آخرین بروزرسانی يكشنبه 1403/02/09
  1. انتشارات جعفری نوین
  2. علوم پزشکی
  3. یازدهمین ویرایش طبقه بندی بین المللی بیماری ها معرفی و راهنمای استفاده
دارای 5% تخفیف

یازدهمین ویرایش طبقه بندی بین المللی بیماری ها معرفی و راهنمای استفاده

کد کتاب 186973

معرفی و راهنمای استفاده

تعداد صفحه
137
چاپ
تک رنگ
زبان
فارسی
سال نشر
1401
شابک
9786004896405
قطع
وزیری
نوبت چاپ
اول
نویسنده
دکتر علی گراوند - دکتر لیلا احمدیان - اعظم صباحی - دکتر نسیم اصلانی - پوریا افشاری‌فرد

خرید کتاب یازدهمین ویرایش طبقه بندی بین المللی بیماری ها معرفی و راهنمای استفاده با 5 درصد تخفیف

کتاب یازدهمین ویرایش طبقه‌بندی بین المللی بیماری‌ها معرفی و راهنمای استفاده

طبقه‌بندی بین‌المللی بیماری‌ها ابزار استاندارد جهانی برای جمع‌آوری داده‌های مرگ و میر و بیماری است که اطلاعات بهداشتی را سازماندهی و کدگذاری می‌کند و از این طبقه‌بندی در آمار و اپیدمیولوژی، مدیریت، مراقبت‌های بهداشتی، تخصیص منابع، نظارت و ارزیابی، تحقیقات، مراقبت‌های اولیه، پیشگیری و درمان استفاده می‌شود.
هدف اصلی از طبقه‌بندی بین‌المللی بیماری‌ها این است که بتوان در زمان‌های مختلف اطلاعات جمع‌آوری شده در خصوص بیماری‌ها و مرگ و میر را در کشورها و مناطق مختلف به صورت سیستماتیک گردآوری، مقایسه، تفسیر و تحلیل کرد. در واقع سیستم‌های طبقه‌بندی به ارائه تصویری از وضعیت سلامت عمومی کشورها و جمعیتها کمک می‌کند.
طبقه‌بندی بین‌المللی بیماری‌ها توسط سازمان بهداشت جهانی تهیه شده است. ICD به عنوان عضوی از خانواده WHO-FIC است که به عنوان چارچوبی برای طبقه‌بندی و گزارش‌دهی اطلاعات بهداشتی بوجود آمده است و بیشتر از یک قرن می‌گذرد که مبنای اصلی آمارهای قابل مقایسه در مورد علل مرگ و میر و بیماری‌ها می‌باشد. استفاده گسترده از ICD آن را به یک استاندارد جهانی جهت سازماندهی و طبقه‌بندی اطلاعات مرتبط با بیماری‌ها و مشکلات بهداشتی تبدیل می‌کند و امکان ثبت، تجزیه و تحلیل، تفسیر و مقایسه میزان مرگ و میر و بیماری را در کشورها و در مقاطع زمانی مختلف فراهم می‌کند. علاوه بر آن طبقه بندی بین المللی بیماری‌ها در برگیرنده اطلاعات چون علائم و نشانه‌های بیماری‌ها، یافته‌های غیر عادی، شکایات و عوامل اجتماعی موثر بر سلامت نیز می‌باشد که می تواند برای مسائل مربوط به جنبه‌های مالی، مانند صورت حساب یا تخصیص منابع نیز مورد استفاده قرار گیرد. داده‌های کدگذاری شده با استفاده از این طبقه‌بندی هم چنین می‌تواند مبنایی برای پردازش داده های بزرگ در مراقبت‌های بهداشتی شخصی‌سازی شده قرار گیرد. علاوه بر این، ICD با ارائه ی یک چارچوب اطلاعاتی به ذینفعان اجازه می‌دهد تا اپیدمی‌ها و تهدیدات علیه سلامت عمومی را رصد کنند، بار هزینه‌ای که بیماران متحمل می‌شوند را نظارت کنند و پیشرفت در دستیابی به اهداف بهداشت عمومی را ارزیابی کنند. بنابراین، ICD کلید توسعه پایدار تحقیقات کلان داده‌های پزشکی است.
ویرایش یازدهم که توسط هفتاد و دومین مجمع جهانی بهداشت در ۲۵ می ۲۰۱۹ پس از مشورت و بررسی گسترده به تصویب رسید به این کاستی‌های-10-ICD و موارد دیگر می‌پردازد. 11-ICD فقط شامل دسته‌بندی‌های جدید نیست؛ 11-ICD یک سیستم اطلاعات سلامت متفاوت و قدرتمندتر مبتنی بر هستی شناسی استاندارد می‌باشد که به منظور پیاده سازی در زیر ساخت‌های فناوری اطلاعات مدرن طراحی شده است و به اندازه کافی انعطاف پذیر برای اصلاحات آینده و استفاده با طبقه‌بندی‌ها و ترمینولوژی‌های دیگر می‌باشد. 11-ICD بهتر می‌تواند ویژگی‌های مرتبط بالینی موارد را به تصویر بکشد و امکان خلاصه سازی اطلاعات را برای اهداف مختلف فراهم کند. این سیستم به صورت یکپارچه قابلیت پشتیبانی از چندین زبان را دارد. 11-ICD به ذینفعان اجازه می‌دهد تا در یک محیط الکترونیکی فعالیت کنند و اطلاعات بیشتری را در مورد هر مفهوم در این سسیتم دریافت کنند. همچنین داده‌های کدگذاری شده بر اساس 11-ICD با داده‌های کدگذاری شده با 10-ICD قابل مقایسه خواهند بود. بطور کلی ICD- 11 ساختار پیچیده‌تری نسبت به 10-ICD دارد. در این سیستم حدود ۵۵۰۰۰ کد که می‌تواند برای طبقه‌بندی بیماری‌ها، اختلالات، آسیب‌ها و دلایل مرگ مورد استفاده قرار گیرد تدوین شده است.

کتاب یازدهمین ویرایش طبقه‌بندی بین المللی بیماری‌ها معرفی و راهنمای استفاده

فصل 1: آشنایی با ساختار ICD-11 و مقایسه آن با ICD-10

فصل 2: آشنایی با فصول ICD-11

فصل 3: کد گذاری با مرورگر آنلاین ICD-11

سایر کتابهای مرتبط

10%
کد کتاب : 190264

انتشارات حیدری

795,000 تومان715,500 تومان
20%
250,000 تومان200,000 تومان

پرفروش های علوم پزشکی

20%
کد کتاب : 100475

انتشارات آرتین طب

300,000 تومان240,000 تومان