آخرین بروزرسانی جمعه 1403/01/31

هاریسون کیست؟

 

هاریسون کیست

 

تنسلی هاریسون در در ۱۸ مارس ۱۹۰۰ در شهر تالادگای آلاباما آمریکا به دنیا آمد. پدر او گروس هاریسون، ششمین نسل پزشک از خانواده هاریسون در آمریکا بود.

وی در سن ۱۵ سالگی از دبیرستان فارغ‌التحصیل شد و به دانشگاه میشگان آمریکا وارد شد‌. او به مدت یک سال در این دانشگاه در رشته پزشکی تحصیل کرد. سپس به دانشکده پزشکی دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا رفت و در بیمارستان بنت بریگ‌هام در بوستون آمریکا تخصص داخلی خود را گذراند.


اصول طب داخلی هاریسون ۲۰۲۲

 

اصول طب داخلی هاریسون 2022

 

همانطور که در ابتدای معرفی کتاب هاریسون ۲۰۲۲ بیان کردیم، این کتاب بهترین کتاب پزشکی بالینی در جهان محسوب می‌شود که عمدتا به‌ عنوان مرجع پیشرو در پاتوفیزیولوژی کاربردی و پزشکی بالینی کاربرد دارد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سطح جهانی این کتاب می‌توانید به سایت ویکی پدیا مراجعه نمایید. شما با مراجعه به بخش کامنت‌های خوانندگان کتاب در آمازون یا فروشگاه‌های جهانی معتبر متوجه خواهید شد که این کتاب تا جه میزان از اهمیت جهانی برخوردار است. به عبارتی دیگر می‌توان گفت که کتاب هاریسون یک منبع بی‌نظیر جهت یادگیری هنر و علم استدلال بالینی است.

لازم به ذکر است که کتاب هاریسون دارای دو کتاب مرتبط اعم از کتاب دستنامه طب داخلی هاریسون که با نام کتاب هندبوک هاریسون نیز  شناخته می‌شود و دیگری کتاب سوالات پره و بورد طب داخلی هاریسون است. کتاب هندبوک با نام "Manual of Principle of Internal Medicine"  شناخته می‌شود و کلیه موضوعات کتاب اصلی را البته به صورت خلاصه شامل می‌گردد.


سرفصل‌های کتاب هاریسون 2022

فصل ۱: پزشکی حرفه ای

فصل ۲: تجلیات کاردینال و ارائه بیماری‌ها

فصل ۳:  فارماکولوژی (داروشناسی)

فصل ۴: انکولوژی و خون‌شناسی

فصل ۵: بیماری‌های عفونتی

فصل ۶: اختلالات سیستم قلبی عروقی

فصل ۷: اختلالات سیستم تنفسی

فصل ۸: داروی مراقبت‌های بحرانی

فصل ۹: اختلالات کلیه و مجاری ادراری (نفرولوژی)

فصل ۱۰: اختلالات دستگاه گوارش

فصل ۱۱: اختلالات واسطه ایمنی‌، التهابی و روماتولوژیک

فصل ۱۲: غدد درون‌ریز و متابولیسم

فصل ۱۳: مغز و اعصاب (نورولوژی)

فصل ۱۴: مسمومیت، مصرف بیش از اندازه مواد مخدر و انسداد

فصل ۱۵: اختلالات مربوط به در معرض محیط زیست قرار گرفتن

فصل ۱۶: ژن‌ها‌، محیط و بیماری‌ها

فصل ۱۷: پزشکی جهانی

فصل ۱۸: پیری

فصل ۱۹: پزشکی مشاوره

فصل ۲۰: مرزها

فصل ۲۱: مجموعه فیلم‌ها

فصل ۲۲: موضوعات تکمیلی

فصل ۲۳: اطلس

فصل ۲۴: آموزش نحوه کارآزمایی بالینی

لازم به ذکر می باشد کلیه فصول کتاب هاریسون 2022 را می توانید به صورت جداگانه خرید کنید.

برای دیدن کتاب های  اصول طب داخلی هاریسون 2022 کلیک کنید.


دلایل شهرت جهانی هاریسون به عنوان معتبرترین منبع پزشکی| معرفی کتاب هاریسون ۲۰۲۲

 

دلایل شهرت جهانی هاریسون به عنوان معتبرترین منبع پزشکی

 

برای معرفی کتاب هاریسون ۲۰۲۲ و درک بهتر دلایل شهرت این کتاب، به موارد زیر توجه داشته باشید.

• شماتیک‌های واضح و مختصر که امکان تشخیص‌ یک بیماری از بیماری‌هایی با ویژگی بالینی مشابه را جهت استدلال موثر از طریق موارد پیچیده بالینی دنیای واقعی آسان می‌سازد.

• مبنای فیزیولوژیک و اپیدمیولوژیک علائم و نشانه‌ها، که به واسطه راهنمایی‌های گسترده متخصصان فوق‌العاده پوشش‌دهی می‌شوند و به فصل‌های ویژه بیماری ارتباط می‌یابند.

• نتایج کارآزمایی بالینی به روزرسانی شده و همچنین شیوه‌نامه‌های توصیه شده از طریق متخصصان برتر.


• پشتیبانی بصری فوق‌العاده و گسترده اعم از رادیوگرافی، تصاویر بالینی، طرح‌واره‌ها و تصاویر گرافیکی بسیار با کیفیت.

• پشتیبانی از هر دو نگرش درمانی و رژیم‌های درمانی ویژه.

• درخت و سیستماتیک‌های تصمیم‌گیری بالینی عملی.


• قسمت‌های مختص ارگان/سیستم، با پاتوفیزیولوژی مرتبط بالینی و توصیه‌های بالینی عملی در رابطه با نگرش به بیمار، راهبردهایی در راستای ایجاد تشخیص افتراقی، سیستماتیک‌های بالینی برجسته و شماتیک‌های تشخیصی، تصاویر و نمودارهای بالینی فراوان، دستور کارهای بالینی فعلی، و نگرش‌های عمومی و اختصاصی درمان


جدید‌ترین چاپ کتاب هاریسون

با معرفی کتاب هاریسون ۲۰۲۲ درخواهید یافت، که این کتاب مطمئن‌ترین منبع در دنیایی بوده که متاثر از منابع بی‌پایان اطلاعات پزشکی است. به‌ وقت‌ترین و جامع‌ترین به‌روزرسانی‌های برترین کارشناسان جهان در نسخه بیست و یکم ارائه گردیده است:

• پشتیبانی فعلی تشخیص و درمان بیماری‌ها، از کووید ۱۹ تا زوال عقل، سپسیس، مولتیپل اسکلروزیس و سرطان ریه

• محتوای به روزرسانی شده که بیان کننده شیوه‌های درمانی مورد تایید جدید و دستور کارهای جدید تغییر عمل و خلاصه شواهد است.

• انبوهی از تصاویر بالینی، پاتولوژیک، و رادیوگرافی، درخت تصمیم تشخیصی و درمانی، و طرح‌واره‌ها و نمودارهای واضحی که پروسه‌های پاتوفیزیولوژیک را شرح می‌دهند.

• اطلس‌های مختلفی که مجموعه‌هایی از جهات بصری اصلی تشخیص و مدیریت را در معرض نمایش قرار می‌دهند.

• به روز رسانی و صرفه جویی در وقت و ترکیب مقالات و مطالعات پزشکی احداث شده و جدید پس به‌جای چندین کتاب، کتاب اصول طب داخلی هاریسون ۲۰۲۲ را چندین بار بخوانید

• پشتیبانی مرتبط بالینی مکانیک بیماری و پاتوفیزیولوژی و مکانیسم‌های درمانی مربوطه


اصلی‌ترین و مهم‌ترین مزیتی که در معرفی کتاب هاریسون ۲۰۲۲ می‌توان گفت، این است که به روزترین سرفصل‌ها، ویرایش، اصلاحات، اضافات و… را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. این چاپ جدید در مقایسه با نسخه‌های پیشین علی‌رغم اینکه تمامی این موارد را شامل می‌گردد، پوشش کامل و جامع مطالب به صورت دقیق و ضروری از پاتوژنز، تشخیص و درمان بیماری را نیز مهیا ساخته است.

 

برای مشاهده همه کتاب های هاریسون اینجا کلیک کنید 

 


ویژگی‌هایی که این کتاب را از منابع دیگر متمایز می‌کند

 

ویژگی‌هایی که این کتاب را از منابع دیگر متمایز می‌کند

 

در ادامه معرفی کتاب هاریسون ۲۰۲۲ جالب است بدانید که، همه پیشرفت‌های علمی در حوزه پزشکی بالینی که از زمان ویرایش سابق کتاب هاریسون صورت گرفته است، پشتیبانی شده است.

۱. به صورت کلی محتوای کتاب بازنگری شده است:

مباحثی در خصوص هپاتیت زودگذر و مزمن، مدیریت دیابت، درمان سرطان بر مبنای سیستم ایمنی، MS، اختلالات قلبی و عروقی، HIV  و بسیاری دیگر از مباحث در زمینه مکانیسم بیماری‌ها، گزینه‌های تشخیصی و راهنمایی‌هایی که به منظور درمان‌های خاص مورد نیاز است، در این کتاب گنجانده شده است.

۲. پوششی از به‌روزترین ساختار اختلالات و بیماری‌ها:

در معرفی کتاب هاریسون ۲۰۲۲ ذکر این نکته ضروری است که، هاریسون به دقت بر پاتوفیزیولوژی و یافتن رابطه میان ساختار بیماری‌ها و درمان، متمرکز است. به عنوان مثال، آگاهی از نحوه گسترش بیماری‌ها، علاوه بر اینکه موجب می‌شود تصمیمات بهتری اتخاذ شود و باعث بهبودی ارائه خدمات درمانی می‌گردد، به مطالعه و یاد سپاری بهتر مباحث نیز کمک شایانی خواهد کرد.

در کتاب هاریسون پیشرفت‌های جدید علوم پایه خلاصه شده است. به عنوان مثال، این کتاب به نقش میتوکندری در مرگ برنامه‌ریزی شده سلول، نقش سیستم ایمنی در پیشرفت سرطان و درمان آن، تاثیر کوتاه شدن تلومر در بالا رفتن سن و روند بیماری‌ها و نقش میکروبیوم در سلامت و بیماری اشاره داشته است.


مشخصات ظاهری کتاب اصول طب داخلی| معرفی کتاب هاریسون ۲۰۲۲

نویسندگان این کتاب اعم از Anthony Fauci ،Dan Longo  ،Dennis Kasper  ، Joseph Loscalzo Stephen Hauser  بوده و کتاب به زبان انگلیسی نگارش شده است.

نسخه ۲۱ به صورت گسترده‌ای در مکانیسم و همچنین محتوای آن اصلاح گردیده است و برای هر فصل بیماری قالب استاندارد شده‌ای را ارائه می‌دهد و در یک کتاب چهار جلدی فوق‌العاده خواندنی و آموزنده ترکیب کرده‌اند. خوانندگان از نو نگارش مختصر و کیفیت بالای آن که همواره از ویژگی‌های بارز هاریسون محسوب می‌گردیده است، قدردانی خواهند کرد. کتاب هاریسون ۲۰۲۲ به منظور ارائه پاسخ‌های واضح و قطعی به سوالات بالینی، تمرکز دقیق و جامعی بر اطلاعاتی که بسیار ضروری‌ هستند، دارد.


ترجمه فارسی کتاب اصول طب داخلی هاریسون ۲۰۲۲

توصیه‌ای که به تمامی دانشجویان پزشکی در معرفی کتاب هاریسون ۲۰۲۲ داریم، مطالعه کتاب‌ها به زبان اصلی است. اما در صورتی که بنا به هر علتی تصمیم دارید، کتاب‌های ترجمه شده هاریسون ۲۰۲۲ را مطالعه کنید، می‌توانید از نسخه‌های منتشر شده این کتاب بهره‌گیری نمایید. ناشران متعددی کتاب هاریسون ۲۰۲۲ را ترجمه کرده‌اند و به بازار عرضه داشته‌اند.

از جمله آن‌ها می‌توان به انتشارات اندیشه رفیع و نشر ارجمند اشاره داشت که ترجمه‌های بسیار خوبی از کتاب ارائه می‌دهند. علاوه بر آن‌ها، انتشارات آرتین طب نیز سری کتاب‌های هاریسون رد یک نگاه را ارائه کرده است که در حقیقت  خلاصخلاصه‌ای از الگوریتم‌های کتاب هاریسون هستند‌.