آخرین بروزرسانی شنبه 1403/02/01
  1. انتشارات جعفری نوین
  2. علوم پزشکی
  3. طب داخلی
  4. مبانی و کلیات مراقبت از زخم استومی و بی اختیاری
دارای 21% تخفیف

مبانی و کلیات مراقبت از زخم استومی و بی اختیاری

کد کتاب 175929
تعداد صفحه
163
چاپ
تک رنگ
زبان
فارسی
سال نشر
1400
شابک
9786004895750
قطع
وزیری
نوبت چاپ
اول
نویسنده
مهدی اکبرزاده امیردهی _ هارجر صادقی _ سید امیراشکان موسوی چاشمی _ علیرضا سلمانی _ حامد سوادکوهی

خرید کتاب مبانی و کلیات مراقبت از زخم استومی و بی اختیاری با 21 درصد تخفیف

کتاب مبانی و کلیات مراقبت از زخم استومی و بی‌اختیاری

اهمیت بخش‌هایی از بدن و وجود نقصان‌های آن که نشانه‌های آشکاری از عظمت خداوندی را در این رابطه نشان می‌دهد. علوم، بخصوص حیطه‌های مختلف علوم پزشکی در سالیان اخیر با سرعت قابل ملاحظه‌ای توسعه و پیشرفت کرده است. از این رو، ادغام پیشرفت‌های علوم و تکنولوژی در اجرای مهارت‌های بالینی بیش از پیش احساس می‌شود.

در کتاب حاضر تلاش شده به صوت ساده و مستند با تصاویر بومی و واقعی به کادر درمان کمک کند و در تشخیص انواع زخم‌های ناشی از زخم بستر و سوختگی‌ها و به دنبال آن روش‌های ارزیابی و ترمیم زخم‌ها و مراقبت از زخم‌های خاص، بی‌اختیاری ادرار و مدفوع به صورت کاربردی و عملی و مطابق با آخرین پیشرفت‌های علمی، راهنمایی‌های لازم را ارائه کرده است.

تقسیم‌بندی فصول این کتاب بر مبنای سیستم محافظی و دفعی بدن تنظیم شده است و نکات بالینی لازم جهت استفاده در بالین بیماران را ارائه می‌دهد. روند نگارش مطالب به ایجاد نگرش صحیح به دانشجویان در رده‌های مختلف و کادر درمان به خصوص در عمل کمک می‌کند.

شناخت هر قسمت نیازمند پاسخ به دو پرسش چرا؟ و چگونه؟ است و اطلاع از چگونگی فعالیت هر قسمت در زمان سلامت و علائم و نشانه‌های غیر طبیعی را می‌توان تشخیص داد. این کتاب مطالب ارزشمندی برای مراقبت و آموزش مسائل و مشکلات مربوط به استوما را به پزشکان و پرستاران که یاوران اولیه بیماران تحت درمان جراحی در تعبیه استوما محسوب می‌شوند، ارائه می‌دهد. هر روزه با تعداد زیادی از بیماران که به دلایل متعدد به تغییر مسیر دفع خود و استومی به صورت دائم و موقت می‌شوند، مواجه می‌شویم. از بین رفتن کنترل دفع ادرار و مدفوع و بهم ریختن عادات و تنظیم دفع باعث به هم خوردن اعتماد بنفس و دنبال آن معظلات متعدد روحی، روانی، اجتماعی و اقتصادی و خانوادگی می‌شود که این کتاب کمک زیادی به همکاران متخصص پزشکی و پرستاری و بدنبال آن بیماران می‌کند تا با درک بهتر و با استفاده از علوم و نظریه‌های ناشی از توسعه دانش به روز، بتوانند از این بیماران به نحوه صحیح و متناسب مراقبت نمایند.

کتاب مبانی و کلیات مراقبت از زخم استومی و بی‌اختیاری

فصل 1: آناتومی و فیزیولوژی پوست

فصل 2: انواع و طبقه‌بندی زخم

فصل 3: فرآیند ترمیم زخم

فصل 4: ارزیابی زخم

فصل 5: پانسمان‌ها

فصل 6: مدیریت استومی

فصل 7: بی‌اختیاری ادراری و مدفوع

سایر کتابهای مرتبط

محصولاتی که کاربران دیگر خریده اند

5%
200,000 تومان190,000 تومان

پرفروش های علوم پزشکی/طب داخلی

15%
1,500,000 تومان1,275,000 تومان
20%
کد کتاب : 101743

انتشارات آرتین طب

59,800 تومان47,840 تومان