آخرین بروزرسانی جمعه 1403/01/31
  1. انتشارات جعفری نوین
  2. روان
  3. روان درمانی / مشاوره
  4. تکنیک های رفتاردرمانی دیالکتیکی
دارای 2% تخفیف

تکنیک های رفتاردرمانی دیالکتیکی

کد کتاب 188791

 کتاب تکنیک‌های رفتاردرمانی دیالکتیکی

تعداد صفحه
328
چاپ
تک رنگ
زبان
فارسی
سال نشر
1402
شابک
9786002002150
قطع
وزیری
مترجم
دکتر حسن حمیدپور - دکتر حمید جمعه‌پور - زهرا اندوز
نوبت چاپ
ششم
نویسنده
متیو مک‌کی - جفری وود - جفری برنتلی

خرید کتاب تکنیک های رفتاردرمانی دیالکتیکی با 2 درصد تخفیف

کتاب تکنیک‌های رفتاردرمانی دیالکتیکی

مارشا لینهان بنیان‌گذار رفتاردرمانی دیالکتیکی است. این شیوه درمان برای افرادی که قصد کنترل هیجان‌های آ؛شفته‌ساز را دارند، بسیار مؤثر و اثربخش است. پژوهش‌ها نشان می‌دهند که رفتاردرمانی دیالکتیکی به تقویت توانمندی افراد برای برخورد درست با ناراحتی می‌پردازد، بدون اینکه افراد کنترل خود را از دست بدهند یا دست به رفتارهای مخرب بزنند.

بسیاری از افراد دست به گریبان هیجان‌های دردسرساز هستند. هیجان‌های آشفته‌ساز را می‌توان هیجان‌هایی تعریف کرد که طاقت شما را طاق می‌کنند و برای شما قابل تحمل نیستند. زمانی که عصبانی، غمگین و یا وحشت‌زده هستید، این هیجان‌ها مثل امواج سهمگین، شما را به کام خود فرو می‌برند

پژوهش‌های زیادی نشلن می‌دهد که احنمالا هیجان‌های شدید و آشفته‌ساز از همان ابتدای تولد به وجود می‌آیند. اما نباید از کنار تأثیر مخرب آسیب‌های ناگوار و غفلت‌های دوران کودکی به‌ سادگی گذشت. این موارد می‌تواند بر بروز هیجان‌های آشفته‌ساز تأثیر شگرفی بگذارند.آسیب‌های ناگوار به عنوان نقاط عطف رشد و تحول ما می‌توانند آشکارا ساختار مغزی‌مان را به گونه‌ای تغییر دهند که در برابر هیجان‌های شدید و منفی، آسیب پذیر شویم. با این حال، گفتن اینکه هیجان‌های شدید اغلب ریشه در بنیادهای ژنتیک و تجارب ناگوار دارند، به این معنا ننیست که هیچ کاری از دست افراد برای کنترل آن‌ها برنمی‌آید. هزاران نفر از افرادی که با هیجان‌های دردسرساز، مشکل داشته‌اند از تگنیک‌های این کتاب استفاده کرده‌اند و توانسته‌اند به خویشتن‌داری هیجانی بهتری دست یابند.

این مهارت‌ها کدامند و چگونه میتوانند کمک کنند؟

رفتاردرمانی دیالکتیکی، چهار دسته مهارت‌های بنیادین به شما یاد میدهد که با استفاده از آن‌ها هم می‌توانید شدت هیجان‌های خود را کاهش دهید و هم می‌تونید در مواقع بحرانی، تعادل هیجانی خود را حفظ کنید.

1. مهارت‌های تحمل آشفتگی

این مهارت‌ها به شما کمک می‌کنند تا با وقایع آشفته‌ساز، بهتر مقابله کنید. این مهارت‌ها، شما را مقاوم‌تر بار می‌آورند و شیوه‌های جدیدی به شما یاد می‌دهند تا بتوانید اثرات آشفته‌ساز شرایط را کاهش دهید.

2. مهارت‌های توجه‌آگاهی

این مهارت‌ها به شما کمک می‌کنند که زمان حال را با آگاهی بیشتری تجربه کنید، در عین حال که ذهن شما کمتر درگیر تجارب دردناک گذشته و تهدیدهای آینده شود. علاوه برا این، توجه‌آگاهی، ابزاری در اختیار شما قرار می‌دند تا دست از قضاوت‌ها و افکار منفی بردارید.

3. مهارت‌های نظم‌بخشی هیجانی

این مهارت‌ها به شما کمک می‌کنند تا احساس‌های خود را دقیق‌تر بشناسید و بتوانید بدون درگیر شدن با هیجان‌های آشفته‌ساز به مشاهده آن‌ها بپردازید. هدف این مهارت‌ها، تنظیم یا تعدیل احساس‌های شماست بدون این که واکنش منفی و مخربی از خودتان بروز دهید.

4. مهارت‌های ارتباط مؤثر

این مهارت‌ها، ابزار جدیدی برای ابراز باورها، نیازها، محدودیت‌گزینی و چاره‌اندیشی مشکلات بین فردی در اختیار شما قرار می‌دهند. هدف چنین مهارت‌هایی این است که در روابط بین فردی آسیب نبینید و با دیگران بر اساس اصل احترام متقابل رفتار کنید.

این کتاب به گونه ای سازمان یافته است که یادگیری را برای شما راحت‌تر میمند. هر کدام از این مهارت‌ها در دو فصل ارائه شده‌اند، به جز فصل سوم. هر مهارت‌ در دوبخش (دو فصل) ارائه می‌شود: مهارت‌های بنیادین و مهارت‌های پیشرفته. مهارت‌های توجه‌آگاهی سه فصل به خودشان اختصاص داده ‌اند. در فصل‌هایی که به مهارت‌های بنیادین اختصاص پیدا کرده است، مفاهیم ضروری و مؤلفه‌های اصلی مهارت‌ها آموزش داده می‌شوند. فصل‌های مربوط به مهارت‌های پیشرفته، مؤلفه‌های باقی‌مانده را گام به کام به شما آموزش می‌دهند. در هر فصل علاوه‌ بر روش‌های سنجش، تکنیک و برگه‌های تمرین، مثال‌های دقیقی نیز ارائه شده است که فرآیند یادگیری شما را تسهیل می‌کند. در فصل آخر، یاد می‌گیرید که چگونه تمامی این مهارت‌ها را با یکدیگر ترکیب و آن‌ها را در زندگی روزمره خود پیاده کنید.

این کتاب به گونه‌ای نوشته شده است که یادگیری را برای شما آسان‌تر می‌سازد. سخت‌ترین بخش این کتاب تعهد برای انجام این تکنیک‌ها و عمل کردن به این مهارت‌های جدید است. خواندن صرف این کتاب بر زندگی شما هیچ تأثیری ندارند، مگر این که راهبردها و تکنیک‌های جدید را عملا در زندگی خود به کار بگیرید.

کتاب تکنیک‌های رفتاردرمانی دیالکتیکی

فصل 1: مهارت‌های بنیادین تحمل آشفتگی

فصل 2: مهارت‌های پیشرفته تحمل آشفتگی: استفاده از زمان حال

فصل 3: مهارت‌های بنیادین توجه‌آگاهی

فصل 4: مهارت‌های پیشرفته توجه‌آگاهی

فصل 5: کاوش بیشتر درباره توجه‌آگاهی

فصل 6: مهارت‌های بنیادین نظم‌بخشی هیجانی

فصل 7: مهارت‌های پیشرفته نظم‌بخشی هیجانی

فصل 8: مهارت‌های بنیادین ارتباط مؤثر

فصل 9: مهارت‌های پیشرفته ارتباط مؤثر

فصل 10: جمع‌بندی

سایر کتابهای مرتبط

2%
کد کتاب : 155402

انتشارات ارجمند

120,000 تومان117,600 تومان
2%
کد کتاب : 144257

انتشارات ارجمند

100,000 تومان98,000 تومان
2%
کد کتاب : 143521

انتشارات ارجمند

140,000 تومان137,200 تومان
2%
کد کتاب : 106493

انتشارات ارجمند

135,000 تومان132,300 تومان

پرفروش های روان/روان درمانی / مشاوره