آخرین بروزرسانی پنچشنبه 1403/01/30
  1. انتشارات جعفری نوین
  2. دندانپزشکی
  3. مرجع
  4. اصول و مبانی تفسیر CBCT
دارای 16% تخفیف

اصول و مبانی تفسیر CBCT

کد کتاب 107164
تعداد صفحه
156
چاپ
رنگی
زبان
فارسی
سال نشر
1395
شابک
9789642372768
قطع
رحلی هارد
نوبت چاپ
اول
نویسنده
دکتر آزاده باقری

خرید کتاب اصول و مبانی تفسیر CBCT با 16 درصد تخفیف

کتاب اصول و مبانی تفسیر CBCT

هدف از تألیف این کتاب کمک به پزشکان و دانشجویان است تا از آناتومی و بیماری‌های شایعی که در اسکنهای CBCT دیده می‌شوند، درک بهتری داشته باشند. این کتاب فضای خالی موجود در مقالات را با نماهای رادیوگرافی شایع در CBCT پر می‌کند. به علاوه در این کتاب تصویر منتخب پنج بیمار CBCT هم آورده شده شده و شما می‌توانید که در هر ناحیه مدنظر، کار کنید و از اطلاعاتی که در این کتاب کسب کرده‌اید، استفاده کنید.
در ابتدای کتاب، اطلاعات کلی درباره پارامترهای مختلف دستگاه و نقش آن‌ها در اسکن‌های خروجی بدون محدودیت در هر مقطع بحث شده است. همچنین توصیه‌هایی درباره مواردی که باید ارزیابی شوند (مثل شکستگی احتمالی ریشه و کمیت استخوان برای ایمپلنت). در فصل دوم درباره ملاحظات قانونی داشتن CBCT ارجاع بیمار جهت انجام CBCT و / یا تفسیر CBCT توضیح داده شده است. جای این اطلاعات در مقالات حال حاضر خالی است و مبحثی است که اکثر متخصصین توجه نمی‌کنند اما باید قبل از خرید با استفاده از یک دستگاه CBCT از آن مطلع باشند.
در هر فصل کتاب به نواحی آناتومیک با زیر مجموعه‌های آناتومی ترمال واریاسون‌های آناتومیک شایع و بیماری‌های شایع که در آن ناحیه مشاهده می‌شوند می‌پردازد. اولین قسمت بحث با سینوس‌های پارانازال، سلول‌های هوایی ماستوئید، حفره بینی و راه‌های هوایی است که با هم ارتباط بسیار نزدیکی دارند. در قسمت آناتومی نرمال، آناتومی دقیق آن ناحیه به منظور تفسیر بهتر اسکن توصیف شده است. در بخش بعد واریاسیون‌های آناتومیک شایع با تصاویر مختلف و نماهای آن‌ها در مقاطع اگزیال، کرونال و ساژیتال آورده شده است. در قسمت آخر، بیماری‌های شایعی مثل سینوزیت توضیح داده شده که باید در تفسیر مکتوب رادیولوژی آورده شود.

کتاب اصول و مبانی تفسیر CBCT

فصل ۱: مقدمه‌ای بر CBCT
فصل ۲: مسائل قانونی در باب CBCT
فصل ۳: سینوس‌های پارانازال و سلول‌های هوایی ماستوئید
فصل ۴: حفره سینوس - بینی و راه هوایی
فصل ۵: قاعده كرانيال جمجمه
فصل ۶: بافت نرم اربیت و مغز
فصل ۷: مهره‌های گردنی و بافت نرم گردن
فصل ۸: مفاصل تمپور و مندیبولار
فصل ۹: ایمپلنت

سایر کتابهای مرتبط

محصولاتی که کاربران دیگر خریده اند

15%
کد کتاب : 104650

انتشارات گلبان

450,000 تومان382,500 تومان

پرفروش های دندانپزشکی/مرجع

10%
کد کتاب : 101048

انتشارات رویان پژوه

358,000 تومان322,200 تومان