آخرین بروزرسانی پنچشنبه 1403/01/30
  1. انتشارات جعفری نوین
  2. دندانپزشکی
  3. مرجع
  4. دانش و تبحر در دندانپزشکی سیستمیک کلیه
دارای 10% تخفیف

دانش و تبحر در دندانپزشکی سیستمیک کلیه

کد کتاب 144495
تعداد صفحه
32
چاپ
رنگی
زبان
فارسی
سال نشر
1401
شابک
9786223201332
قطع
پالتویی
نوبت چاپ
اول
نویسنده
دکتر هاله ذکایی - دکتر خاطره خیراللهی

خرید کتاب دانش و تبحر در دندانپزشکی سیستمیک کلیه با 10 درصد تخفیف

کتاب دانش و تبحر دندانپزشکی سیستمیک کلیه

باتوجه به روند افزایشی بیماری‌های دیابت، فشارخون و عدم كنترل مناسب آن‌ها، این نگرانی جدی است كه در سال‌های آینده تعداد بیماران كلیوی دركشور از میانگین جهانی بیشتر شود. آمارهای جهانی نارسایی كلیه نشان میدهد كه از هر 10 نفر یک نفر مبتلا به بیماری كلیه است. البته این آمارها به معنی این نیست كه یک نفر از هر 10 نفر نیاز به دیالیز یا پیوند كلیه دارند، اما نشان می‌دهد كه وضعیت ابتلا به این بیماری نامناسب است و باید اقدامات پیشگیرانه با جدیت انجام شود. شایان ذکر است که از نظر پیوند كلیه ایران در جایگاه بسیارمطلوب‌تری درمقایسه با خیلی از كشورها قرار دارد. نارسایی كلیوی به عنوان یكی از مهمترین عوارض بیماری‌های دیابت و فشارخون بوده و متاسفانه هر دو آمار رو به افزایشی دارند چنان که در مورد فشار خون آمارها تقریبا برای سنین بالای ۴۵ سالگی یک نفر از هر سه نفر را نشان می‌دهد كه آمار بالایی است. همچنین در مورد آمار دیابت در ایران باید گفت ۱۱درصد جمعیت بالای ۲۵ سال در کشور به دیابت مبتلا هستند که در این میان سهم پایتخت نشینان، ۱۲/۸ درصد جمعیت بالای ۲۵ سال است.

دانش و تبحر | دندانپزشکی | سیستمیک کلیه |

کتاب دانش و تبحر در دندانپزشکی سیستمیک کلیه

نظر به پیشــرفت‌های ثانیه‌ای در علــوم و فنون مختلف که طب نیز جزیی مهم از آن اســت، فرصت بیشــتری برای بقای بیماران سیســتمیک به وجود آمده اســت. بنابراین برای یک دندانپزشک امکان بیشتری برای مواجهه با بیمار سیستمیک در محیط درمان وجود دارد.

در طول دوره تحصیل دندانپزشــکی عمومــی فرصت کمی برای تمرین و به کار بســتن به شکل عملی دروس تئوری سنگین و فرار سیستمیک وجود دارد که این خود در فرد دندانپزشک ایجاد عدم اعتماد بنفس و تسلط برای درمان بیمار با مشکل سیستمیک کرده و فرد را از انجام کار در این موارد باز می‌دارد.

در کتبــی کــه از این مجموعه می‌خوانید ســعی شــده مباحث سیستمیک به طور خلاصه آورده شود و شامل مباحث قلب، کلیه، گوارش، بارداری، بیماری‌های خونی و خونریزی دهنده می‌باشــد. در سراسر متن نکاتی جهت فهم بهتر، یادآوری آموخته‌های گذشته و تکمیــل مطلب از کتب علوم پایه (اعــم از آناتومی و فیزیولوژی و پاتولوژی) آورده شــده اســت که مرور آنها در کنار مطالب خالصه (برگرفته از متون دندانپزشکی) خالی از لطف نبوده و به غنای مطلب می‌افزاید.

نکات پرداخته شده در این کتب بیشتر بالینی بوده و نکات نظری تا جایی که به دانش کلی لطمه نزند، حذف گردیده است تا کلیات در ذهن خواننده راحت‌تر نقش بندد و گره‌گشای فرد در بالین باشد.

کتاب دانش و تبحر در دندانپزشکی سیستمیک کلیه

کلیه
بیماری کلیوی مزمن (CKD)
بیماری مزمن کلیوی (CKD)
پاتوفیزیولوژی و عوارض (CKD)
تست‌های لابراتواری
دیالیز
همودیالیز
تدابیر دندانپزشکی برای بیماران نارسایی کلیوی
تدابیر دندانپزشکی در بیماران دیالیزی
تدابیر دارویی
داروهای نفروتوکسیک
تدابیر دندانپزشکی لازم برای بیماران پیوند کلیه
سنگ کلیه

سایر کتابهای مرتبط

محصولاتی که کاربران دیگر خریده اند

15%
کد کتاب : 144206

انتشارات Springer

621,400 تومان528,190 تومان
16%
کد کتاب : 120703

انتشارات شایان نمودار

2,680,000 تومان2,251,200 تومان

پرفروش های دندانپزشکی/مرجع

10%
کد کتاب : 101048

انتشارات رویان پژوه

358,000 تومان322,200 تومان