آخرین بروزرسانی جمعه 1403/01/31
  1. انتشارات جعفری نوین
  2. روان
  3. روان درمانی / مشاوره
  4. یکپارچه سازی درمان شناختی-رفتاری و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (راهنمای کاربردی)
دارای 5% تخفیف

یکپارچه سازی درمان شناختی-رفتاری و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (راهنمای کاربردی)

کد کتاب 106612

با مقدمه: استیون هیز

تعداد صفحه
240
چاپ
تک رنگ
زبان
فارسی
سال نشر
1397
شابک
9786008874324
قطع
وزیری
مترجم
دکتر شهرام محمدخانی - حامد عبداله پور
نوبت چاپ
اول
نویسنده
جوزف سیاروچی - آن بِی‌لی

خرید کتاب یکپارچه سازی درمان شناختی-رفتاری و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (راهنمای کاربردی) با 5 درصد تخفیف

کتاب یکپارچه‌ سازی درمان شناختی-رفتاری و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (راهنمای کاربردی)

امروزه درمان شناختی-رفتاری (CBT) نیروی برجسته عرصه روان‌درمانی در بیشتر جهان است. در حقیقت، اصطلاح درمان CBT چنان گسترش یافته است که تعریف روشن آن سخت است. نظریه‌ها، اصول، مدل‌ها و تکنیک‌های گوناگونی در زیر چتر بزرگ CBT قرار می‌گیرند و این رویکردها برای طیف کاملی از تجارب انسانی، از ارزیابی و درمان اختلال‌های روانی شدید تا تأخیرهای رشدی عمیق، اقدامات پیشگیری اولیه برای ارتقا سلامت به کار برده می‌شوند. درمان شناختی رفتاری چند دهه است که زندگی افراد را بهبود می‌بخشد و ACT درمانی جدید و هیجان‌انگیز است. تاریخ روان‌شناسی نشان می‌دهد که وقتی یک درمان جدید معرفی می‌شود، افراد اغلب سریعا به سوی آن هجوم می‌آورند و برخی بینش‌های حاصل از درمانهای قبلی را فراموش می‌کنند. خوشبختانه، درمانگران CBT و ACT بیشتر از این‌که متفاوت باشند، به هم شباهت دارند. شاید بزرگترین شباهت ان‌ها در سطح ارزش‌ها باشد. هر دو متخصصین CBT و ACT  به دنبال کمک به افراد هستند تا کمتر رنج بکشند، خودشان مؤلف زندگی خود باشند، به زندگی‌شان نیرو بخشند و استعدادهای خود را به طور کامل بروزر دهند و دوستی و عشق را پسترش دهند.

کتاب حاضر، اولین کتابی است که سعی کرده پلی بین دو رویکرد CBT و ACT بسازد و درمانگران CBT را دعوت می‌کند تا به بررسی مدل ACT در سطحی متناسب با علاقه‌مندی خود بپردازند. نکته شگفت‌آور درباره رویکرد یکپارچه CBT-ACT، تمرکز آن بر کارکرد یک تکنیک به ‌جای ماهیت تکنیک است.رویکرد یکپارچه CBT- ACT با تکیه بر نظریه چارچوب ارتباطی و فلسفه بافت‌گرایی کارکردی یک هدف علمی و مهم را دنبال می‌کند که همان ترویج عمل ارزشمند و انعطاف‌پذیری روان‌شناختی است.

باتوجه به اینکه هر دو در مانگران CBT و ACT ارزش‌های یکسانی را دنبال می‌کنند که شامل کاهش رنج، توانمندسازی، سرزندگی و ارتباط است. یکپارچه‌سازی این دو رویکرد درمانی کاملا امکان‌پذیر است و مؤلفان این کتاب به خوبی این مهم را انجام داده‌اند. کتاب پر از تکنیک‌های درمانی و کاربرگ‌های ساخت یافته است که درمانگران می‌توانند با توجه به اصول نظری منسجم و فلسفه بنیادی درمان یکپارچه CBT- ACT از آن‌ها استفاده کنند.

تکنیک‌های ارائه شده در این کتاب از لحاظ شکل، بسیار متفاوت هستند و از منابع متنوع و گسترده‌ای استخراج شده‌اند. با این وجود، همه آن‌ها مبتنی بر یک نظریه (نظریه چارچوب ارتباطی) و فلسفه (بافت‌گرایی عملکردی) هستند. همه آن‌ها هدف مشابهی دارند: ارتقای رفتار انعطاف‌پذیر و هم‌خوان با ارزش.

کتاب یکپارچه‌ سازی درمان شناختی-رفتاری و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (راهنمای کاربردی)

بخش 1: غلبه بر موانع شناختی زندگی ارزشمند

فصل 1: به سوی یکپارچه‌سازی CBT و ACT

فصل 2: فرار از تله‌های زبان

فصل 3: تقویت تکنیک‌های درمان شناختی رفتاری سنتی

فصل 4: رها کردن خود برای کشف خود

بخش 2: پیش به‌سوی پذیرش و عمل

فصل 5: چگونه مفروضه‌های فلسفی زندگی ما را شکل می‌دهند

فصل 6: امکان پذیرش بنیادین

فصل 7: ارزش‌ها و تعهد

فصل 8: ارتقاء هوش هیجانی

پیوست الف: کتاب تمرین خودکاوی درمانگر

پیوست ب: بنیان‌های رفتاری CBT و ACT

سایر کتابهای مرتبط

محصولاتی که کاربران دیگر خریده اند

2%
160,000 تومان156,800 تومان
2%
کد کتاب : 121380

انتشارات ارجمند

95,000 تومان93,100 تومان

پرفروش های روان/روان درمانی / مشاوره