آخرین بروزرسانی پنچشنبه 1403/02/06
  1. انتشارات جعفری نوین
  2. پرستاری و مامایی
  3. پرستاری
  4. OSCE راهنمای بالینی آزمون آسکی پرستاری
دارای 15% تخفیف

OSCE راهنمای بالینی آزمون آسکی پرستاری

کد کتاب 144085

کتاب OSCE راهنمای بالینی آزمون آسکی پرستاری

صلاحیت بالینی دانشجویان پرستاری

تعداد صفحه
160
چاپ
تک رنگ
زبان
فارسی
سال نشر
1402
شابک
9786222730369
قطع
وزیری
نوبت چاپ
دوم
نویسنده
زهرا زیویاری - سید حسن حسینی - راضیه شیرزادگان - زینب رئیسی‌فر

خرید کتاب OSCE راهنمای بالینی آزمون آسکی پرستاری با 15 درصد تخفیف

کتاب OSCE راهنمای بالینی آزمون آسکی پرستاری پ

صلاحیت بالینی جهت انجام اقدامات حوزه پرستاری از اهمیت بسزایی برخورداربوده و توجه به پرورش و ارتقا صلاحیت بالینی دانشجویان پرستاری بسیار حائز اهمیت می‌باشد. آزمون بالینی ساختاریافته عینی (Objective Strucyured Clinical Examination) که به طور خلاصه (OSCE) نامیده می‌شود چندین ایستگاه را شامل شده که در هر ایستگاه از داوطلب خواسته می‌شود یک وظیفه یا عمل معین مثل گرفتن شرح‌هال یا یک معاینه فیزیکی را برای یک ارگان خاص انجام دهد. در هر ایستگاه از یک طرح نمره‌گذای استاندارد استفاده می‌شود. این روش برای سنجش صلاحیت‌های کلینیکی و حل مسئله مؤثر است. هم‌چنین جهت ارزیابی مهارت‌های روانی-حرکتی روش مناسبی است.

از این رو ارزیابی مؤثر دانشجویان مستلزم بازخورد به دانشجویان به منطور تأکید بر نقاط قوت و ضعف و اصلاح ان‌ها و کمک به آنان برای توسعه مهارت‌های خودارزیابی است. چرا که دانشجویان پرستاری به عنوان پرستاران آینده بایستی از میزان مهارت، توانایی، استقلال و خود کارآمدی در موقعیت‌های بحرانی آگاه باشند، تا با اصلاح این محدودیت‌ها، آمادگی لازم برای ورود به بالین را کسب نمایند. از این نظر نیاز است که میزان آمادگی و مهارت دانشجویان در در موقعیت‌های بحرانی به روش مناسبی ارزیابی شود. با انجام ارزشیابی مناسب، می‌توان نقاط قوت و ضعف آن‌هارا شناسایی کرده و با تقویت جنبه‌های مثبت و رفع‌ نارایی‌ها، در ایجاد تحول و اصلاح دوره اموزشی گام برداشت.

در کتاب حاضر سعی بر این بوده مطالب به نحوی مطرح شود، تا فراگیر قادر باشد دانش و مهارت و آمادگی لازم جهت شرکت در آزمون را کسب نمایند. این مطالب به گونه‌ای جمع‌آوری و ارائه شده که فراگیران ضمن یادگیری اصول و مبانی مهارت‌های ارتباطی، تصمیم‌گیری بالینی مبتنی بر اخذ شرح‌حال و معاینه فیزیکی و انجام مهارت‌های عملی، تشخیصی و درمانی تأکید شده، در حیطه‌های مختلفی همچون بیماری‌های داخلی، کودکان، زنان، روانپزشکی و پزشکی اجتماعی، آمادگی لازم پیش از ورود به عرصه بالینی به عنوان یک پرستار را نیز کسب نمایند.

کتاب OSCE راهنمای بالینی آزمون آسکی پرستاری

فصل 1: مهرت‌های بالینی

فصل 2: احیاء قلبی-ریوی

فصل 3: گزارش‌نویسی در پرستاری

فصل 4: روان پرستاری

فصل 5: کودک بیمار

فصل 6: بهداشت جامعه

فصل 7: بررسی وضعیت سلامت

فصل 8: تشخیص‌های پرستاری

سایر کتابهای مرتبط

پرفروش های پرستاری و مامایی/پرستاری

15%
کد کتاب : 105167

انتشارات Lippincott Williams

2,470,000 تومان2,099,500 تومان
20%
کد کتاب : 100342

انتشارات بشری

690,000 تومان552,000 تومان