آخرین بروزرسانی سه شنبه 1403/01/28

خوشبختانه این روزها با توجه به پیشرفت تکنولوژی تفاوتی ندارد که در زمینه ای خاص در حال تحصیل بوده و یا صرفا به آن علاقه باشید، زیرا در حال می توانید به بهترین منابع روز دسترسی داشته و از آن ها استفاده کنید.

 

در زمینه پزشکی نیز کتاب ها و منابع گوناگونی وجود دارند که اگر به خواندن شان علاقه داشته باشید، اطلاعات مفید و ارزشمندی به شما خواهند داد.

 

به همین منظور ما در این مقاله سعی کرده ایم تا بهترین کتاب های پزشکی برای نوجوانان را معرفی کرده تا در صورت نیاز بتوانید از آن ها استفاده کنید.

 

آشنایی با رشته و دروس پزشکی

 

پیش از آن که بخواهیم بهترین کتاب ها در این زمینه را به شما معرفی کنیم، شاید بهتر باشد که تا حدی با این رشته و دروس مربوط به آن آشنا شوید.

همانطور که خودتان هم می دانید، رشته پزشکی از دسته رشته هایی است که گرایش های متعددی مانند قلب و عروق، مغز و اعصاب، دندان پزشکی و.. دارد.

کتاب های پزشکی ترم اول دانشجویان این رشته، به بررسی علوم پایه پزشکی می پردازد.

در واقع آن ها در سال اول تحصیل شان باید با مفاهیم عمومی این رشته آشنا شوند تا در ادامه بتوانند با آگاهی کامل گرایش شان را انتخاب کنند.

از مهم ترین درس هایی که دانشجویان پزشکی باید بگذرانند می توانیم به انگل شناسی، آناتومی بدن، جنین شناسی و همچنین درس های مربوط به بیماری های عفونی، اعصاب روان و.. اشاره کنیم.

به طور کلی باید بگوییم که رشته پزشکی آنقدر گسترده است که حتی اگر در آن مشغول به تحصیل نباشید نیز با مطالعه منابع مختلف آن، نکات ارزشمند و مفیدی را فراخواهید گرفت که ارزشش را خواهد داشت.

 

آشنایی با بهترین کتاب های پزشکی برای نوجوانان

 

کتاب ها و منابع موجود در زمینه پزشکی عموما به جوانب مختلف این حرفه مربوط به تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری ها می پردازد و غالبا در آن ها موضوعاتی مانند ژنتیک، جراحی های مختلف، علوم زیست-درمانی و.. بررسی می شود.

چنانچه شما هم به دنبال دسترسی به بهترین کتاب های پزشکی برای نوجوانان هستید، می توانید از لیست زیر کمک بگیرید:

 

. کتاب جنین شناسی پزشکی دکتر سلیمانی راد

داشتن اطلاعات کافی در زمینه جنین شناسی برای دانشجویانی که در رشته های مرتبط با کودکان فعالیت کرده و همچنین متخصصین اطفال و مامایی، یکی از ضروری ترین مباحث به شمار می رود که در منابع مختلفی به آن پرداخته شده است.

یکی از بهترین کتاب ها در این زمینه، کتاب جنین شناسی پزشکی از دکتر سلیمانی راد می باشد که در کنار مطالب علمی جدید و به روز، وجود تصاویر با کیفیت و رنگی باعث شده است که فهمیدن و درک مطلب برای افراد آسان تر شود.

این کتاب از ۱۹ فصل تشکیل شده که نویسنده آن از موضوعات ارزشمندی مانند تکامل ارگان‌های مختلف بدن جنین در این دوره صحبت کرده است.

استفاده از این کتاب نه تنها برای افراد عادی، بلکه برای جراحان فک و صورت نیز بسیار مفید می باشد. زیرا با استفاده از اطلاعات آن ترمیم و درک ناهنجاری های مادرزادی کاری آسان تر خواهد بود.

 

. کتاب آناتومی گری

چنانچه شما هم به دنبال دانلود کتاب پزشکی برای نوجوانان هستید و به دنبال منبعی با اطلاعات پایه و اساسی می گردید، کتاب آناتومی گری یکی از مهم ترین درس ها در زمینه علوم پایه پزشکی به شمار می رود که مطالعه آن چالش برانگیز و جذاب خواهد بود.

دانشجویان پزشکی معمولا آناتومی گری را به عنوان درسی پر فراز و نشیب یاد می کنند.

همانطور که می دانید، معمولا بهترین راه برای یاد گرفتن آناتومی بدن، تشریح جسد می باشد.

اما در این زمینه روش‌های دیگری نیز وجود دارد که با استفاده از آن افراد عادی نیز می توانند آناتومی را بهتر درک کنند.

کتاب آناتومی گری در همین زمینه یکی از بهترین منابع به شمار می رود که نه تنها برای دانشجویانی که محدودیت های تئوری و عملی برای درس آناتومی دارند بسیار کاربردی می باشد، بلکه برای نوجوانان علاقمند در این زمینه نیز حاوی اطلاعات مفیدی خواهد بود.

ترجمه این کتاب ارزشمند در سه جلد منتشر شده که عناوین آن به شرح زیر می باشد:

. جلد اول: تنه

. جلد دوم: بدن

. جلد سوم: سر و گردن

 

. کتاب بیولوژی کمپبل

کتاب بیولوژی کمپبل علت داشتن بیانی گیرا و ساده و همچنین تصاویر خلاقانه، یکی از بهترین کتاب های پزشکی برای نوجوانان به شمار می رود که یادگیری علم زیست شناسی را آسان تر خواهد کرد.

بنابراین به راحتی می توان گفت که این منبع برای دانشجویان رشته زیست شناسی نیز بسیار ارزشمند خواهد بود.

همچنین جالب است بدانید که این کتاب منبع اصلی برای متقاضیان شرکت در المپیاد زیست شناسی به شمار می رود، اما تمامی گروه‌های مرتبط با زیست شناسی و علوم پایه نیز می توانند از این کتاب به عنوان یکی از اساسی ترین منابعی که درباره اصول زیست شناسی صحبت می کند، استفاده کنند.

ویرایش سیزدهم این کتاب به تازگی توسط گروهی از مولفین به چاپ رسیده و از جدیدترین کتاب های تخصصی در زمینه زیست شناسی به شمار می رود.

 

. کتاب آناتومی و مورفولوژی دندان

چنانچه از دانشجویان و متخصصان دندانپزشکی هستید و یا صرفا به این حرفه علاقه دارید، کتاب آناتومی و مورفولوژی دندان از دسته منابعی است که با زبانی روان و ساده کاربردی ترین مسائل مطرح در این زمینه را به شما یاد می دهد.

این کتاب از دو بخش تئوری و عملی تشکیل شده و همچنین وجود تصاویر مناسب در آن باعث شده است تا درک مفاهیم برای خواننده راحت تر باشد.

 

. کتاب بیماری های زنان برک و نواک

کتاب نواک ۲۰۲۰، یکی از اصلی ترین منابع برای رزیدنت ها، دانشجویان و همچنین متخصصان زنان در بیشتر کشورهای دنیا به شمار می‌رود و از همین رو تعجبی ندارد که یکی از بهترین کتاب های پزشکی برای نوجوانان علاقه مند در این زمینه باشد.

ویراست شانزدهم این کتاب تحت تغییرات و بازنگری هایی کلی قرار گرفته و همچنین چهار فصل جدید با عنوان اوروژنیکولوژی، برولاپس اعضای لگن، مشکلات آنورکتال و همچنین طب مکمل نیز به آن افزوده شده است.

دکتر برک از دسته نوآوران حوزه سرطان شناسی زنان به شمار می‌رود که با توجه به شهرت بالایش می توانیم این کتاب را به عنوان دایره المعارف حوزه زنان معرفی کنیم.

 

. کتاب ایمونولوژی سلولی و مولکولی ابوالعباس

پروفسور ابوالعباس، استادی برجسته در دانشگاه سانفرانسیسکو می باشد که کتاب ایمونولوژی سلولی و مولکولی را به همراه دو همکار دیگرش، به نام های "شیو پیلای" و "آندرو لیچمن" تالیف کرده است.

این کتاب از منابع بسیار مهم در زمینه ایمونولوژی بوده و در بیشتر دانشگاه های معتبر دنیا تدریس می شود.

 

. DRS داخلی جراحی

مجموعه مرور جامع (DRS) پرستاری، شامل چند جلد می باشد که کتاب DRS داخلی هم یکی از آنهاست.

این کتاب هم مانند بقیه جلد های حاضر در این مجموعه، منابع مهم و اصلی کارشناسی ارشد را به صورت جامع و فصل بندی شده خلاصه کرده است.

بنابراین اگر دوست دارید که نکات کلیدی و مهم این زمینه را بشناسید، می توانید از این منبع کمک بگیرید.

همچنین در انتهای هر مبحث آزمون های RN و همچنین تست های برگزیده کنکور قرار گرفته تا داوطلبان کارشناسی ارشد بتوانند جهت خود آزمایی از این کتاب استفاده کنند.

 

. کتاب اصول طب داخلی هاریسون ۲۰۱۸ (بیماری های کبد و پانکراس)

این روزها با توجه به افزایش بیماری ها در زمینه کبد و همچنین وجود تغییراتی در درمان بیماری های کبدی و صفراوی باعث شده است تا داشتن اطلاعات در این مورد چه برای پزشکان فعال و چه برای افراد علاقمند، اهمیت بالایی داشته باشد.

بنابراین کتاب اصول طب داخلی هاریسون یکی از بهترین کتاب های پزشکی برای نوجوانان به شمار می رود که می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از آن کمک بگیرند.

خوشبختانه بیان روان و ساده و همچنین قابل درک بودن مطالب گفته شده در کتاب باعث شده است تا اطلاعات آن نه تنها برای دانشجویان پزشکی، بلکه برای افراد عادی نیز با ارزش باشد.

در این کتاب شما می توانید به مطالبی مانند اختلالات دستگاه گوارشی، بیماری‌های کبد و مجاری صفراوی، بیماری پانکراس، تظاهرات اصلی بیماری ها و.. دسترسی داشته باشید.

ویراست جدید این کتاب همراه با اطلس بیوپسی کبد منتشر شده است که آن را در انتهای کتاب خواهید یافت.

 

. کتاب مدیکال ترمینولوژی کوهن ۲۰۲۰

چنانچه علاقه دارید که اصطلاحات پزشکی را بشناسید و به زبانی ساده آن ها را فرا بگیرید، کتاب "مدیکال ترمینولوژی کوهن" گزینه ای بسیار فوق العاده خواهد بود.

در این کتاب انواع و اقسام اصطلاحات پزشکی توضیح داده شده و به عنوان راهنمایی مصور به شمار می رود که با کمک آن می توانید دانش پایه ای تان را تقویت کنید.

این کتاب برای کسانی که بدون داشتن تحصیلات پزشکی به این رشته وارد شده اند نیز بسیار مناسب خواهد بود.

 

. کتاب جیبی پزشکی داخلی ماساچوست  (Pocket Medicine)

اگر شما هم به دنبال خرید یا دانلود کتاب پزشکی برای نوجوانان هستید، کتاب جیبی پزشکی داخلی ماساچوست می تواند به شما کمک کند تا به سرعت به اطلاعات کلیدی بالینی و همچنین راه حل های مربوط به آن ها در زمینه پزشکی داخلی دسترسی پیدا کنید.

نسخه ششم این کتاب پاسخ سریع به سوالات تشخیصی که امکان دارد در آزمون ها یا دوره های مختلف با آن ها مواجه شوید را برای تان توضیح داده است.

 

 

ما در این مطلب سعی کردیم تا بهترین کتاب های موجود در حوزه پزشکی که نه تنها برای افراد حرفه ای و متخصص، بلکه برای نوجوانان علاقه مند در این زمینه مفید خواهد بود را به شما معرفی کنیم.

بدون شک حوزه پزشکی منابع بسیار گسترده ای دارد که مطالعه همه آن ها در ابتدای راه شما را گیج خواهد کرد.

بنابراین در صورت نیاز استفاده از لیست بالا برای تقویت دانش پایه ای تان بسیار مناسب خواهد بود.

در آخر امیدواریم که از نکات گفته شده در این مطلب نهایت استفاده را برده باشید.