آخرین بروزرسانی چهارشنبه 1403/02/05
  1. انتشارات جعفری نوین
  2. روان
  3. روان درمانی / مشاوره
  4. هیجان در درمان از علم تا عمل
دارای 5% تخفیف

هیجان در درمان از علم تا عمل

کد کتاب 106617
تعداد صفحه
280
چاپ
تک رنگ
زبان
فارسی
سال نشر
1396
شابک
97860088744027
قطع
وزیری
مترجم
دکتر شهرام محمدخانی - محمد خالقی
نوبت چاپ
اول
نویسنده
استفان جی هافمن با مقدمه استیون سی هیز

خرید کتاب هیجان در درمان از علم تا عمل با 5 درصد تخفیف

کتاب هیجان در درمان از علم تا عمل

هیجان‌ها سازه‌هایی تک بعدی نیستند و از ابعاد مختلفی همچون احساسات بدنی و میل به عمل تشکیل شده و دارای کارکرد بین فردی هستند. از سویی هر یک از پروتکل‌های درمانی نوین به نوع خاصی با هیجان‌ها برخورد کرده و آن را مورد هدف قرار می‌دهند. در این کتاب استفان جی. هافمن با کوششی زیاد و بررسی طیف وسیعی از ادبیات پژوهشی حوزه‌های مختلفی از پژوهش‌های نوین بنیادی، از جمله زیست‌شناسی هیجان‌ها، روان‌شناسی اجتماعی، علوم مرتبط با حافظه و پژوهش‌های مرتبط با انگیزش را با قلمی صریح و توانا به حوزه کار بالینی با مراجعان وارد می‌کند‌. وی معتقد است که زندگی سراسر همراه با هیجان ما ایجاب می‌کند تا مهارت‌هایی را جهت مدیریت آنها به کار بگیریم که در غیر این صورت دچار بدتنظیمی هیجانی یا عاطفی می‌شویم. از این رو وی با پیوند بین پژوهش‌های نظری و تبدیل و انتقال مفاهیم حاصل از آن به تکنیک‌های عینی بالینی و اتخاذ رویکردی فراتشخیصی به درمانگران کمک می‌کند تا ضمن افزایش آگاهی مراجعان از زندگی هیجانی بتوانند به مناسب ترین نحو روش‌های تنظیم هیجان را به مراجع منتقل کنند.
در کتاب حاضر بخش‌هایی با عنوان "کاربست بالینی" ارائه شده که با مطالعه آن می‌توان نحوه به کارگیری مفاهیم نظری در اتاق مشاوره و درمان را آموخت و آن را به زندگی مراجعان وارد کرد. همچنین علاوه بر ارائه راهبردهایی به منظور تنظیم هیجانات ناخوشایند، عاطفه مثبت و به طور کلی شادکامی که از عوامل مهم سلامت روان محسوب می‌شوند نیز مورد توجه قرار گرفته و راهبردهایی جهت ارتقاء آنها و در نهایت افزایش کیفیت زندگی ارائه می‌شود.
مطالعه کتاب حاضر می‌تواند مورد استفاده تمام درمانگران و متخصصان حوزه سلامت روان با رویکردهای مختلف قرار گیرد که هدف آنها کمک به مراجعان برای بهبود مدیریت هیجانات است که تأثیر زیادی بر کیفیت زندگی و بهزیستی و رضایت از زندگی دارد.
این کتاب در بر گیرنده حوزه‌های مختلفی در رابطه با هیجان در درمان است، از جمله زیست‌شناسی و علوم اعصاب، روان‌شناسی اجتماعی و شخصیت، انگیزش و راهبردهای جدید مراقبه ذهن آگاهی. همچنین نویسنده در این کتاب توصیه ها و ابزارهایی معینی را برای هدف قرار دادن هیجان با در کار بالینی ارائه می‌کند.

کتاب هیجان در درمان از علم تا عمل

فصل 1: ماهیت هیجان‌ها
فصل 2: تفاوت‌های فردی
فصل 3: رابطه بین انگیزش و هیجان
فصل 4: خودتنظیمی
فصل 5: تنظیم هیجان
فصل 6: ارزیابی و ارزیابی مجدد
فصل 7: عاطفه مثبت و شادکامی
فصل 8: عصب-زیست‌شناسی هیجان‌ها
پیوست 1: ابزارهای خودگزارشی رایج
پیوست 2: آرام‌سازی پیش‌رونده عضلانی
پیوست 3: بیان نوشتازی

جستجوی مرتبط : هیجان - درمان |

سایر کتابهای مرتبط

پرفروش های روان/روان درمانی / مشاوره