آخرین بروزرسانی پنچشنبه 1403/01/30
  1. انتشارات جعفری نوین
  2. روانشناسی
  3. چطور فردی را که وسواس دارد دوست بداریم و با او زندگی کنیم
دارای 5% تخفیف

چطور فردی را که وسواس دارد دوست بداریم و با او زندگی کنیم

کد کتاب 107423

کتابچه راهنمایی برای شما و خانواده‌تان

تعداد صفحه
232
چاپ
تک رنگ
زبان
فارسی
سال نشر
1397
شابک
97860078874423
قطع
وزیری
مترجم
دکتر گیتی شمس - دکتر ایمانه عباسی - دکتر یونس یوسفی
نوبت چاپ
اول
نویسنده
کارن جی. لندسمن - کتلین ام. راپرتوس - چری پدریک

خرید کتاب چطور فردی را که وسواس دارد دوست بداریم و با او زندگی کنیم با 5 درصد تخفیف

کتاب چطور فردی را که وسواس دارد دوست بداریم و با او زندگی کنیم

تراژدی بیماری‌های روان‌پزشکی مثل اختلال وسواس فکری عملی تنها منحصر به رنج بردن آن دسته از افرادی نیست که مبتلا به این اختلال هستند، بلکه نشانه‌های اختلال وسواس بر تمام اعضای خانواده که در تماس نزدیک با شخص مبتلا به وسواس هستند تاثیر عمیقی می‌گذارد. خانواده‌ها اغلب به وسیله فشارهای هیجلنی و فیزیکی ناشی از افکار وسواسی مداوم و رفتارهای اجباری کاهش‌ناپذیر به جایی می‌رسند که درهم می‌شکنند.

کتابی که می‌خواهید بخوانید نشان‌دهنده تفکر برگرفته از نظریه، پژوهش و مشاهدات بالینی گردآوری شده‌ای است که در طی ده‌ها سال در تلاش بوده‌اند تا الگوهای تعاملات و کارکرد خانوادگی تحت فشار اختلال روانپزشکی مثل اختلال وسواس را توصیف و درک کنند. این کتاب به وسیله این اطلاعات غنی شده است، تجارب شخصی کارن لندسمن و کتلین روپرتوس به عنوان متخصصان بالینی که با استفاده از اصول شناختی رفتاری اختلال وسواس بهبودی داشته است و خانواده‌اش که به میزان زیادی تحت تأثیر این بیماری قرار گرفته‌اند. کتاب حاضر نشان‌دهنده رویکردی عملی و مؤثری است که به اعضای خانواده که نگران مشکل وسواسی هستند نقشه راه و راهکاری می‌دهد تا اثرات روزانه‌ تباه‌کننده انطباق با اختلال وسواس را به طور مؤثری از بین ببرد. رویکرد موجود در این کتاب بر فهم صحیحی از اختلال وسواس و اتحاد بین اعضای خانواده در برابر ستمگر واقعی یعنی اختلال وسواس فکری عملی تأکید می‌کند. این کتاب باعث بهبودی تعامل، همدلی و همکاری بیش‌تر بین اعضای خانواده می‌شود. دوست داشتن و زندگی با فردی که اختلال وسواس دارد فرآیند همکارانه را ایجاد می‌کند که به موجب آن خانواده و فرد مبتلا به اختلال وسواس به تدریج پاسخ‌های انطباقی خودکار به نشانه‌ها را رها کرده و استقبال خطر کردن می‌روند. به وسیله تغییر متقابل فرهنگ انطباق خودکار و تداوم صلح، بهبودی ار اختلال وسواس امکان‌پذیر می‌شود.

این کتاب در نوع خود محصر به فرد است، چون در حالی که بسیاری از کتاب‌هایی که تا به حال نوشته شده‌اند دارای اصول اساسی و نظریه‌هایی در مورد کمک به اعضای خانواده برای انطباق با عضو بیمار روانی هستند، تعدادکمی از این راهبرد خاص و گام به گامی را برای انجام این انطباق پیشنهاد می‌دهند. خودارزیابی کامل واکنش‌های‌تان به عنوان عضوی از خانواده به فرد مبتلا به اختلال وسواس و نشانه‌های آن، مؤلفه بزرگی از این رویکرد است. فرمت کاربردی کتاب موجود، امکان بازتاب احساسات، نگرش‌ها و واکنش‌های غیر انطباقی را که منجر به تداوم وضعیت موجود اختلال وسواس می‌شود فرآهم می‌کند. این کتاب خواننده را به سوی پاسخ‌های مثبت‌تری هدایت می‌کند و ایمن پاسخ‌ها برخلاف هیجان پذیری مسلطی است که پاسخ‌های (رهایی فوری) متناقصی را که نشانه‌های اختلال وسواس را تشدید و تقویت می‌کند، تحریک می‌کند. تمرکز بیش از حد اعضای خانواده بر فرد مبتلا به اختلال وسواس و بهبودی از مشکل، حالتی از نادیده‌گرفتن بهزیستی روانی، فیزیکی و روحی‌تان را شکل می‌دهد که منجر به فرسودگی روانی، خستگی و افسردگی میشود.

با وجود این که این کتاب جایگزین درمان به وسیله متخصص سلامت روان شایسته و آموزش دیده برای درمان اختلال وسواس و خانواده‌شان نمی‌شود، می‌تواند به طور بی‌خطری به عنوان اولین گام برای تغییر مورد استفاده قرار گیرد. افرادی که در حال حاضر درمان شناختی رفتاری برای اختلال وسواس دریافت می‌کنند می‌توانند از ایده‌های موجود در این کتاب برای اثر بیشتر بر تغییرات در محیط‌های خانواده‌ای استفاده کنند که به طور بهینه‌ای در فرایند بهبودی در درمان مورد حمایت قرار نمی‌گیرند.

شاید ارزشمندترین جنبه این کتاب پیام امیدی است که بی تردید در طول صفحات این کتاب جریان دارد. اعضای خانواده می‌توانند تفاوت مهمی را در اثرگذاری بر دوره و پیامد درمان اختلال وسواس در عضو خانواده ایجاد کنند. این کتاب دانش و ابزارهایی را فرآهم می‌آورد که می‌توانند برای هر عضو خانواده جویای حمایت از فرآیند بهبودی برای اختلال وسواس عضو خانوداه‌شان ارزشمند باشد.  از طریق توجه دقیق و کامل به بسیاری از نکاتی که در درون این کتاب وجود دارد همراه با یاری حرفی‌ای شایسته، اعضای خانواده می‌توانند به طور موفقیت‌آمیزی خانواده‌شان را از چنگال اختلال وسواس رها کنند.

کتاب چطور فردی را که وسواس دارد دوست بداریم و با او زندگی کنیم

فصل 1: مفهوم وسواس فکری عملی

فصل 2: درمان وسواس فکری-عملی

فصل 3: کارکردهای درونی اختلال وسواس فکری عملی

فصل 4: از فرد حمایت کنید، نه از اختلال وسواس فکری عملی

فصل 5: نیاز به قرارداد خانوادگی

فصل 6: بستن قرارداد، راه‌حل مشکل خانوادگی

فصل 7: ایجاد قرارداد خانوادگی

فصل 8: والدین، خواهر و برادرها و دوستان: شریک‌های زندگی در بهبودی

فصل 9: شما، هسرتان وسواس فکری عملی: ارکان آموزش یک گروه

فصل 10: ایجاد انعطاف در خانواده

فصل 11: نگاه به آینده

سایر کتابهای مرتبط

11%
کد کتاب : 190433

انتشارات ابن سینا

200,000 تومان178,000 تومان
11%
کد کتاب : 189636

انتشارات ابن سینا

120,000 تومان106,800 تومان

محصولاتی که کاربران دیگر خریده اند

پرفروش های روانشناسی

2%
کد کتاب : 106056

انتشارات ارجمند

190,000 تومان186,200 تومان
2%
کد کتاب : 106060

انتشارات ارجمند

140,000 تومان137,200 تومان