آخرین بروزرسانی سه شنبه 1403/01/28

کتاب های تخصصی پزشکی

تمام رشته های درسی دارای کتاب های تخصصی مربوط به حیطه کاری خود میباشند، رشته پزشکی از جمله رشته های بسیار با اهمیت در جهان محسوب می شود که تالیف کتاب های رشته پیراپزشکی، کار بسیار حساس و مهمی برای مولفان محسوب می شود. کتاب های بسیار زیادی در زمینه های تخصصی پزشکی تاکنون تالیف شده اند، ما در این مقاله 10 کتاب از کتاب های تخصصی پزشکی که اساس و پایه علم پزشکی را تشکیل می دهند و در تمام دانشگاه های پزشکی جهان معتبر هستند همچنین، توسط اساتید تدریس می شوند را به شما معرفی می کنیم.

 

آشنایی با کتاب های تخصصی پزشکی:

1_کتاب اطلس آناتومی نتر

       خرید کتاب اطلس آناتومی

کتاب اطلس آناتومی

آناتومی یکی از علوم پایه در رشته پزشکی است و کتاب آناتومی دکتر نتر از کتاب های تخصصی پزشکی به شمار می آید. دکتر نتر در این کتاب ارتباط دقیق بین آناتومی بدن انسان و تشخیص بالینی آن را به وضوح به تصویر کشیده است و کتاب او مورد تایید اکثر اساتید رشته پزشکی واقع شده و برای آنها قابل اطمینان می باشد. تصاویر این کتاب روابط منسجم بین اندام های بدن انسان را به صورت واضح و قابل درک نشان داده است تا خواننده بتواند درک دقیقی از مسائل آناتومی داشته باشد.  

 

2_کتاب فیزیولوژی گایتون

 

خرید کتاب فیزیولوژی گایتون 

 

یک کتاب پزشکی بسیار پرفروش و پر متقاضی کتاب فیزیولوژی گایتون و هال است که به جهت اهمیت علم فیزیولوژی در رشته پزشکی اکثر دانشجویان پزشکی ترجیح می دهند که یک نسخه از این کتاب را برای خود تهیه کنند. فیزیولوژی یک پل ارتباطی بین علوم پایه دانشجویان پزشکی با فعالیت بالینی آنها محسوب می شود و از این جهت بسیار اهمیت دارد. همچنین کتاب فیزیولوژی گایتون را اکثر اساتید پزشکی به عنوان منبع اصلی این درس معرفی می کنند. کتاب فیزیولوژی گایتون ویراست های متفاوتی از آن به چاپ رسیده که آخرین ویراست آن مربوط به سال 2020 می باشد.

 

3_کتاب آسیب شناسی پایه رابینز

خرید  کتاب آسیب شناسی رابینز

کتاب آسیب شناسی

 

 از کتاب های تخصصی پزشکی که در پزشکی پایه بسیار کاربردی و ضروری می باشد، کتاب آسیب شناسی پایه رابینز است که در دو جلد اختصاصی و عمومی به چاپ رسیده است. این کتاب اصول آسیب شناسی را به صورت اساسی و با بیانی ساده توضیح داده است. تمام آسیب های احتمالی دستگاه های مختلف بدن از جمله: قلب ، دستگاه عصبی مرکزی، کلیه ها، کبد، دستگاه تناسلی و غیره در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته اند. ولی در کتاب آسیب شناسی عمومی رابینز مباحث از سلول و آسیب های آن آغاز می شود.

 

4_کتاب بافت شناسی پایه جان کوئیرا

خرید کتاب بافت شناسی

کتاب بافت شناسی

از علوم پایه پزشکی علم بافت شناسی و از کتاب های تخصصی پزشکی کتاب بافت شناسی جان کوئیرا را می توان نام برد. بافت شناسی اطلاعاتی در مورد بافت های بدن، ترتیب قرار گیری این بافت ها، عوامل تاثیر گذار بر روی آنها و غیره را شامل می شود. کتاب بافت شناسی جان کوئیرا، زیست شناسی بافت را به طور کامل تشریح کرده است و آرایش سلول های کاربردی در ساختمان بافت را به تصویر کشیده است تا ساختار بافت ها به طور محسوسی قابل درک باشد. کتاب بافت شناسی جان کوئیرا بافت های داخل و خارج سلولی را به طور کامل شرح داده است و یکی از کتاب های پر طرفدار در میان دانشجویان پزشکی محسوب می شود.

 

5_کتاب بیوشیمی مصور هارپر

خرید کتاب بیوشیمی مصور هارپر

کتاب بیوشیمی

مبحث بیوشیمی از جمله موضوعات پایه در رشته پزشکی و زیر گروه های آن است. که در این رابطه کتاب بیوشیمی مصور هارپر یک کتاب جامع و کامل در معرفی و شناساندن علم بیوشیمی می باشد. در این کتاب تصاویر متابولیسمی و مسیرهای آن به طور دقیق و با کیفیت درج شده است تا دانشجو با استفاده از آن به راحتی بتواند موضوعات را تحلیل کند. هر فصل این کتاب مباحث جداگانه را با یک مثال پزشکی ساده بیان کرده است تا بتواند انگیزه دانشجو را افزایش دهد.

 

6_کتاب جنین شناسی لانگمن

خرید کتاب جنین شناسی

کتاب جنین شناسی

از جمله کتابهای معتبر در حوزه جنین شناسی پزشکی، کتاب جنین شناسی پزشکی لانگمن است، این کتاب در اکثر دانشگاه های پزشکی تراز اول جهان تدریس می شود. کتاب جنین شناسی لانگمن که از کتاب های تخصصی پزشکی و همچنین رشته مامایی به حساب می آید، تمام مطالب ضروری مبحث جنین شناسی را به طور ساده و کاربردی توضیح داده است. فصول این کتاب از آغاز شکل گیری جنین تا مراحل پایانی رشد آن را همراه با تصاویر، با زبانی ساده و گویا بیان کرده است.

 

7_کتاب اپیدمیولوژی نورمن

از دیگر کتاب های تخصصی رشته پزشکی، کتاب اپیدمیولوژی نورمن است. این کتاب یک بازنگری استثنایی و بسیار دقیق از مفاهیم مهم آمار در پزشکی و اثرات آن بر سیاست های بهداشتی را به وضوح مورد تفسیر قرار داده است. با مطالعه این کتاب دانشجویان می توانند به سادگی مفاهیم و اصطلاحات علم اپیدمیولوژی را فراگیرند و راه حل های منطقی در جهت حل مسائل بالینی را بیاموزند.

 

خرید کتاب اپیدمیولوژی نورمن

کتاب اپیدمیولوژی

 

کتاب اپیدمیولوژی نورمن یک منبع بسیار منحصر به فرد از شیوع اپیدمیولوژی ها و راه حل های کنترل یک اپیدمی است. علاوه بر این کتاب اپیدمیولوژی گوردیس هم از منابع مهم در درس اپیدمیولوژی پزشکی محسوب می شود.

 

8_کتاب میکروب شناسی پزشکی جاوتز

خرید کتاب میکروب شناسی پزشکی جاوتز

کتاب میکروب شناسی پزشکی

کتاب میکروب شناسی پزشکی جاوتز یکی از کتاب های تخصصی پزشکی است، این کتاب در دو جلد تالیف شده است و تمام بحث های مربوط به شناسایی میکروب ها، انگل ها، باکتری ها، ویروس ها و غیره در این کتاب به تفصیل شرح داده شده است. از نکات مثبت این کتاب که موجب محبوبیت آن در بین استادان و دانشجویان رشته پزشکی شده است، اصول اساسی در رابطه با تشخیص بیماری های عفونی و درمان این بیماری ها می باشد. جلد اول این کتاب 28 فصل را شامل می شود و جلد دوم شامل 20 فصل است.

 

9_کتاب فارماکولوژی کاتزونگ

خرید کتاب فارماکولوژی

کتاب فارماکولوژی

 

یکی از کتاب های بسیار مهم در رشته پزشکی و دوران علوم پایه پزشکی و همچنین از کتاب های تخصصی رشته داروسازی، کتاب فارماکولوژی می باشد. نویسنده این کتاب برترام کاتزونگ است که ترجمه فارسی آن توسط دکتر خسرو سبحانیان و همکاران ایشان صورت گرفته است. در این کتاب تمام داروهای دارای اهمیت در رشته پزشکی به ترتیب شرح داده شده است. کاربرد داروها برای درمان های مختلف و حتی عملکرد، اثرات و عوارض ناشی از مصرف داروها مورد بررسی قرار گرفته است. کتاب فارماکولوژی کاتزونگ، یک کتاب جامع برای رفرنس رشته پزشکی، رفرنس داروسازی و رفرنس پیراپزشکی می باشد.

 

10-کتاب انگل شناسی مارکل ووگ

خرید کتاب انگل شناسی مارکل ووگ

کتاب انگل شناسی

مبحث انگل شناسی یکی از مهمترین مباحث پزشکی پایه به حساب می آید، که یادگیری دقیق آن برای آینده دانشجویان پزشکی ضروری و مهم است. کتاب انگل شناسی پزشکی مارکل از جامع ترین و معتبرترین کتاب های تالیف شده در زمینه انگل شناسی است. این کتاب تمامی مباحث مربوط به انگل ها، سیر تکامل آنها، بیماری های انگلی در انسان و راه های درمان آن را مفصل شرح داده است. کتاب انگل شناسی پزشکی یکی از کتاب های ضروری برای دانشجویان پزشکی و همچنین دانشجویان رشته انگل شناسی می باشد.

خرید کتاب پزشکی

اگر شما هم از آن جمله افرادی هستید که پیگیر آشنایی با کتاب های رفرنس پزشکی، مخصوصا کتاب های تخصصی پزشکی همچنین مباحث و مطالب تالیف شده در آنها هستید، ما در متن بالا به طور خلاصه و مفید تخصصی ترین کتاب های رشته پزشکی را برای شما معرفی کردیم.

قیمت کتاب رشته پزشکی

 شما میتوانید با توجه به راهنمایی صورت گرفته برای اطلاع از قیمت های کتاب مورد نظر خود به سایت جعفری نوین سر بزنید و از آن مطلع شوید چرا که قیمت های کتاب های پزشکی به دلیل های متعددی متنوع می باشد.  با خرید اینترنتی به راحتی کتاب های پزشکی خود را سفارش دهید و آن را در محل دریافت کنید.