آخرین بروزرسانی شنبه 1403/02/01
  1. انتشارات جعفری نوین
  2. علوم پایه
  3. بیوشیمی
  4. کلیات و شرح متابولیسم
دارای 5% تخفیف

کلیات و شرح متابولیسم

کد کتاب 103428
تعداد صفحه
212
چاپ
تک رنگ
زبان
فارسی
سال نشر
1391
شابک
9789649702827
قطع
رحلی
نوبت چاپ
اول
نویسنده
دکتر مهران میراولیایی و همکاران

خرید کتاب کلیات و شرح متابولیسم با 5 درصد تخفیف

کتاب کلیات و شرح متابولیسم

بیوشیمی، علم واکنش‌های شیمیایی در موجودات زنده است. برای دانشجویان، بیوشیمی احتیاج به زبان خاص خود دارد که عبارت است از فرمول‌های شیمیایی یعنی همان تصاویر ترسیمی از مولکول‌ها. ساختار مولکول هم (heme) را تصور و سعی کنید جزییات آن را به تفصیل شرح دهید: انجام اینکار بدون کمک گرفتن از فرمول شیمیایی آن، یک کار خسته کننده خواهد بود.
هدف اصلی این کتاب آن است که نشان دهد درک بیوشیمی و دیدن تصاویر مولکول‌های بزرگ بیوشیمیایی، در یادگیری طب بالینی بسیار مفید است. بنابراین، این کتاب با حذف بسیاری از جزییات تلاش می‌کند تا خواننده، تصویر کلی از موضوع دریافت کرده و برای درک جزییات بیشتر به کتاب‌های درسی عمیق‌تر مراجعه نماید. یکی دیگر از موضوعات متن حاضر این است که بدن و متابولیسم آن، یک سیستم باز را تشکیل می‌دهد و به طور مداوم از طریق تبادل گاز (اکسیژن و دی اکسید کربن) مواد مغذی و آب با محیط زیست اطراف خود در ارتباط نزدیک است. در حقیقت بسیاری از اختلالات، ریشه در این ارتباط دارند؛ کمبودهای تغذیه‌ای، کم آبی و پرآبی بدن و اختلالات اسید-باز، تنها نمونه‌هایی از این اختلالات هستند.
بخش اول این کتاب به مفاهیم اصلی و فعل و انفعالات شیمیایی در مقیاس‌های بزرگ می‌پردازد و آن‌ها را مورد بحث قرار می‌دهد. این قسمت، موجود زنده را به عنوان یک سیستم باز به نمایش می‌گذارد که دائماً از طريق جذب غذا، تنظیم تعادل آب و تبادل گاز با محیط ارتباط بر قرار می‌کند. این بخش نشان می‌دهد که چگونه یک سیستم برای زنده ماندن نیازمند تولید انرژی است.

کتاب کلیات و شرح متابولیسم

بخش 1: نگاه کلی
بخش 2: ارجاع حقایق برجسته
بخش 3: توضیحات کامل‌تر

جستجوی مرتبط : متابولیسم - کلیات و شرح |

سایر کتابهای مرتبط

محصولاتی که کاربران دیگر خریده اند

پرفروش های علوم پایه/بیوشیمی

15%
کد کتاب : 100192

انتشارات کتاب میر

220,000 تومان187,000 تومان