آخرین بروزرسانی جمعه 1403/02/07
  1. انتشارات جعفری نوین
  2. پیراپزشکی
  3. رادیولوژی/ پرتونگاری
  4. کنترل کیفیت در سیستم های تصویربرداری پزشکی
دارای 10% تخفیف

کنترل کیفیت در سیستم های تصویربرداری پزشکی

کد کتاب 155630

کتاب کنترل کیفیت در سیستم‌های تصویربرداری پزشکی

تعداد صفحه
280
چاپ
تک رنگ
زبان
فارسی
سال نشر
1398
شابک
9786004892612
قطع
وزیری
نوبت چاپ
اول
نویسنده
نصراله جباری - بهنام قدیمی - هاجر زنجانی

خرید کتاب کنترل کیفیت در سیستم های تصویربرداری پزشکی با 10 درصد تخفیف

کتاب کنترل کیفیت در سیستم‌های تصویربرداری پزشکی

بی شک دانش تصویربرداری در طی چند دهه اخیر به جزء لاینفک و بسیار تأثیرگذار علوم پزشکی بدل گشته است. ضرورت بروزرسانی، سنچجش صحت و دقت، کنترل عملکرد و تضمین کیفیت در تصویربرداری پزشکی با توجه به کاربرد ابزارها و دستگاه‌های پیشرفته در این حوزه از علوم پزشکی، معقوله‌ای بس مهم و قابل تأمل می‌باشد.

در عصر حاضر با توجه به پیشرفت‌های فراوانی که در زمینه تصویربرداری پزشکی حاصل شده است، همگان این انتظار را دارند که ین پیشرفت‌ها در راستای تسهیل تشخیص بیماری‌ها بسیار مؤثر و مفید واقع شود. تجهیزاتی همچون دستگاه‌های رادیوگرافی، سی‌تی‌اسکن، ام آر آی و سونوگرافی می‌بایست عملکردی متناسب با استانداردهای ارائه شده توسط سازندگان آن‌ها داشته باشند. کنترل کیفی در تصویربرداری پزشکی به متصدیان امر این امکان را می‌دهد تا به بررسی مداوم عملکرد تجهیزات پرداخته و هر گونه سوء عملکرد را با اعمال مکانیسم‌های اصلاحی رفع نمایند. لذا ضرورت بروزرسانی، سنجش صحت و دقت، منترل عملکرد و تضمین کیفیت در تصویربرداری پزشکی با توجه به کاربرد ابزارها و دستگاه‌های پیشرفته در این حوزه از علوم پزشکی، مقوله‌ای بس مهم و قابل تأمل می‌باشد.

آنچه ما رابر آن داشت تا به نگارش و تألیف این مجموعه بپردازیم، کمبود منابع در دسترس در زمینه کنترل کیفیت تجهیزات تصویربرداری پزشکی برای علاقمندان، کارشناسان حوزه‌های مختلف تصویربرداری پزشکی و به ویژه دانشجویان براساس سرفصل‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود.

کتابی که پیش رو دارید تلخیص کتب مرجع، منابع به روز و تجربیات نویسندگان در رابطه با تضمین و کنترل کیفی در تصویربرداری پزشکی می‌باشد که با تلاش و کوشش و علاقه وافر پدیدآورندگان این اثر تحقق یافته است. کتاب حاضر تحت عنوان "کنترل کیفیت در سیستم‌های تصویربرداری پزشکی"، مجموعه ای مشتمل بر اصلی‌ترین مباحث تضمین و کنترل کیفیت دستگاه‌های مورد استفاده در تصویربرداری پزشکی و مطابق با سرقصل درس تضمین و کنترل کیفی روش‌های تصویربرداری پزشکی رشته‌های کارشناسیرادیولوژی و کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی می‌بشد.

کتاب کنترل کیفیت در سیستم‌های تصویربرداری پزشکی

فصل 1: مقدمه‌ای بر کنترل و تضمین کیفیت

فصل 2: مروری بر کیفیت تصاویر رادیوگرافی

فصل 3: کنترل کیفی در تاریکخانه

فصل 4: پردازش فیلم

فصل 5: کنترل کیفی پروسسور

فصل 6: کنترل کیفی سیستم‌های رادیوگرافی

فصل 7: کنترل کیفی سیستم‌های فلوروسکوپی

فصل 8: کنترل کیفی سیستم‌های ماموگرافی

فصل 9: کنترل کیفی سیستم‌های سی‌تی‌اسکن

فصل 10: کنترل کیفی سیستم‌های  ام آر آی

فصل 11: کنترل کیفی سیستم‌های اولتراسوند

فصل 13: کنترل کیفی ردیوگرافی دیجیتال

ضمیمه 1: اختصارات استفاده شده در کتاب به تفکیک فصل

سایر کتابهای مرتبط

20%
280,000 تومان224,000 تومان

پرفروش های پیراپزشکی/رادیولوژی/ پرتونگاری