترکیه، بهترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی

روسیه، کشوری با شرایط تحصیلی و اقامتی راحت برای دانشجویان

کیفیت بالای تحصیل را در آلمان تجربه کنید

هزینه مقرون به صرفه تحصیلات در لهستان

مجارستان، امن‌ترین کشور جهان برای ادامه تحصیل

کشور لیتوانی با دانشگاه‌های معتبر

سطح علمی مناسب در دانشگاه‌های اوکراین

کدام کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بهتر است؟

 

دانجشویان زیادی به رشته دندانپزشکی علاقه دارند و همین موضوع باعث شده است که توجه بیشتری به مقایسه هزینه‌های جانبی و شهریه دانشگاه‌های مختلف داخلی و خارجی برای تحصیل در این رشته شود. زمانی که موضوع مقایسه هزینه مطرح می‌شود، باید توجه کنید که همیشه این موضوع نمی‌تواند معیار خوبی برای انتخاب باشد. گاهی دانشگاه‌هایی که هزینه کمی از دانشجویان می‌گیرند، کیفیت بسیار پایین و مدرک نامعتبری ارائه می‌دهند. بنابراین بهتر است در زمان انتخاب کشور و دانشگاه موردنظر برای تحصیل در رشته دندانپزشکی قبل از توجه به هزینه آن، ابتدا به معتبر بودن دانشگاه، بالا بودن کیفیت و اعتبار فعالیت‌ها‌ و آزمایشات جانبی و علمی، بالا بودن سطح علمی اساتید دانشگاه، مناسب بودن شرایط کشور برای زندگی و... توجه کنید و سپس هزینه‌ها را مقایسه و بهترین دانشگاه را انتخاب کنید. در ادامه تعدادی از بهترین کشورها با معتبرترین دانشگاه‌ها که هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در آن‌ها مناسب است را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

enlightenedبیشتر بخوانید: معرفی رشته دندانپزشکی

 

 

enlightenedبرای خرید کتاب های دندانپزشکی بر روی لینک زیر کلیک کنید:

"خرید کتاب های دندانپزشکی"

 

ترکیه، بهترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی

 

ارزان ترین کشورها برای تحصیل در رشته دندانپزشکی

 

دولت ترکیه خدمات خوبی را در حوزه آموزش و پرورش ارائه می‌دهد و همین مسئله باعث شده است که دانشجویان زیادی برای ادامه تحصیل دانشگاه‌های این کشور را انتخاب کنند. ترکیه به عنوان بهترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بیش از 48 هزار دانشجوی بین‌المللی را تنها در سال گذشته در دانشگاه‌های معتبر خود پذیرفته است. بنابراین با توجه به حجم بالای دانشجویانی که راهی دانشگاه‌های کشور ترکیه می‌شوند، می‌‌توان از این مسئله اطمینان حاصل کرد که تحصیل در رشته دندانپزشکی در ترکیه گزینه ایده‌آلی است.

اما جدا از این مسئله اگر تصمیم داشته باشید تحصیل در رشته دندانپزشکی ترکیه را دنبال کنید سوالاتی در رابطه با هزینه تحصیل در این کشور و اعتبار علمی دانشگاه‌های آن نیز ذهنتان را مشغول می‌کند. در رابطه با این دو مسئله نیز باید بگوییم که خوشبختانه هم هزینه تحصیل در ترکیه نسبت به سایر کشورها مناسب‌تر است و هم اینکه دانشگاه‌های این کشور از رتبه و اعتبار علمی بالایی در سطح جهانی برخوردارند. مطمئنا این دو ویژگی مثبت دانشگاه‌های ترکیه، تاثیر بسزایی در تحصیل دانشجویان بسیار زیاد در دانشگاه‌های این کشور داشته است.

 

روسیه، کشوری با شرایط تحصیلی و اقامتی راحت برای دانشجویان

 

ارزان ترین کشورها برای تحصیل در رشته دندانپزشکی

 

یکی دیگر از کشورهایی که دانشگاه‌های آن از نظر رتبه علمی در سطح جهانی جایگاه ویژه‌ای دارند، کشور روسیه است. دانشجویان زیادی به دلیل شرایط تحصیلی و اقامتی راحتی که دولت روسیه برای دانشجویان فراهم می‌کند و همچنین آموزش انواع تخصص‌ها به ویژه دندانپزشکی در این کشور جذب دانشگاه‌های آن می‌شوند؛ البته ویژگی‌های تحصیل در رشته دندانپزشکی در روسیه تنها به این موارد ختم نمی‌شود، از دیگر ویژگی‌های دانشگاه‌های این کشور می‌توان به مقرون به صرفه بودن آن‌ها اشاره کرد. از همه مهم‌تر دانشگاه‌های روسیه دوره‌های متنوع و فرصت‌های زیادی را در اختیار دانشجویان دندانپزشکی قرار می‌دهند تا بتوانند دوره کارآموزی خود را در بیمارستان‌ها و کلینیک‌های پیشرفته پشت سر بگذارند.

با این وجود شما می‌توانید با تحصیل در رشته دندانپزشکی روسیه با یک تیر چند نشان بزنید، به گونه‌ای که هم در دانشگاه‌هایی با رتبه علمی بالا تحصیل کنید و هم اینکه در کنار پرداخت هزینه‌های مناسب و مقرون به صرفه با پشت سر گذاشتن دوره‌های آموزشی باکیفیت در کلینیک‌ها و بیمارستان‌های سطح بالای کشور روسیه پیشرفت چشم‌گیری در حوزه دندانپزشکی داشته باشید.

 

کیفیت بالای تحصیل را در آلمان تجربه کنید

 

ارزان ترین کشورها برای تحصیل در رشته دندانپزشکی

 

کشور آلمان به دلیل بالا بودن کیفیت تحصیل، مناسب بودن شرایط زندگی، درصد رشد اقتصادی بالا، اهمیت به موضوعات فرهنگی و ... به یکی از کشورهای مناسب برای زندگی و تحصیل ایرانیان تبدیل شده است. اگر تحصیل در رشته دندانپزشکی در آلمان را انتخاب کردید، مطمئن باشید که می‌توانید همراه با دانشگاه، به سرکار بروید و هزینه‌های زندگی خود را پرداخت کنید. البته پیش از رفتن باید زبان آلمانی خود را تقویت کنید، زیرا رشته‌ی دندانپزشکی در دانشگاه‌های این کشور به زبان آلمانی تدریس می‌شود.

 هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی آلمان پایین بوده و حدود دو هزار تا سه هزار یورو در سال است. همچنین اگر مدرک معتبری از دانشگاه‌های سراسری ایران دارید، مسیر پذیرش و تحصیل شما در رشته دندانپزشکی آلمان راحت‌تر خواهد بود. برخی از دانشگاه‌هایی که می‌توانید برای پذیرش در رشته دندانپزشکی اقدام کنید شامل دانشگاه هانوور، دانشگاه فرایبورگ، دانشگاه هایدلبرگ و دانشگاه بوخوم است.

 

هزینه مقرون به صرفه تحصیلات در لهستان

 

 

کیفیت دانشگاه‌ها در کشور لهستان بسیار بالا بوده و برای تحصیل در این دانشگاه‌ها، باید به زبان انگلیسی مسلط باشید. هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در این کشور حدود ۱۱۵۰۰ تا ۱۴۰۰۰ دلار در سال بوده و با توجه به اینکه هزینه زندگی نیز در این کشور خیلی بالا نیست، شما به طور متوسط با ۷۷۰۰ دلار می‌توانید یک زندگی دانشجویی را مدیریت کنید.

شهر ورشو که پایتخت کشور لهستان است، به عنوان شهری مقرون‌به‌صرفه و مناسب دانشجویان شناخته شده که رتبه ۵۳ را به خود اختصاص داده است. با توجه به اینکه تعداد زیادی دانشگاه خصوصی و غیرخصوصی در این کشور وجود دارد، برخی از بهترین دانشگاه‌های این کشور برای ادامه تحصیل شامل: دانشگاه سیلیسیا دانشگاه یاگیلونیا و دانشگاه گدانسک می‌باشند.

 

مجارستان، امن‌ترین کشور جهان برای ادامه تحصیل

 

 

کشور مجارستان پیشینه بسیار خوب و بالایی در زمینه تحصیلات دانشگاهی دارد و اگر برای تحصیل در رشته دندانپزشکی به این کشور بروید، می‌توانید تجربه علمی فوق‌العاده و با ارزشی را در بهترین دانشگاه‌های اروپا بدست آورید. شما می‌توانید با هزینه‌ای حدود ۱۶۰۰۰ یورو در این کشور به دانشگاه بروید و مدرک معتبر دریافت کنید و خبر خوب اینکه برای دانشجویان بین‌المللی نیز بورسیه‌های تحصیلی خوبی درنظر گرفته شده است. همچنین کشور مجارستان، یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است و همین موضوع می‌تواند دلیلی باشد که خیال شما را از انتخاب خود، راحت کند. دانشگاه‌های پچ، سگد و سملوایز از جمله دانشگاه‌های معتبر کشور مجارستان هستند.

 

کشور لیتوانی با دانشگاه‌های معتبر

 

ارزان ترین کشورها برای تحصیل در رشته دندانپزشکی

 

کشور لیتوانی با رشد اقتصادی عالی، امنیت بسیار خوب و دانشگاه‌هایی معتبر می‌تواند گزینه خوبی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی باشد. البته باید بدانید که برای ورود به دانشگاه باید با زبان‌های روسی، انگلیسی یا لیتوانیایی آشنا باشید و همچنین به غیر از دوره کارآموزی، مدت زمان تحصیل در این رشته حدود ۵ سال است. اگر می‌خواهید با زبان انگلیسی در این کشور تحصیل ‌کنید، باید هزینه‌ای حدود ۱۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰۰ را به صورت سالانه پرداخت کرده و البته بعد از پذیرش می‌توانید از بورسیه دانشجویی نیز استفاده کنید. دانشگاه‌های کائوناس، ویلنیوس و علوم پزشکی لیتوانی را می‌توانید برای پذیرش در رشته دندانپزشکی انتخاب کنید.

 

سطح علمی مناسب در دانشگاه‌های اوکراین

 

ارزان ترین کشورها برای تحصیل در رشته دندانپزشکی

 

شاید کشور اوکراین مانند برترین دانشگاه‌های انگلستان نیست، اما سطح علمی آن خوب بوده و از همه مهم‌تر هزینه تحصیل در آن نیز بالا نیست. شما می‌توانید با زبان‌های روسی، انگلیسی و اوکراینی در دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنید که البته هزینه تحصیل در زبان‌های روسی و اوکراینی از دانشگاه‌هایی انگلیسی‌ زبان کمتر است. به صورت کلی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور اوکراین باید سالانه ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ دلار پرداخت کنید و برای داشتن یک زندگی دانشجویی با شرایط خوب نیز به ۸۰۰۰ دلار در سال احتیاج دارید. اگر می‌خواهید رشته دندانپزشکی را در کشور اوکراین بخوانید، می‌توانید به دانشگاه‌های سومی، کارازین خارکوف و دانشگاه ملی دونتسک بروید.

 

کدام کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بهتر است؟

حالا که با ارزان‌ترین کشورها برای ادامه تحصیل آشنا شدید و تصمیم به تحصیل در رشته دندانپزکی خارج از کشور را دارید مطمئنا این سوال ذهنتان را مشغول کرده است که کدام یک از کشورهایی که در این مطلب به آن‌ها اشاره شد برای ادامه تحصیل بهتر است؟ پاسخ به این سوال متناسب با شرایط و بودجه‌ای که هر دانشجویی دارد متفاوت است و از طرفی همانطور که اشاره کردیم هر کدام از این دانشگاه‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند. بنابراین باید متناسب با شرایطی که دارید، زبان خارجی که بلدید و مهم‌تر از همه بودجه‌ای که دارید یکی از این کشورها را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید.