آخرین بروزرسانی چهارشنبه 1403/02/05
  1. انتشارات جعفری نوین
  2. علوم پزشکی
  3. نورولوژی
  4. نورولوژی مریت 2022 جلد اول
دارای 5% تخفیف

نورولوژی مریت 2022 جلد اول

کد کتاب 186201

کتاب نورولوژی مریت 2022 جلد اول

تعداد صفحه
204
چاپ
رنگی
زبان
فارسی
سال نشر
1401
شابک
9786004895804
قطع
وزیری
مترجم
مهری امیری - دکتر سپیده حمزه‌ای - دکتر آیدا قرنجیگ - دکتر نوشین جعفری - دکتر سیده الهام موسوی - دکتر لیلا صفائی پور - دکتر آناهیتا رجبی
نوبت چاپ
اول

خرید کتاب نورولوژی مریت 2022 جلد اول با 5 درصد تخفیف

کتاب نورولوژی مریت 2022 جلد اول

اختلالات نورولوژیک در سطح جهانی از مهم‌ترین علل بیماری و مرگ و میر انسان‌ها هستند. با این حال، کمی کردن بار بیمار بیماری‌های نورولوژیک و تأثیر آن بر جمعیت جهانی به دلایل متعددی چالش برانگیز است. اولا، بیماری نورولوژیک شامل اختلالاتی است که عمدتا بر مغز تأثیر می‌گذارد و همچنین بیماری‌هایی که سایر سیستم‌های بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهند اما تظاعرات نورولوژیک برجسته دارندثانیا، بیماری‌های نورولوژیک بع دلیل ایجاد ناتوانی بیشتر از مرگ قابل توجه هستند. معیارهای رایج تأثیر بیماری، مانند میزان بستری شدن در بیمارستان یا مرگ و میر، ممکن است تأثیر مشکلات نورولوژیک غیر کشنده مانند میگرن یا اپیلپسی را نشان ندهند. ثالثا، اغلب نابرابری در اختلالات نورولوژیک ناشی از عوامل اجتماعی-اقتصادی و جغرافیایی وجود دارد. ارزیابی بیماری‌های نورولوژیک ممکن است به منابع موجود برای اندازه‌گیری آن‌ها بستگی داشته باشد که در همه محیط‌ها موجود نیست.علیرغم این محدودیت‌ها، تخمین‌های کنونی از بار اختلالات نورولوژیک نشان می‌دهد که آن‌ها تأثیر زیادی بر سلامت انسان دارند.

اختلالات نورولوژیک را می‌توان به ددو دسته کلی تقسیم کرد: اختلالات نورولوژیک اولیه که فقطسیستم عصبی را تحت تأثیر قرار می‌دهند و اختلالات نورولوژیک ثانویه، که در آن آسیب یا اختلال عملکرد سیستم عصبی در نتیجه بیماری سایر ارگان‌ها رخ می‌دهد که عمدتا بر ارگان دیگری تأثیرمی‌گذارد یا در آن اختلال عملکرد سیستم عصبی همراه با اختلال عملکرد سیستم عصبی همراه با اختلال عملکرد چندین ارگان دیگر رخ می‌دهد. نمونه‌هایی از اختلالات نورولوژیک  اولیه عبارتند از بیماری آلزایمر، میگرن و مولیتیپل اسکلروزیس. نمونه‌هایی از اختلالات نورولوژیک ثانویه عبارتند از تشنج ثانویه به عفونت مالاریا، سندرم‌های پارانئوپلاستیک مرتبط با سرطان سیستمیک اولیه و نوروپاتی محیطی که در شرایط کمبودهای تغذیه‌ای رخ می‌دهد. از چندین معیار برای ارزیابی بار بیماری از جمله بروز، شیوع موربیدیتی، تلفات فردی، ناتوانی، کیفیت زندگی، درد و هزینه استفاده می‌شود.

کتاب نورولوژی مریت 2022 جلد اول

فصل 1: اپیدمیولوژی بیماری‌های عصبی در سراسر جهان 

فصل 2: ارائه جهانی مراقبت‌های نورولوژیک 

فصل 3: شرح حال گیری نورولوژیک، لوکالیزاسیون و تشخیص افتراقی

فصل 4: معاینه عصبی

فصل 5: سرگیجه ، کاهش شنوایی و dizziness

فصل 6: سنکوپ

فصل 7: تشنج

فصل 8: درد، بی‌حسی و پارستزی

فصل 9: سردرد و درد صورت 

فصل 10: اختلالات بینایی 

فصل 11: دلیریوم

فصل 12: زوال عقل و حافظه

فصل 13: حرکات غیرارادی 

فصل 14: ضعف عضلات، کرامپ و سفتی عضلات 

فصل 15: اختلالات راه رفتن

فصل 16: سکته مغزی حاد: ساعت اول 

فصل 17: سندروم های حد طناب نخاعی 

فصل 18: ضایعات توده کانونی

فصل 19: گیجی و کما

فصل 20: مرگ مغزی

سایر کتابهای مرتبط

محصولاتی که کاربران دیگر خریده اند

پرفروش های علوم پزشکی/نورولوژی

2%
کد کتاب : 105172

انتشارات تیمورزاده

450,000 تومان441,000 تومان