آخرین بروزرسانی چهارشنبه 1403/02/05
  1. انتشارات جعفری نوین
  2. علوم پایه
  3. بهداشت/ سم شناسی/ اپیدمیولوژی/ آمار
  4. مدیریت برنامه ها و پروژه های سلامت
دارای 11% تخفیف

مدیریت برنامه ها و پروژه های سلامت

کد کتاب 121831
تعداد صفحه
260
چاپ
تک رنگ
زبان
فارسی
سال نشر
1396
شابک
9786004880749
قطع
وزیری
مترجم
دکتر محمدامین بهرامی - دکتر محمدرضا امیر اسماعیلی - دکتر محمد رنجبر
نوبت چاپ
دوم
نویسنده
بیفرت. بی. لانگست

خرید کتاب مدیریت برنامه ها و پروژه های سلامت با 11 درصد تخفیف

کتاب مدیریت برنامه‌ها و پروژه های سلامت

مدیریت در تمام سازمان‌ها نقش ویژه‌ای در تحقق اهداف آن‌ها دارد. سازمان‌های سلامت نیز به عنوان یکی از مهمترین انواع سازمان‌های خدماتی از این امر مستثنی نبوده و تنها در صورت برخورداری از مدیریت کارآمد و اثر بخش قادر خواهند بود که با بهره برداری صحیح از منابع موجود، حداکثر اثرگذاری را در ارتقاء وضعیت سلامت و کیفیت زندگی افراد و در نهایت توسعه پایدار جوامع داشته باشند.
با این همه در کشور ما منابع معدودی در زمینه مدیریت در بخش سلامت وجود دارد و اساتید و دانشجویان گروه علوم پزشکی و به ویژه دانشجویان مدیریت بهداشت و درمان همواره با کمبود منابع مرتبط با مدیریت سازمان‌های سلامت که بتوانند مفاهیم و مبانی مدیریت را با ارائه مثال‌های عینی در این بخش ارائه دهند مواجه هستند. عموماً منابعی که برای تدریس اصول و مبانی مدیریت به کار می‌روند در بخش‌های صنعتی و بازرگانی نگارش یافته‌اند. هر چند کتب مذکور از جهت بیان اصول و مفاهیم موفق بوده‌اند اما در مواردی نامانوس بودن برخی مفاهیم با مصادیق بخش سلامت درک آن را برای خوانندگان این بخش دشوار می‌نماید.
كتاب حاضر کوشیده است اصول و مبانی مدیریت را با رویکرد مدیریت برنامه‌ها و پروژه‌ها و با ارائه مثال‌هایی روشن از کاربرد آنها در بخش سلامت ارائه نماید علاوه بر این برخی رویکردهای نوین مدیریت نظیر شش سیگما سیستم تولید تویوتا بازاریابی تجاری و اجتماعی نیز در این کتاب تشریح شده است.
در عین حال ویژگی منحصر به فرد این کتاب تاکید بر مدیریت در سطح برنامه یا پروژه می‌باشد این امر از آن جهت حائز اهمیت است که در سال‌های
اخیر در بخش سلامت نیز بسیاری از فعالیت‌ها در قالب برنامه یا پروژه انجام می‌گیرند.
با توجه به موارد پیش گفته مطالعه این کتاب به اساتید و دانشجویان رشته های مختلف علوم پزشکی مدیران و دست اندرکاران نظام سلامت و سایر علاقه مندان به مدیریت در این حوزه توصیه می.شود. البته لازم به ذکر است که آشنایی قبلی با مفاهیم بنیادی مدیریت در درک عمیق تر مفاهیم مطرح شده در این کتاب تاثیر به سزایی خواهد داشت.
کتاب حاضر درباره مدیریت برنامه ها و پروژه ها تألیف شده است. در این کتاب اطلاعات گسترده ای از تعداد زیادی از تحقیقات و متون مدیریت با هدف کمک به خواننده برای توسعه دیدگاهی مبتنی بر مدارک درباره مدیریت برنامه ها و پروژه‌های سلامت ارائه میشود پس از مطالعه دقیق کتاب خواننده دیدگاهی یکپارچه از بهترین مطالعات مدیریتی موجود که در مدیریت برنامه ها و پروژه‌های سلامت مفیدند کسب خواهد کرد.

کتاب مدیریت برنامه‌ها و پروژه‌های سلامت

فصل 1: کار مدیریت

فصل 2: تدوین استراتژی برای آینده

فصل 3: طراحی برای اثر بخش

فصل 4: رهبری برای تحقق نتایج مطلوب

فصل 5: اتخاذ تصمیمات مدیریتی مطلوب

فصل 6: برقراری ارتباط برای فهمیدن

فصل 7: مدیریت کیفیت جامع

فصل 8: بازاریابی تجاری و اجتماعی

سایر کتابهای مرتبط

محصولاتی که کاربران دیگر خریده اند

پرفروش های علوم پایه/بهداشت/ سم شناسی/ اپیدمیولوژی/ آمار